LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
Re: Turkish-ulykke i Amsterdam
Og Boeing har sendt ut MOM 04-Mar-2009 05:29:01 AM US PACIFIC TIME
Her er et lite utdrag av MOMen til Boeing:
På et annet forum nevnes det at tilsvarende feil med RA har blitt registrert på FDR to ganger til i løpet av de siste 25 timer den tar opp.
Og Boeing har sendt ut MOM 04-Mar-2009 05:29:01 AM US PACIFIC TIME
Her er et lite utdrag av MOMen til Boeing:
The Digital Flight Data Recorder (DFDR) data indicates that the crew was using autopilot B and the autothrottle for an ILS (Instrument Landing System) approach to runway 18R at Amsterdam Schiphol airport. During the approach, the right Low Range Radio Altimeter (LRRA) was providing accurate data and the left LRRA was providing an erroneous reading of -7 to -8 feet. When descending through approximately 2000 feet the autothrottle, which uses the left radio altimeter data, transitioned to landing flare mode and retarded the throttles to the idle stop. The throttles remained at the idle stop for approximately 100 seconds during which time the airspeed decreased to approximately 40 knots below the selected approach speed.
På et annet forum nevnes det at tilsvarende feil med RA har blitt registrert på FDR to ganger til i løpet av de siste 25 timer den tar opp.