Tenkte å dele mine erfaringer med bestilling og "agentruletten".
Ringte det norske nummeret og havnet først hos ei dame som virkelig ikke hadde peiling. Hun sa at det ikke var noe ledig awardseter på noe som helst OSL-FRA neste sommer og at de vanligvis kan bestilles 6 mnd i forveien. Hun ba meg derfor om ringe opp igjen om et par uker (hvor er logikken?) og prøve igjen.
På forsøk nr. 2 to minutter senere var jeg derimot mye heldigere. En svært hyggelig herremann var behjelpelig med det aller meste. Måtte fortelle ham samtlige flyplasskoder så han slapp å sjekke selv, men det var jo null problem. Det som derimot ble et problem var returen med LX fra NRT. Her kom det velkjente problemet med at han kun fikk opp ett sete i F mens ANA viser to. Forklarte ham om "long sell" og han forsøkte det også, men fikk kun tilbake error. Da ble det plan B med LH fra KIX i stedet, det gikk fint. Siden vi uansett skal farte litt rundt i Japan, så er det litt det samme hvilken by som er utgangspunkt. Kanskje skjebnen vil ha det til at det settes inn A380 på KIX-ruta innen neste sommer?

Uansett så vil LH sannsynligvis ha nye seter på alle 346 innen den tid, så da blir det sikkert bra selv om jeg gjerne skulle ha testa LX sin mye omtalte F.
Så da ble det følgende rundreise i F og C for to pers sommeren 2012:
OSL-FRA LH C (735)
FRA-ICN LH F (346)
ICN-HKG OZ C (74E)
HKG-KIX NH C (763)
KIX-FRA LH F (346)
FRA-OSL SK C (736)
En forholdsvis lite kreativ routing, men er fornøyd med å få med HKG, virker ikke så enkelt alltid det.
Skulle gjerne ha lagt til en OSL-TRD på slutten, men han var usikker på om det gikk, så jeg må ringe opp i morgen for å høre om det. Uansett ingen big deal.
Avgifter kom på drøye 800kr per pers uten forhandlinger.
Takk for et supert tilbud og mye god info her på siden!
Jeg har lest meg kraftig opp på mitt Dividend-pensum, så hvis noe har spørsmål, så skal jeg prøve å svare etter beste evne selv om mange sikkert sitter inne med mye kunnskap rundt dette nå.