Re: Tre Ryanair-fly sendte nødmelding på samme dag
Det er jo nettopp dette du sier som illustrerer hvor godt du misforstår hele greia! Om du misforstår med vilje, eller om det rett og slett er et så komplisert tema for dere som gjør det på en annen måte, så skal jeg prøve å utdype enda litt til...
Vi har jo ingen påvirkning på verken vær, atc preferanser eller rutetildeling, så hva kan vi "ta oss sammen" med? Fuellistene beskriver ikke hvor mange titalls tonn ekstra fuel man har dratt rundt med den siste tiden, men hvor mye mer fuel som er brent av i forhold til Taxi/apu/trip. 10 runder i hold, en spansk flygeleder på lønnssteroider eller en diversion gjør jo sitt med fuelstatistikken, uten at det betyr at kapteinen har vurdert feil ut ifra et sikkerhetsaspekt.
Som det påpekes opp i tråden her, har vi vel fraktet noe sånt som 550 mill. pax fra A-B de siste 27 årene uten frafall, så helt halvgærnt er det vel fortsatt ikke?
Jeg klarer ikke helt å tolke om du kollegialt prøver å hjelpe eller om du bare irriterer deg over at ikke alle gjør som dere gjør i DK. Du mer en antyder jo at en ulykke kommer til å skje på grunn av dårlig dømmekraft - det burde du med din faglige innsikt holde deg for god til i mine øyne.
...blir som å henge opp hvem som er den dårligste selgeren denne uka, i et firma som driver med salg..., selvfølgelig i håp om at vedkommende "tar seg sammen".... synd at dette overføres til sikkerhetsrelaterte områder, der Commander uansett har det endelige ansvar etter såvel internasjonale lover, nasjonale lover, samt etter selskapets interne regler (OM).
Skal bli interessant om MOL bli slepet inn til havarikommisjon og i byretten den dagen det aktuelle fly "går tomt for fuel"..., eller om en eventuell overlevende fartyøyssjef må stå der alene...?
Godt dette bare er en Ryanair-opplegg! Men det "positive" er jo at det tydeligvis er ok for flere av pilotene i firmaet at man holder på slik, da har de underordnet seg systemet!
Tally-Ho
Det er jo nettopp dette du sier som illustrerer hvor godt du misforstår hele greia! Om du misforstår med vilje, eller om det rett og slett er et så komplisert tema for dere som gjør det på en annen måte, så skal jeg prøve å utdype enda litt til...
Vi har jo ingen påvirkning på verken vær, atc preferanser eller rutetildeling, så hva kan vi "ta oss sammen" med? Fuellistene beskriver ikke hvor mange titalls tonn ekstra fuel man har dratt rundt med den siste tiden, men hvor mye mer fuel som er brent av i forhold til Taxi/apu/trip. 10 runder i hold, en spansk flygeleder på lønnssteroider eller en diversion gjør jo sitt med fuelstatistikken, uten at det betyr at kapteinen har vurdert feil ut ifra et sikkerhetsaspekt.
Som det påpekes opp i tråden her, har vi vel fraktet noe sånt som 550 mill. pax fra A-B de siste 27 årene uten frafall, så helt halvgærnt er det vel fortsatt ikke?
Jeg klarer ikke helt å tolke om du kollegialt prøver å hjelpe eller om du bare irriterer deg over at ikke alle gjør som dere gjør i DK. Du mer en antyder jo at en ulykke kommer til å skje på grunn av dårlig dømmekraft - det burde du med din faglige innsikt holde deg for god til i mine øyne.
Last edited: