US Airways med ny 100% Promo (del 2)

Status
Not open for further replies.
Jeg booket PEK-ZRH fordi jeg så de hadde A333 på ruten. Burde skynde deg for tror ikke de vanligvis tillater folk uten HON/*G/kjøpt F å booke i ny F. Venter egentlig sånn halvveis på at noen skal ringe meg å si at det ikke er mulig å fly LX i F fra PEK allikevel...

Swiss tillater nonstatus pax å kjøpe awardseter også i deres nye F. Lufthansa har blokkert for alt under Senator i deres eget program for Airbus 380, men hender dog at seter åpner seg ved en feil. SQ er også ekstremt proteksjonistiske.
 
Last edited:
Swiss tillater nonstatus pax å kjøpe awardseter også i deres nye F. Lufthansa har blokkert for alt under Senator i deres eget program for Airbus 380, men hender dog at seter åpner seg ved en feil.

Nå blander du druer og kokosnøtter her. Ny F-klasse hos LX er nye seter/innredning i "vanlige fly", A330. LH blokkerer IKKE F-klasse på fly med nye seter (B747 eller A340). Ut over A380-blokkeringen så forekommer det, som nevnt tidligere, udokumenterte blokkeringer av awardseats både på kjøper og selgersiden.
 
Nå blander du druer og kokosnøtter her. Ny F-klasse hos LX er nye seter/innredning i "vanlige fly", A330. LH blokkerer IKKE F-klasse på fly med nye seter (B747 eller A340). Ut over A380-blokkeringen så forekommer det, som nevnt tidligere, udokumenterte blokkeringer av awardseats både på kjøper og selgersiden.

Jada jeg er klar over det. :old
 
Fristen er i morgen; har mange planlagte turer, så lurer på hvor lenge de 100' miles er gyldige....

De er gyldige i 18 måneder uten bevegelse på konto. Dersom du "mister" poengene pga inaktivitet, så kan de kjøpes tilbake for et relativt stivt gebyr. Man kan også betale en avgift for å ha de stående i nye 18 måneder:

"At 15 - 17 months of inactivity, customers can pay a $9 preservation fee to remain active for another 18 months."

http://shopping.usairways.com/en-US/dividendmiles/programdetails/memberguide.html

Ville nok ikke basert meg på å ha poeng stående på konto i årevis, mye kan skje med uttakstabellene og de kan fort miste litt av sin verdi.
 
Dersom en kommer med LH til MUC i C og skal videre med F, blir man da hentet med bil som FRA dersom "i-skogen-parkering"??
 
Dersom en kommer med LH til MUC i C og skal videre med F, blir man da hentet med bil som FRA dersom "i-skogen-parkering"??

Ja man blir det, men dessverre er sannsynligheten for i skogen parkering i MUC ganske liten med mindre man ikke fikser kreativ routing som gjør at man tar et småfly siste etappen til MUC. :p
 
Ja man blir det, men dessverre er sannsynligheten for i skogen parkering i MUC ganske liten med mindre man ikke fikser kreativ routing som gjør at man tar et småfly siste etappen til MUC. :p

Har hatt remote stand de to siste gangene jeg fløy med LH fra OSL til MUC, så det er ikke så veldig uvanlig.
 
Tenkte å dele mine erfaringer med bestilling og "agentruletten".
Ringte det norske nummeret og havnet først hos ei dame som virkelig ikke hadde peiling. Hun sa at det ikke var noe ledig awardseter på noe som helst OSL-FRA neste sommer og at de vanligvis kan bestilles 6 mnd i forveien. Hun ba meg derfor om ringe opp igjen om et par uker (hvor er logikken?) og prøve igjen.

På forsøk nr. 2 to minutter senere var jeg derimot mye heldigere. En svært hyggelig herremann var behjelpelig med det aller meste. Måtte fortelle ham samtlige flyplasskoder så han slapp å sjekke selv, men det var jo null problem. Det som derimot ble et problem var returen med LX fra NRT. Her kom det velkjente problemet med at han kun fikk opp ett sete i F mens ANA viser to. Forklarte ham om "long sell" og han forsøkte det også, men fikk kun tilbake error. Da ble det plan B med LH fra KIX i stedet, det gikk fint. Siden vi uansett skal farte litt rundt i Japan, så er det litt det samme hvilken by som er utgangspunkt. Kanskje skjebnen vil ha det til at det settes inn A380 på KIX-ruta innen neste sommer? :-) Uansett så vil LH sannsynligvis ha nye seter på alle 346 innen den tid, så da blir det sikkert bra selv om jeg gjerne skulle ha testa LX sin mye omtalte F.

Så da ble det følgende rundreise i F og C for to pers sommeren 2012:

OSL-FRA LH C (735)
FRA-ICN LH F (346)
ICN-HKG OZ C (74E)
HKG-KIX NH C (763)
KIX-FRA LH F (346)
FRA-OSL SK C (736)

En forholdsvis lite kreativ routing, men er fornøyd med å få med HKG, virker ikke så enkelt alltid det.

Skulle gjerne ha lagt til en OSL-TRD på slutten, men han var usikker på om det gikk, så jeg må ringe opp i morgen for å høre om det. Uansett ingen big deal.
Avgifter kom på drøye 800kr per pers uten forhandlinger.

Takk for et supert tilbud og mye god info her på siden!
Jeg har lest meg kraftig opp på mitt Dividend-pensum, så hvis noe har spørsmål, så skal jeg prøve å svare etter beste evne selv om mange sikkert sitter inne med mye kunnskap rundt dette nå.
 
Okey, jeg fikk inntrykk i retrofit-tråden på flyertalk at det skulle bli en massiv utskiftning av F på 346 i vintersesongen nå, men er klar over at slike ting fort kan ta lengre tid en først planlagt. Sjansen vil uansett være større enn den har vært for å støte på en nyinnredet 346.

First blir garantert bra uavhengig av type seter :-)
 
Vel , foreløpig har jeg hatt 6 OSL-MUC i år og alle har vært remote... Får se i morgen...;)
 
Det er kun superviktige ruter som garantert får gate i MUC. Kommer du med widebody eller fra Frankfurt/Zurich etc. er du garantert gate. Alt annet varierer kraftig.

Uansett, remote parking = henting ved fly. Så at bilparken har utrolig mange Cayenne for tiden.
 
Last edited:
Ja man blir det, men dessverre er sannsynligheten for i skogen parkering i MUC ganske liten med mindre man ikke fikser kreativ routing som gjør at man tar et småfly siste etappen til MUC. :p

Har flydd inn en del ganger til MUC, og har aldri havnet på gate. Disse erfaringene er med LH, SK og KL. Sjansen for å havne "i skogen" er relativ stor etter min erfaring.
 
Då har vi fått bokat vi med, blev en helt annan routing än planerat. Taxes blev 1025. Blev 5 samtal innan vi blev färdiga, hade en routing som inte var tillåten först. 4 av de jag pratade med hade full kontroll mens en inte visste alls. Max en stoppover/resa och den måste vara på en *Hub hörde jag flera gånger.

OSL-FRA C LH 320
FRA-ICN F LH 346
ICN-NRT C OZ 333 stopover
NRT-BKK F TG 773
BKK-SGN F LH 744 destination

SGN-BKK C TG 772
BKK-PEK F TG 747
PEK-ZRH F LX 333
ZRH-FRA C LX 320
FRA-OSL C LH 319

Reser i Mars och glädjer mig!
 
Då har vi fått bokat vi med, blev en helt annan routing än planerat. Taxes blev 1025. Blev 5 samtal innan vi blev färdiga, hade en routing som inte var tillåten först. 4 av de jag pratade med hade full kontroll mens en inte visste alls. Max en stoppover/resa och den måste vara på en *Hub hörde jag flera gånger.

OSL-FRA C LH 320
FRA-ICN F LH 346
ICN-NRT C OZ 333 stopover
NRT-BKK F TG 773
BKK-SGN F LH 744 destination

SGN-BKK C TG 772
BKK-PEK F TG 747
PEK-ZRH F LX 333
ZRH-FRA C LX 320
FRA-OSL C LH 319

Reser i Mars och glädjer mig!

Noen erfaringer med RQ hos OZ? Eller var det bare ledig?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top