Transfer og om OSL (flyplass, lounger etc)

Re: Ny transfer-rekord OSL!

Hei SASDC8!

For meg med diamantkort, priority og fast-track var rekorden mulig.. For flere andre med samme fly som fikk neste avgang til TRD var tollklareringen avgjørende for at de ikke rakk det..

Bli kvitt den hersens transfer-idiotien på OSL, så kommer nok flere til å benytte den til transfer.. Fortsatt er CPH å foretrekke for oss i verdens midtpunkt (TRD :))..

God påske! PS! Er fortsatt svett.. hahaha

Kim

Hvordan er dette igjen; Er det kun med innsjekket bagasje jeg må gå tøyserunden fra utland til innland, eller slipper jeg ikke unna selv med min hyggelige lille ryggsekk?
Utrolig nok har jeg bare erfaring fra utland til utland som gikk smertefritt via transfergreiene på messaninnivå.

Nei, du må forsere hele hinderløypa - og dermed er du 'uren' og må forsere security igjen ...

Hvordan er det med 45 minutters transfer fra KEF/Island og til BGO? Et halvår siden jeg har vært på OSL, og er ikke oppdatert på byggearbeid. Er til info EBG og reiser kun med håndbagasje som kan trilles :-) Har dermed Fast Track, men spørsmålet er hvor "fast" denne er i halv fem draget på en tirsdag i august?

Uten bagasje bør det ikke være noe problem, selv om det er litt kø her og der.

Uten bagasje bør det ikke være noe problem, selv om det er litt kø her og der.

Takker så meget, -MOW :-) Litt rask gange skal også kunne gå greit. Ber en stille bønn om å unngå gatene 19 A-H ;)

Sender du bagasje så er det bare flaks om du får denne med deg videre.

Re: Connection OSL

Har gjennomgående billett.

Kommer inn fra WF fra GOT, skal være med SK til BGO. Overgang 40(!) min.

Går det?

Har gjennomgående billett.

Kommer inn fra WF fra GOT, skal være med SK til BGO. Overgang 40(!) min.

Går det?

Hvis du ikke skal hente og sende bagasje bør det gå greit, ikke somle for mye i taxfreebutikken.

Det kan være litt kø i sikkerhetskontrollen på ettermiddagen, men det er jo ikke sikkert du skal fly da.

Hvis du ikke skal hente og sende bagasje bør det gå greit, ikke somle for mye i taxfreebutikken.

Det kan være litt kø i sikkerhetskontrollen på ettermiddagen, men det er jo ikke sikkert du skal fly da.

Har bagasje.

Sånn som jeg har forstått det må jeg hente bagasjen, gå igjennom tollen, for å så sjekke din inn? I tillegg må jeg igjennom sikkerhetskontrollen? Er det langt fra sikkerhetskontrollen til innlandsgate?

Hvor lang tid regner man på å sjekke inn, sikkerhetskontroll og at bagasjen skal komme på båndet?

Har bagasje.

Sånn som jeg har forstått det må jeg hente bagasjen, gå igjennom tollen, for å så sjekke din inn? I tillegg må jeg igjennom sikkerhetskontrollen? Er det langt fra sikkerhetskontrollen til innlandsgate?

Hvor lang tid regner man på å sjekke inn, sikkerhetskontroll og at bagasjen skal komme på båndet?

Du må være på innsjekk senest 30 minutter før (eller i hvert fall ikke senere enn 25 minutter før). Det er omtrent umulig når man sender bagasje, ettersom du neppe har fått den 25 minutter før avgang. Det du i så fall bør gjøre, er å glemme bagasjen, gå rett til gaten, og så melde den tapt på BGO. Da får du den på døren. Om du venter på den mister du nesten garantert flyet ditt. Alternativt kan du gå rett til SAS ankomstservice på OSL og spørre de, men du får nok samme svar som jeg ga deg nå.

Du må være på innsjekk senest 30 minutter før (eller i hvert fall ikke senere enn 25 minutter før).

Hvis den er ferdig innsjekket, eller på gjennomgående billetter så tar vi i mot transferbagasje opptil 20 min før avgangstid.

Hvis den er ferdig innsjekket, eller på gjennomgående billetter så tar vi i mot transferbagasje opptil 20 min før avgangstid.

Vi reiser i sommer fra Dublin til BGO, tolker jeg det riktig at med gjennomsjekket bagasje kan vi da levere denne inntil 20 min før? Kan vi da levere den på self service bag drop?

Vi har 50 min transfer. Er det muligheter for priority tag når man har så kort transfertid (en av oss er EBS og vi reiser i plus). Har lite lyst å planlegge at vi må forlate bagasjen.... :(

Minimum connection time i Oslo

Jeg prøver å endre en bonusbillett utstedt av United. Jeg ankommer fra London 18.45, og ønsker å fly videre til Trondheim 19.30. Begge flyvningene er med SAS. Jeg får imidlertid beskjed om at det ikke er mulig fordi MCT er 50 minutter. Jeg trodde det var 45 minutter. Hva er korrekt?

Re: Minimum connection time i Oslo

SK806/SK370 er lovlig connection og kan bookes på SK rutenummer. Denne forbindelsen bør de kunne se, ihverfall hvis de tar en timetable display. Er det UA codeshare er det nok annerledes ...

Re: Minimum connection time i Oslo

SK806/SK370 er lovlig connection og kan bookes på SK rutenummer. Denne forbindelsen bør de kunne se, ihverfall hvis de tar en timetable display. Er det UA codeshare er det nok annerledes ...
Av nysgjerrighet - hvis de slår det opp og finner ut at den er lovlig, men likevel får "computer says no" fordi den første er på UA-nummer, er det da mulig for dem å overstyre MCT?

Re: Transfer OSL

Aner ikke. De bruker et CO-hjemmesnekret reservasjonssystem jeg ikke har noen erfaring med. Finner det imidlertid merkelig hvis de ikke ser forbindelsen. Regner med at de får rutedata fra OAG eller en annen tilbyder som alle andre ..

Back