USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Må innrømme at en stor del av grunnen er TG F og da spesielt å kanskje fly tre leg i 380 F pluss tre ganger F-check in i BKK. Frister mye mer TG enn andre selskap. Kan kombinere turen med noe jobb også.

Hvordan klarer du å sjekke inn 3 ganger i BKK?
Massasjen i BKK er egentlig den eneste grunnen til å velge Thai, og det finnes mange grunner til å velge andre selskap og reiseruter. F.eks. er transfer i FRA og CDG når man ikke flyr hhv LH og AF F en slitsom opplevelse, og narrowbody C ut fra OSL er også noe som trekker ned.
Vi snakket om det senest i går over middagen, at Thai F hadde dårligere mat og drikke enn Qatar C, samt at servicen til Thai til tider rett og slett kan være dårlig og klønete i F.

Møtte dessverre bare på strenge agenter (les: agenter som faktisk kan og følger reglene...), så det ble dårlig med "bonusstopp" underveis. Ble også kun C internt i Asia, da det var svært lite ledig i F, og det jeg fant ikke var lovlige routinger. Men enn så lenge viser setekartene ny config både i F på ANA og C på SQ, så hvis det holder seg er jeg godt fornøyd. :)
Hva mener du med "bonusstopp"? Stopp på under 24 timer er i hvert fall lovlig, og regnes som transfer, ikke stopover.

USAirways bonusprogram (del 3)

Tenker mer på at man får en routing som ikke er den mest direkte.

Aha, da er jeg med. Men du kunne vel strengt tatt ha reist 1-stop begge veier, så det kunne ha vært verre. ;)

Hvordan klarer du å sjekke inn 3 ganger i BKK?
Massasjen i BKK er egentlig den eneste grunnen til å velge Thai, og det finnes mange grunner til å velge andre selskap og reiseruter. F.eks. er transfer i FRA og CDG når man ikke flyr hhv LH og AF F en slitsom opplevelse, og narrowbody C ut fra OSL er også noe som trekker ned.
Vi snakket om det senest i går over middagen, at Thai F hadde dårligere mat og drikke enn Qatar C, samt at servicen til Thai til tider rett og slett kan være dårlig og klønete i F.

Rettelse: 2 ganger :)

Skjønner, og er forsåvidt enig i endel av innvendingene. Men på CDG kan en vel bruke first class loungen? Og Senatorloungen i FRA er jo helt ok. Ser jo at det ikke er helt hardcore First tur. Kikket litt på QT og Emirates sine priser, og i juli er en oppe i 23K+ for samme strekk. Kan selvsagt velge andre datoer, men etter å ha lest så mange TG-rapporter kunne jeg tenke meg å prøve Thai i F

Amen! Thai F er ofte en mindre god opplevelse. De vil og prøver, men har ikke rutinene og elegansen som trengs. Fikk pulverkaffe i F siste jeg fløy med de. Jeg ville uten tvil valgt Qatar i C over Thai i F.

Rettelse: 2 ganger :)

Skjønner, og er forsåvidt enig i endel av innvendingene. Men på CDG kan en vel bruke first class loungen? Og Senatorloungen i FRA er jo helt ok. Ser jo at det ikke er helt hardcore First tur. Kikket litt på QT og Emirates sine priser, og i juli er en oppe i 23K+ for samme strekk. Kan selvsagt velge andre datoer, men etter å ha lest så mange TG-rapporter kunne jeg tenke meg å prøve Thai i F

Star alliance loungen i CDG er kjipe greier... Brukte den selv med TG F for ett år siden. Full av bråkete kinesere pga. en Air China flight som dro rundt samme tid som TG.

Star alliance loungen i CDG er kjipe greier... Brukte den selv med TG F for ett år siden. Full av bråkete kinesere pga. en Air China flight som dro rundt samme tid som TG.
Her høres det ut som om det er kineserne som er problemet, ikke loungen ;)

Ser den får stryk i flere forum, men det er en Star Alliance First Class Lounge der også, har en ikke tilgang såfremt en har F billett ankomst og C(siden ikke SAS tilbyr F) videre?

......og narrowbody C ut fra OSL er også noe som trekker ned.

Hvordan hadde du tenkt å komme deg til FRA med widebody da...? ;)

Via EWR kanskje.....men tviler på at det tillates av US...:D

Hvordan hadde du tenkt å komme deg til FRA med widebody da...? ;)

Via EWR kanskje.....men tviler på at det tillates av US...:D

Alternativet var f.eks., som jeg skrev i samme post som du quotet, QR fra OSL, og de har vel widebody?

Her høres det ut som om det er kineserne som er problemet, ikke loungen ;)

Haha, ja. Men F loungen er også trang, dårlig utvalg av mat. De hadde sjampis da (men ingen Champagne-glass når jeg var der!!!). Det hjalp. Det positive med loungen er at det er en egen liten hageflekk / røyketerrasse på taket (uten utsikt), så du kan trekke litt frisk luft før flyturen.

Jeg er også temmelig sikker på at First class loungen er en *G lounge. Så alle med gullkort har adgang. Blir ganske fullt.

Last edited:

Jeg ringte til UK-kontoret og skulle bekrefte bookingen. Fikk da oppgitt at TG brukte ca 24 t på å bekrefte O-booking. Noen andre som vet om dette stemmer?

USAirways bonusprogram (del 3)

Jeg ringte til UK-kontoret og skulle bekrefte bookingen. Fikk da oppgitt at TG brukte ca 24 t på å bekrefte O-booking. Noen andre som vet om dette stemmer?

Mine flighter var bekreftet når jeg sjekket få timer etter bestilling. En av dem vises av en eller annen grunn ikke i Amadeus, men den er bekreftet i Royal (eller hva det nå er systemet til TG heter).

Det stemmer sikkert. Jeg blev bedt om at "call back in a couple of days" for at bekræfte at alle reservationere var OK.

Back