Transfer og om OSL (flyplass, lounger etc)

Re: Rask innenlands transfer på OSL

Tenkte oss en tur til Tromsø.

Rekker man å springe fra Moldeflyet til DY, som ankommer etter rute, 0755, til å rekke DY310 til Tromsø, klokken 0820, mon tro? Har bare håndbagasje, ja. Og DY421 fra Molde pleier som oftest å være ganske mye før rute til OSL.

Normalt, ja. Det er vel MCT på 25 minutter på OSL, så selger de billetten, så bør du ha tid. Spesielt siden de vet du kommer, og nok venter et par minutter om nødvendig.

Kjøper du de separat, så er det ekstremsport!

Re: Transfer OSL

Er det nye transfersystemet åpnet nå? Så noen nye tollsaker mellom utland og innland sist jeg var der. Men det så ikke ut som der var i produksjon

Er det nye transfersystemet åpnet nå? Så noen nye tollsaker mellom utland og innland sist jeg var der. Men det så ikke ut som der var i produksjon

Fortsatt bare prøvedrift for de som kommer fra Milano.

Sist jeg hørte var planen og utvide med flere destinasjoner fra 1/12, men har vært tyst siden da

Transfer i OSL

Hei, jeg skal fra PRG til AES via OSL med Norwegian om to uker. Jeg har en gjennomgående billett med ankomst til OSL 14:30 og skal videre til AES 21:00. Så mer enn 6 timers ventetid.

Planen min er å ta toget til Oslo-S for å se sentrum til hovedstaden. Jeg har aldri reist med en gjennomgående billet via OSL så jeg vet ikke hvordan det faktisk fungerer.

Hva kan jeg gjøre med bagasjen min (innskjekket)? Er det mulig og gjøre check-in alerede ca 6 timer og kvitte seg med den tunge bagasjen - og ta toget til sentrum etterpå? Eller må jeg betale for bagasjeoppbevaring (enten i OSL eller Oslo S)? Og hvis det er en sjanse for Connecting Norway, er dette en mulig løsning for meg?

Takk for hjelpen :)

Re: Transfer i OSL

Bagasjen vil jeg tro bli sendt helt til AES, så når du ankommer OSL så er det bare å ta toget til Oslo sentrum. Når du kommer tilbake så må du ta sikkerhetskontrollen på nytt og gå rette til gaten.
Du kan også lese litt her : https://www.norwegian.no/kundeservi...llom-norwegians-flyvninger/?id=686#Connecting
"Kjøper du en gjennomgående reise (sammenhengende kontrakt) kan bagasjen sjekkes inn til siste destinasjon" sitat fra Norwegian sin hjemmeside

Re: Transfer i OSL

Heisann!

Du må nok uansett hente ut bagasjen å på OSL og sende den videre selv, selv om den er innsjekk til sluttdestinasjon. Dette pga Norske Tollregler.

Connecting Norway er ubrukelig for deg, siden du uansett skal ut av flyplassen. :) (Som det stort sett er ubrukelig for alle med bagasje..)

Men bør ikke være noe problem å sende bagasjen straks du lander og så ta flytoget til byen. Du får jo tag helt til AES, så benytt deg av bag-drop, klart enklest.

Kim

I går var det flere med destinasjon Stockholm og København enn Oslo på SK4686 BCN - OSL. Det er ikke lett for disse passasjerene å finne frem på OSL når de kommer fra international og skal til international. Og maskinen parkerte på innland, så det var en busstur i tillegg. Ingen info fra crewet annet enn fra flightdeck; henvend dere til SAS skranken vedrørende videre forbindelser.

I går var det flere med destinasjon Stockholm og København enn Oslo på SK4686 BCN - OSL. Det er ikke lett for disse passasjerene å finne frem på OSL når de kommer fra international og skal til international. Og maskinen parkerte på innland, så det var en busstur i tillegg. Ingen info fra crewet annet enn fra flightdeck; henvend dere til SAS skranken vedrørende videre forbindelser.

Regner med disse fra int. til int. slapp å hente ut bagasjen? Uansett, dette skulle jo ikke være noe værre enn et helt vanlig terminalbytte på en annen flyplass

Tja, nå har jeg aldri forsøkt det selv, men skiltene med international transfer er jo relativt greie på OSL

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ikke noe problem. Opp på messanin som vanlig og skiltet til int transfer. Har av merkelige grunner hatt den runden flere ganger.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Alle på BCN-flyet, hvor flesteparten av en eller annen grunn var svenske + en del dansker, ble sluppet av bussen omtrent utenfor tax-free ankomst, og da kommer de vel seg ikke så lett inn på int. dep ?

Alle på BCN-flyet, hvor flesteparten av en eller annen grunn var svenske + en del dansker, ble sluppet av bussen omtrent utenfor tax-free ankomst, og da kommer de vel seg ikke så lett inn på int. dep ?

Man må ta trappen/heisen opp og gå bort til "transfersenteret", gjennom security der og ned i avgangshallen. (Så ikke nøye etter sist, mener det er skiltet slik)

Hei!

Skal ut og reise med SAS i morgen, og har 40 minutter transfer rundt kl. 08.00 på OSL (innland-schengen). Holder det for å få med en innsjekket bagasje videre, eller blir det så knapt at den kan risikere å bli liggende på OSL? :)

Hei!

Skal ut og reise med SAS i morgen, og har 40 minutter transfer rundt kl. 08.00 på OSL (innland-schengen). Holder det for å få med en innsjekket bagasje videre, eller blir det så knapt at den kan risikere å bli liggende på OSL? :)

Da jeg jobbet som stuer plasserte vi som regel transferbagasje i lasteluke foran, som blir prioritert. Ser de gjør det ennå, så tror det vil gå bra.

Tror jeg kan roe deg ned med et nylig eksempel ;). For vel to uker siden fløy vi SK til AMS, 1 t 05 connection til UA videre til IAH ( deretter LAS).

SK var klar ved avgangstid kl 0820, all buckled up. MEN ATC, så vi kom avgårde 20 min forsinket.

Vi var nervøse for bagasje og videre connection. Nesten rett inn til AMS.

MEN landet langt ute i skauen på Polderdam rullebanen. 20 min til gate.

Vi kom oss fort ut i C pier, 20 min før neste UA. Men den gikk fra G pier. Pokker i vold langt å gå for gamlinger. :old

Kom hesblesende dit. UA ventet og pælma oss raskt ombord og gikk omtrent i rute.

Bra, men bagasjen ??? Joda den ventet på oss etter immigration i Houston.

Topp SK..:up::up:
Så slapp av--;)

Last edited:

Da jeg jobbet som stuer plasserte vi som regel transferbagasje i lasteluke foran, som blir prioritert. Ser de gjør det ennå, så tror det vil gå bra.
Tror jeg kan roe deg ned med et nylig eksempel ;). For vel to uker siden fløy vi SK til AMS, 1 t 05 connection til UA videre til IAH ( deretter LAS).

SK var klar ved avgangstid kl 0820, all buckled up. MEN ATC, så vi kom avgårde 20 min forsinket.

Vi var nervøse for bagasje og videre connection. Nesten rett inn til AMS.

MEN landet langt ute i skauen på Polderdam rullebanen. 20 min til gate.

Vi kom oss fort ut i C pier, 20 min før neste UA. Men den gikk fra G pier. Pokker i vold langt å gå for gamlinger. :old

Kom hesblesende dit. UA ventet og pælma oss raskt ombord og gikk omtrent i rute.

Bra, men bagasjen ??? Joda den ventet på oss etter immigration i Houston.

Topp SK..:up::up:
Så slapp av--;)

Fint å høre, takk for betryggende svar :)

Hei. Foreldrene skal reise TLL-ARN-OSL-TRD 19/10.... Vil de kunne benytte Connecting Norway ?
Siden på SAS er jo håpløst utdaterte.....

Fra OSL.no

Dersom din flyvning er tilknyttet denne ordningen, vil du bli informert om dette om bord i flyet.

https://avinor.no/flyplass/oslo/planlegg-reisen/transfer/connecting-norway

Akkurat dette tar jeg med en god klype salt gitt...... ;) Har flere venner og slekt som har opplevd at det ikke blir sagt noe ombord.
Anyways.....det burde vært mulig for Avinor å få ut litt mere informasjon om dette, samt evt. få litt fortgang i sakene. Det har jo tydeligvis vært de samme destinasjonene som er omfattet av dette i lang tid nå.....

Back