Re: USAirways bonusprogram (del 3)
Tusen takk for tips! Ser forøvrig at jeg ikke har tilbudet med å kjøpe 50K og få 50K ekstra, så jeg må vente til det kommer.
Forøvrig har jeg sett for meg følgende (turen ned):
OSL-> FRA-> ICN -> HKG - BKK
Blir overnatting både i Frankfurt, Seoul og Hong Kong, men bare i Hong Kong hvor tiden fra landing til avgang neste destinasjon er over 24t, og da går det?
Ja, det skal være en tillatt rute. Det kan være lurt å begynne samtalen med at du vil "bestille en awardtur fra Europa til Nord-Asia", for å hjelpe dem litt på vei.

Ettersom OSL-BKK er marginalt lengre enn OSL-TYO og OSL-HKG, skal BKK egentlig bli destinasjon i stedet for stopover. Men det er mange som likevel har klart å få det priset som Nord-Asia - om du får oppgitt 110 000, er det bare å takke høflig for hjelpen og legge på, for så å prøve neste agent.
Det er selvfølgelig ikke noe i veien for å prøve å få tak i NH F først (MUC/FRA-NRT), det er ikke umulig. Bare den siste uken er det to her i denne tråden som har fått det til, og det skal være et veldig bra produkt, så det kan være verdt forsøket. Vet ikke hvilke tanker du har om returen, men TG F ut fra BKK skal være fantastisk, med deres F-lounge, én time gratis spa m.m. Fra BKK til Europa har du en ganske stor sannsynlighet for å få TGs beste F-produkter (77W med suiter:
http://goo.gl/i1RUH, eller A380). Begge går også mellom HND og BKK, men kun med F-tilgjengelighet på 77W-avgangen, etter det jeg har sett.
Uttkastabellen tar ikke hensyn til fueltillegget, husk også at det er heftige flyplassavgifter på LHR dersom du ikke finner ledig bonuskapasitet mellom Norge og LHR, og må starte turen på LHR (tillegget i avgifter ifht. å være i transit er fort på mer enn 1000 NOK og er en passasjeravgift myndigheten har lagt på der borte).
Kjedelig da, London er den eneste OW-huben jeg kommer meg direkte til fra BGO. Men AY kan jo være et alternativ etter posisjoneringsflight til OSL. Uansett vil det ikke vært bortkastede miles, har forstått at de har ganske grei verdi som oppgradering, f.eks fra WT+ til CW.