Re: Tre Ryanair-fly sendte nødmelding på samme dag
Jeg har flydd verden på kryss og tvers og logget ca. 12000 flytimer i den sammenheng.
Det er svært sjelden, en håndfull tilfeller jeg kan huske hvor andre enn Ryanair må ty til fuel emergency.
På radioen er det derimot ikke sjelden jeg kan høre Ryanair piloter som må ha en eller annen form for prioritet på grunn av low fuel. De fleste vil ikke rope mayday, men stadig vekk kan du høre flygeledere som spør: Are you declaring fuel emergency or not?
				
			Jeg har flydd verden på kryss og tvers og logget ca. 12000 flytimer i den sammenheng.
Det er svært sjelden, en håndfull tilfeller jeg kan huske hvor andre enn Ryanair må ty til fuel emergency.
På radioen er det derimot ikke sjelden jeg kan høre Ryanair piloter som må ha en eller annen form for prioritet på grunn av low fuel. De fleste vil ikke rope mayday, men stadig vekk kan du høre flygeledere som spør: Are you declaring fuel emergency or not?
 
	 
		 
 
		
 
 
		 
 
		 Jeg er desuden også sikker på at hvis der tegner sig et mønster at en enkelt pilot konsekvens fylder tankene helt op og konsekvent lander med "for store" mængder fuel, så vil det vel blive påtalt på et tidspunkt. Jeg har svært ved at forestille mig at store selskaber ikke fører statistikker med sådanne ting når jeg ser hvad der ellers føres statistikker over mht. OPS.
 Jeg er desuden også sikker på at hvis der tegner sig et mønster at en enkelt pilot konsekvens fylder tankene helt op og konsekvent lander med "for store" mængder fuel, så vil det vel blive påtalt på et tidspunkt. Jeg har svært ved at forestille mig at store selskaber ikke fører statistikker med sådanne ting når jeg ser hvad der ellers føres statistikker over mht. OPS.