USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Tror det er feil, kan ikke se noe i membership-guiden som skulle tilsi det. Kanskje det er blandet med at stopover ikke er tillatt hvis det er på en award med kun én region (f.eks. Europa-Europa).

"Stopovers are not permitted when travel is within one award region or for multi-city travel."

Ville ha forsøkt et par agenter til før du booker. Alternativt kan du bestille openjaw (det er tillatt med én stopover eller én openjaw) hvis du finner billigbilletter mellom TPE og TYO utenom.

Herlig! Hvilket materiell er det ANA bruker til Frankfurt? Kanskje du er superheldig og faar nye, superpansre First Square??

KVS sier det er en 77W, så da er det vel i realiteten en 777-300ER vil jeg tro. Er det noe tess? :wow:

Ville ha forsøkt et par agenter til før du booker. Alternativt kan du bestille openjaw (det er tillatt med én stopover eller én openjaw) hvis du finner billigbilletter mellom TPE og TYO utenom.

Det går egentlig fint sånn som det er nå. 10 dager i Taiwan i juni blir helt greit, kjenner jeg :cool: Men jo, tror nok det var noe sammenblanding på "desken" i det første forsøket mitt.

Hei!

Er det noen som har flydd F hos Asiana i deres 747 til ICN?

Er det brukbart?

KVS sier det er en 77W, så da er det vel i realiteten en 777-300ER vil jeg tro. Er det noe tess? :wow:

Når er denne turen? Er vel ikke ofte NH har denne ruten i F ledig. Vertfall ikke hvis det er langt frem i tid. Så heldig der :up:

Det går egentlig fint sånn som det er nå. 10 dager i Taiwan i juni blir helt greit, kjenner jeg :cool: Men jo, tror nok det var noe sammenblanding på "desken" i det første forsøket mitt.
Hehe, ok. :) Om du skulle ombestemme deg, ser jeg at Scoot (som jeg aldri har hørt om) flyr TPE-HND for ca 750 kr. Og stopover-en burde være tillatt.

NH F tilhører sjeldenhetene her, misunner deg den. Skal selv prøve NH i mai, men i C-klasse og kun en kort flight (HND-GMP).

Hei!

Er det noen som har flydd F hos Asiana i deres 747 til ICN?

Er det brukbart?
Det er mange tripreporter rundt omkring med Asiana First. 74E-en de bruker på FRA-ICN er litt eldre, og får noe kritikk for å ligge etter på "hard product". Men service, catering osv skal være blant det beste du får.

Har noen forslag til rute i C fra BGO til CPT i januar 2014? Gjerne med en stopover i f.eks NBO. Ser ut som det er veldig dårlig tilgjengelighet, selv når jeg søker så langt frem jeg kommer (november/desember).
Siterer meg selv her, har noen forslag til de beste alternativene? Både med tanke på tilgjengelighet, og beste C-produkter. Det ser ut som LX slipper litt på ZRH-NBO, så det ligger an til BGO-FRA-ZRH-NBO-JNB-CPT med LH/LX/SA til, og CPT-JNB-IST-FRA-BGO med SA/TK/LH hjem. Men det virker litt optimistisk, så det spørs om jeg må kjøpe posisjoneringsflight til CPH/FRA utenom for å redusere antall segmenter. Via ACC kan også være aktuelt. Noen tanker?

Last edited:

Når er denne turen? Er vel ikke ofte NH har denne ruten i F ledig. Vertfall ikke hvis det er langt frem i tid. Så heldig der :up:

Flyvningen med OZ i F er 20. juni, mens retur med NH i F er 2. juli. Jeg skjønte jeg hadde ramlet over noe stort når jeg fant den med NH - helt tilfeldig!

NH F tilhører sjeldenhetene her, misunner deg den. Skal selv prøve NH i mai, men i C-klasse og kun en kort flight (HND-GMP).

Jeg prøvde det motsatte i april i fjor. GMP-HND med NH i C. Ble litt skuffet i grunn... Nå husker jeg ikke flytypen i farta, men det var 2-3-2-konfigurasjon. Det var ikke mulig å velge mellom flere hovedretter, selv om menyen ved første øyekast tilsa det. Det viste seg dog at de to rettene som stod der ble servert i hver sin halvdel av måneden. Men de hadde ekte Champagne (på små flasker), og akkurat det var jo hyggelig :fly

Hmm... da må jeg kanskje revurdere. Er booket på OZ F NRT-ICN nå, men skal snart endre noen datoer. Tenkte å benytte anledningen til å samtidig bytte til HND-GMP, fordi det i følge mange på FlyerTalk skal være mer effektive og praktiske (nærhet til byene bl.a.) flyplasser. I tillegg får jeg da en time lenger layover (fra 22 til 23 timer tror jeg) i Seoul. Er litt ubesluttsom merker jeg.

Husker du mer om flighten, og hva som skuffet? Var (tvangs)maten god? ;) Flighten jeg eventuelt bytter til er satt opp med 763, men er usikker på hvilken konfigurasjon (enten 2-1-2 eller 2-2-2).

Last edited:

Hmm... da må jeg kanskje revurdere. Er booket på OZ F NRT-ICN nå, men skal snart endre noen datoer. Tenkte å benytte anledningen til å samtidig bytte til HND-GMP, fordi det i følge mange på FlyerTalk skal være mer effektive og praktiske (nærhet til byene bl.a.) flyplasser. I tillegg får jeg da en time lenger layover (fra 22 til 23 timer tror jeg) i Seoul. Er litt ubesluttsom merker jeg.

HND er deilig nærme byen i forhold til NRT, og har i tillegg en fantastisk spottertakterrasse! GMP er veldig liten, men effektiv.

Husker du mer om flighten, og hva som skuffet? Var (tvangs)maten god? ;) Flighten jeg eventuelt bytter til er satt opp med 763, men er usikker på hvilken konfigurasjon (enten 2-1-2 eller 2-2-2).

Mener det var ok mat, men tror jeg ble skuffet over dårlig (eller manglende) IFE. Nå skal det sies at jeg fløy til ICN to dager før med LH i F, så da var uansett fallhøyden stor ;-)

Ok, takk, får se hva jeg ender med. Testet med en dummy booking, og det er i hvert fall 2-1-2-konfigurasjonen, som jeg tror er med oppdatert C og IFE. Tipper at du reiste med 772, den har 2-3-2 og er satt opp ut mars. Flighten før er for øvrig TG F, og den neste er OZ F, så er litt i samme situasjon som deg der. ;)

Er det noen som vet om det er mulig å booke flighter med mellomlanding, som TK41 (CPT-JNB-IST)? I ANA tool finner jeg den kun når jeg søker JNB-IST, ikke hvis jeg forsøker CPT-IST eller CPT-JNB. Hvordan ser USDM-agentene det? Hvis den kan bookes, gjelder det som ett eller to segmenter?

OSL-FRA LH C
FRA-ICN OZ F
ICN-TPE TG C (destination)
TPE-ICN OZ C
ICN-HND OZ C (12 timer over natten til neste flyvning)
NRT-FRA NH F
FRA-OSL LH C

Og den gikk igjennom uten noe trøbbel. Jeg fikk bekreftet at US holder den for meg i 72 timer. Da er det bare å smøre seg med tålmodighet og håpe at poengene jeg har kjøpt dukker opp før det er for sent :drunk:

Poengene dukket opp ca. 22 timer etter at kjøpet var gjennomført, så da har jeg akkurat ringt US og bekreftet turen :drink

Er det noen som vet om det er mulig å booke flighter med mellomlanding, som TK41 (CPT-JNB-IST)? I ANA tool finner jeg den kun når jeg søker JNB-IST, ikke hvis jeg forsøker CPT-IST eller CPT-JNB. Hvordan ser USDM-agentene det? Hvis den kan bookes, gjelder det som ett eller to segmenter?

Det eneste jeg ser er at KVS Tool viser den som ett resultat i søkeresultatet på en gitt dato:

[KVS Availability Tool 7.1.2/Diamond - SNT: Awards/StarAlliance/JP-ANA-SP1]
Code:
CPT  Cape Town Intl ZA [FACT]
IST  Istanbul Metro / Ataturk TR = IST SAW [LTBA]
THU  20 Jun 2013 | 3 Seats

Carrier    Flight  From  Depart    To    Arrive    A/C  St  Availability
---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  -------------
TK         41      CPT   15:40     IST   05:40 +1  330  1+  FS/  CS-  YS-

Litt til dere DM reisende i TG F… Hvis det skulle dukke opp en telefon fra dem i Oslo om ditt bekreftede sete i 380 F, les videre…

Virker som TG 380 F har blitt ”hot”. Undrer på om den snart blir blokkert hos DM, så stå på.:rolleyes:

16. mars drar vi med UA MP award til SYD, begge veier med TG F i 380 ( t/r ) BKK og til SYD i F på 744.

Hjemreisen fra SYD 27. mars og hjemme Skjærtorsdag. For noen dager siden ringte TG Oslo meg og lurte på om vi heller kunne ta direkten til OSL fra BKK i C. Ytterst elendig forslag. :(

I åpningsreplikken nevnte de at vi hadde DM ( antok at de trodde alle i O klasse var DM ).

Jeg svarte at det var ærlig opptjente poeng hos MP…

Neste forslag en dag senere og overnatting på Novotel BKK… Heller ikke min ide, MEN connection time i BKK er 65 min , så sikkert ingen F kantine der om vi dro på direkten. Hjem på Skjærtorsdag var heller ingen favoritt, men eneste jeg kunne booke i F i april i fjor. Brukte måneder å få F hele veien.

Kom med et motforslag. Send oss to netter ( ikke lyst på mer siden vi er i Bangkok 5 uker tidligere med MP og TG F da også , 5 netter, se signature ) , men hjem Påskeaften og et par dager til å komme til hektene igjen før første arbeidsdag hørtes deilig ut.

Akseptert, topp hotell ( ikke bestemt, forhandlinger i gang ) med frokost og middag og transport t/r BKK ( sikkert TG limo ). Selvfølgelig vil vi ha tidelig retur fra hotellet for å få god tid i kantina .

Så dere DM folk kan jo få en slik forespørsel også. Forbered dere på svar/betingelser…

Dere som ikke har booket TG 380 F, løp og kjøp.. Hvem vet om TG kopierer LH/LX..;)

Jeg spurte min kontakt hos TG Oslo, og DM gjengen var visst mye mer vanlig enn MP folka..

Men TG Oslo gir toppservice. Selve saken blir behandlet og avgjort i Frankfurt.

Var overrasket at de hadde mitt telefonnummer, men det fikk de vel av UA..

De ville frigjøre våre seter ( gratis bonusseter ) slik at de kunne selge dem til full pris, så meget god butikkfor TG... Sikkert venteliste med betalingsvillige folk...

Forsto det umiddelbart siden de nevnte at vi hadde DM.. ( som vi ikke hadde ).

Vår avreise dag 29. mars er helt full også . Spurte om det... Prøvde å bytte seter...

De ville frigjøre våre seter ( gratis bonusseter ) slik at de kunne selge dem til full pris, så meget god butikkfor TG... Sikkert venteliste med betalingsvillige folk...

På en måte forståelig, men på en annen måte veldig sært. Hvis dere ender opp med å reise hjem i C direkte BKK-OSL, så får vi håpe dere får litt ekstra god service om bord.

Neida, vi er bekreftet i 380 F til FRA og C videre med LH.

Back