Turkish Airlines

kristian

ScanFlyer Blue
Turkish har noen veldig gode priser til Istanbul i høstferien. Til og med Business innenfor rekkevidde av familiebudsjettet. Gode avgangstider har de også i begge retninger...

Noen som har erfaringer med Turkish fra Oslo i det siste? Kjører de stort sett gamle eller nye fly til OSL? Etter hva jeg så av Aftenposten testen i dag kan noen av flyene være temmelig slitte....

Hvor slitte flyene deres er vet jeg ikke, men de har iallefall en ganske ung flåte.
Når det gjelder A320 er ingen over 5 år. De eldste 738 er 12 år, men de siste ble levert nå i 2010.
Jeg synes ikke du skal legge vekt på det som stod i Aftenposten. LH har jo endel, kremt, ikke helt nye fly i flåten de også. Bl.a noen 735 som vel har sett sine beste dager.

Last edited:
Vanligvis er det vel 737-800 de bruker til SOlo og de har businesseter ganske like amerikansk første klasse, mao mye bedre enn det som er vanlig intra Europa. Tror det er samme mat i både C-klasse og økonomi, med kanskje et ekstra valg i C. C-klasse er det også servering på porselen. Utrolig god mat og gratis drikke, også i eco. God benplas på eco når jeg fløy det.

Har ikke kommet til reisedelen i Aftenposten i dag enda, men dersom de slakter Turkish vat de ikke hva de snakker om.

Hva er god pris i business?

Though 100 % OT, men vil legge til at jeg hadde LH 735 for to dager like flott som en ny A319;)

Turkish Airlines er vel i utgangspunktet bra! Hadde to turer med dem i fjor sommer (http://forum.scanair.no/showthread.php?t=52694), i Economy Class, og maten var veldig bra. Likevel var crewet ganske anonymt og ikke spesielt hyggelig, dessuten var serveringen elendig organisert på den ene flyvningen. Materiellet spiller vel også inn - vi var heldige og fikk flotte fly, på Oslo-ruten bruker de vel mest 737-800.

TK skal primært komme med A320 for tiden. Men det er en del variasjon og de dropper innom med B737-800 stadig.

S

Back