USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

"The maximum number of Buy and Gift Bonus miles that can be received by one member for this offer is 50,000 bonus miles. For Gift purchases, bonus will be awarded to the recipient"

Betyr det at jeg kan gi bort 50K+50K i tillegg til de 100K som jeg allerede har kjøpt?

EDIT: Ringte US og spurte, og de sa ja, men jeg er ikke overbevist. Siden det er non-refundable hadde det vært greit å vite det sikkert.

Last edited:

"The maximum number of Buy and Gift Bonus miles that can be received by one member for this offer is 50,000 bonus miles. For Gift purchases, bonus will be awarded to the recipient"

Betyr det at jeg kan gi bort 50K+50K i tillegg til de 100K som jeg allerede har kjøpt?
Sannsynligvis. Det har i hvert fall fungert tidligere. Dobbeltsjekk at det står 50+50 ved checkout før du bekrefter kjøpet.

Jeg kommer selv til å kjøpe på onsdag, så får vi se om det blir brukt i *A eller OW. Er sjeldent jeg følger noe særlig med på valutakurser, men den norske kronen har jo vært helt elendig i juli. Fra 17. juni til 8. juli ble det ca 1000 kr dyrere for 100 000 miles (1881 USD). Det har heldigvis begynt å normalisere seg igjen nå, og har jevnt og trutt gått nedover igjen de siste 2-3 ukene.

Last edited:

Flesket til med å gifte 100K til. Dinerskortet gikk ikke igjennom for andre gang. Var vel for kjapt intervall og likt beløp.
Virker som de behandler EBGMastercard manuelt, siden poengene ikke kom på konto til min datter med en gang. Vanligvis så får jeg en kode på sms som jeg må bekrefte før belastningen går igjennom, men ikke her. Noen som har lignende erfaring med US*A?

Flesket til med å gifte 100K til. Dinerskortet gikk ikke igjennom for andre gang. Var vel for kjapt intervall og likt beløp.
Virker som de behandler EBGMastercard manuelt, siden poengene ikke kom på konto til min datter med en gang. Vanligvis så får jeg en kode på sms som jeg må bekrefte før belastningen går igjennom, men ikke her. Noen som har lignende erfaring med US*A?

Kjøpte 100K på min egen konto, de postet umiddelbart. Kontoen til frøken deluxe har enda ikke fått poeng, så antar den blir behandlet manuelt også. Flere på FT som rapporterer om det samme, og det kan ta et døgn eller to før poengen tikker inn.

Hvis man kjøper 100k poeng nå, hvor langt frem i tid kan man booke billetter via US? Er det mulig å booke billetter nå som er først i Desember for eksempel?

Hvis man kjøper 100k poeng nå, hvor langt frem i tid kan man booke billetter via US? Er det mulig å booke billetter nå som er først i Desember for eksempel?

Ja. En kan kjøpe 100K til egen konto, og gi bort 100K til en annen konto. Men maks 100K pr medlem i dette tilbudet.

Da fikk jeg også kjøpt meg 100k poeng for første gang! Takk til Helikopteret som lot meg gifte til meg selv gjennom han!

Så nå er det vel bare å finne noen datoer som passer og leke seg litt i ANA tool og se hva jeg kommer frem til!

Da fikk jeg også kjøpt meg 100k poeng for første gang! Takk til Helikopteret som lot meg gifte til meg selv gjennom han!

Så nå er det vel bare å finne noen datoer som passer og leke seg litt i ANA tool og se hva jeg kommer frem til!

Ikke for å pisse på noens parade, men du får også håpe du kan takke US Airways for at de ikke kjører en audit på kontoene deres.

Jfr. regleme for Dividend Miles:

Members may not sell, purchase, barter, exchange or broker award tickets or offer to do any of the foregoing. Any transaction in violation may result in deletion of the member’s miles and may result in program disqualification and could lead to civil or criminal litigation.

Det er flere på Flyertalk som har fått konfiskert miles pga. det du beskriver. Sjansen er selvsagt liten men den er der.

...og hvor mye har dem ikke tjent på akkurat det? Tror neppe Fredrik har noe å bekymre seg over. Dette er ikke sammenlignbart med Hilton Gold.

Da har man booket for seg og fruen for månedsskiftet aug/sep en liten helg i Singapore.
TOS-OSL-FRA-ICN-SIN med SK/LH/OZ
SIN-BKK-MXP-FRA-OSL-TOS med SQ/TG/LH/OZ

Fant ikke noe ANA eller A380 med TG for datoene så da ble det OZ 744 og TG A346 i First. US agenten var ganske oppegående, men kunne ikke booke på samme ref. så det ble på to ref. når vi brukte to kontoer. Tok ca. 20 min på telefonen pluss 5 min ekstra for at kona skulle bekrefte sin bestilling selv, de måtte høre stemmen hennes :-)

Burde forresten ikke setereservasjonsoppskriftene bli lagt inn i stickyen, brukte litt tid på å google frem til hvordan OZ og TG skulle ordnes.

Går utifra det er mulig å booke en billett til en annen person selv om poengene står i mitt navn?

Ellers tror jeg ikke det er et problem at poengene er giftet, er vel vanskelig å bevise noe som skal gi grunn til å trekke dem tilbake.

Går utifra det er mulig å booke en billett til en annen person selv om poengene står i mitt navn?
Ja.

Ellers tror jeg ikke det er et problem at poengene er giftet, er vel vanskelig å bevise noe som skal gi grunn til å trekke dem tilbake.
Står ikke kortet som ble brukt i navnet til mottakeren? Tror at det ville ha vært enkelt å bevise/sannsynliggjøre, men at de likevel ikke oppdager det eller bryr seg.

Ja.

Står ikke kortet som ble brukt i navnet til mottakeren? Tror at det ville ha vært enkelt å bevise/sannsynliggjøre, men at de likevel ikke oppdager det eller bryr seg.

Navnene er ikke identiske nei, men likt etternavn. Tror det skal gå fint! :)

Kjapt spørsmål: kan man gifte til noen som ikke har vært medlem i over 14 dager?

Da var det ny runde med 100% bonus:

Reach award travel faster!
Buy miles from August 1st until August 31, 2013 and get up to a 100% bonus – up to 50,000 miles.

Buy 10,000 - 19,000 miles, get a 50% Bonus
Buy 20,000 - 29,000 miles, get a 75% Bonus
Buy 30,000 - 50,000 miles, get a 100% Bonus

Da var det ny runde med 100% bonus:

Reach award travel faster!
Buy miles from August 1st until August 31, 2013 and get up to a 100% bonus – up to 50,000 miles.

Buy 10,000 - 19,000 miles, get a 50% Bonus
Buy 20,000 - 29,000 miles, get a 75% Bonus
Buy 30,000 - 50,000 miles, get a 100% Bonus

Targeted eller ikke? Har ikke fått no mail.

Targeted eller ikke? Har ikke fått no mail.
Jeg har heller ikke fått mail, men det kommer opp når jeg logger inn og går på "Buy miles". Snart kan de jo bare halvere prisen i stedet for å ha disse kampanjene, hvis de ikke engang har en måneds pause i mellom dem lengre. ;)

Skal forresten definitivt ikke kjøpe denne gangen. :p

Last edited:
Back