USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Er det noen av dere som har erfaringer med / tanker om bonusreise til Khabarovsk/Vladivostok helt øst i Russland? Eneste mulighet til å reise dit med Star Alliance er via ICN med OZ. Tanken slo meg om det kanskje kunne være mulighet for å få seg en tur med Asiana i C for 45k poeng. Er det sannsynlig at f.eks. OSL-LHR-ICN-KHV t/r vil kunne bestilles som en Europa-reise?

Er det noen av dere som har erfaringer med / tanker om bonusreise til Khabarovsk/Vladivostok helt øst i Russland? Eneste mulighet til å reise dit med Star Alliance er via ICN med OZ. Tanken slo meg om det kanskje kunne være mulighet for å få seg en tur med Asiana i C for 45k poeng. Er det sannsynlig at f.eks. OSL-LHR-ICN-KHV t/r vil kunne bestilles som en Europa-reise?

Reisen ville normalt koste over 70K poeng da den prises etter den dyrest besøkte regionen...

Reisen ville normalt koste over 70K poeng da den prises etter den dyrest besøkte regionen...

Ja, men de har feilpriset reiser via BKK i F også til 100k ved at man har argumentert med at destinasjon er Tokyo, skal egentlig være 110k. Kanskje om man maser litt kan det gå bra. Geografikunnskapene til disse agentene er ikke akkurat veldig sterke.

Fikk tilbud om å kjøpe 50000 miles og få 25000 bonus-miles. Dårligere tilbud enn mange av dere andre har fått tidligere.

Fikk tilbud om å kjøpe 50000 miles og få 25000 bonus-miles. Dårligere tilbud enn mange av dere andre har fått tidligere.

Jeg har fått samme tilbud som deg for februar, mens i januar er det 100%. Fortsatt noen timer igjen...

100K miles koster $2521 med dette tilbudet, og med avgifter på DM-billett er en ca rundt NOK 15 000 for en first class ticket. Forutsatt at en er heldig med TG-rouletten er det fremdeles et ok tilbud hvis en finner billetter.

100K miles koster $2521 med dette tilbudet, og med avgifter på DM-billett er en ca rundt NOK 15 000 for en first class ticket. Forutsatt at en er heldig med TG-rouletten er det fremdeles et ok tilbud hvis en finner billetter.

Jeg ville ventet. Historien viser at det alltid er en ny tilbudsrunde med 100% bonus rett rundt hjoernet ;)

Litt skuffet, selv om tilbudet sikkert er godt nå også. Men blir vel rundt 15000 + skatter og ingen bonusopptjening.

Jeg ville ventet. Historien viser at det alltid er en ny tilbudsrunde med 100% bonus rett rundt hjoernet ;)

Tja, har mappet opp en fin rute i F med TG i Asia i juli, og siden mange reiser da er det vel ikke sikkert at de plassene er tilgjengelig når neste tilbudsrunde kommer.

"bare" jeg som har fått tilbud om å kjøpe 100000 og få 150000?

Skulle vel holde en stund med 150, om jeg tør hive meg uti dette

USAirways bonusprogram (del 3)

Litt til dere DM reisende i TG F… Hvis det skulle dukke opp en telefon fra dem i Oslo om ditt bekreftede sete i 380 F, les videre…

Virker som TG 380 F har blitt ”hot”. Undrer på om den snart blir blokkert hos DM, så stå på.:rolleyes:

16. mars drar vi med UA MP award til SYD, begge veier med TG F i 380 ( t/r ) BKK og til SYD i F på 744.

Hjemreisen fra SYD 27. mars og hjemme Skjærtorsdag. For noen dager siden ringte TG Oslo meg og lurte på om vi heller kunne ta direkten til OSL fra BKK i C. Ytterst elendig forslag. :(

I åpningsreplikken nevnte de at vi hadde DM ( antok at de trodde alle i O klasse var DM ).

Jeg svarte at det var ærlig opptjente poeng hos MP…

Neste forslag en dag senere og overnatting på Novotel BKK… Heller ikke min ide, MEN connection time i BKK er 65 min , så sikkert ingen F kantine der om vi dro på direkten. Hjem på Skjærtorsdag var heller ingen favoritt, men eneste jeg kunne booke i F i april i fjor. Brukte måneder å få F hele veien.

Kom med et motforslag. Send oss to netter ( ikke lyst på mer siden vi er i Bangkok 5 uker tidligere med MP og TG F da også , 5 netter, se signature ) , men hjem Påskeaften og et par dager til å komme til hektene igjen før første arbeidsdag hørtes deilig ut.

Akseptert, topp hotell ( ikke bestemt, forhandlinger i gang ) med frokost og middag og transport t/r BKK ( sikkert TG limo ). Selvfølgelig vil vi ha tidelig retur fra hotellet for å få god tid i kantina .

Så dere DM folk kan jo få en slik forespørsel også. Forbered dere på svar/betingelser…

Dere som ikke har booket TG 380 F, løp og kjøp.. Hvem vet om TG kopierer LH/LX..;)

Jeg spurte min kontakt hos TG Oslo, og DM gjengen var visst mye mer vanlig enn MP folka..

Men TG Oslo gir toppservice. Selve saken blir behandlet og avgjort i Frankfurt.

Var overrasket at de hadde mitt telefonnummer, men det fikk de vel av UA..

TG utsatte byttet fra 773 til 388 på BKK-CDG fra 16. februar til 31. mars. 773 har færre seter i F enn 388, så din opplevelse skyldes kanskje knapphet på F-seter?

Da fikk jeg endelig ut fingeren og fikk booket DM-tur for en kompis og meg selv.

Routingen min ble som følger:

OSL-FRA LH 320 C
FRA-NRT NH 77W F
HND-SIN SQ 772 C
SIN-BKK TG 346 C
BKK-CDG TG 388 F
CDG-OSL SK 73H C

Kompisen min har samme routing, med unntak av OSL-NRT, hvor han flyr via LHR. (Kun ett ledig O-sete på hver flight.)

Møtte dessverre bare på strenge agenter (les: agenter som faktisk kan og følger reglene...), så det ble dårlig med "bonusstopp" underveis. Ble også kun C internt i Asia, da det var svært lite ledig i F, og det jeg fant ikke var lovlige routinger. Men enn så lenge viser setekartene ny config både i F på ANA og C på SQ, så hvis det holder seg er jeg godt fornøyd. :)

Trenger en kjapp tilbakemelding fra dere siden jeg nå satte denne turen på HOLD:
KRS-OSL i Y
OSL-FRA i C
FRA-BKK i F
BKK-HKG i F
HKG-BKK i F STOPOVER 14 dager
BKK-CDG i F
CDG- OSL i C
OSL-KRS i Y

Prøvde meg med Europa-Nord Asia siden routingen er til Hong Kong og destinasjonen ettersom jeg forstår er den lengst borte fra avreiseby. Har imidlertid en lang stopover i BKK som gjør at de ville belaste 110K poeng istedet for 100K. Hun sjekket dette med "Rate" avdelingen.
Siden jeg bare har det 50% tilbudet på DM-miles blir det totalt ca US 3000 for 110K.

Dette er i juli, så flyprisene på Y ligger rundt 10K. 6K ekstra for First er jo fristende, fordi jeg ikke vet hvor lenge TG tillater DM i first. Synspunkter fra dere erfarne brukere?

Siden jeg bare har det 50% tilbudet på DM-miles blir det totalt ca US 3000 for 110K.

Dette er i juli, så flyprisene på Y ligger rundt 10K. 6K ekstra for First er jo fristende, fordi jeg ikke vet hvor lenge TG tillater DM i first. Synspunkter fra dere erfarne brukere?

Dette er så dyrt at jeg hadde heller satset på et tilbud med Qatar i biz + f.eks. Emirates F mellom HKG og BKK. Samme totalpris, men bedre mat og drikke ombord, samt god opptjening av bonuspoeng.

Kommer jo egentlig an på om du skal nedover uansett eller ikke. Et det kun for å fly F hadde jeg ventet. Føler meg temmelig sikker på at det kommer et nytt 100% tilbud om ikke så lenge. Skal du likevel avgårde er det kanskje ikke så galt.

Last edited:

Kommer jo egentlig an på om du skal nedover uansett eller ikke. Et det kun for å fly F hadde jeg ventet. Føler meg temmelig sikker på at det kommer et nytt 100% tilbud om ikke så lenge. Skal du likevel avgårde er det kanskje ikke så galt.

Nå ryktes det at en evt. AA+US-fusjon kan være rett rundt svingen, og da kan det hende det skjer ting (eller ikke skjer ting) ifht. tilbud, vanskelig å vite. (QR tar kun 12500 kr OSL-BKK i C-klasse nå, ombord er det antagelig like fjongt som TG-F)

Må innrømme at en stor del av grunnen er TG F og da spesielt å kanskje fly tre leg i 380 F pluss tre ganger F-check in i BKK. Frister mye mer TG enn andre selskap. Kan kombinere turen med noe jobb også.

Back