Transfer og om OSL (flyplass, lounger etc)

Re: Minimum connection time i Oslo

Jeg prøver å endre en bonusbillett utstedt av United. Jeg ankommer fra London 18.45, og ønsker å fly videre til Trondheim 19.30. Begge flyvningene er med SAS. Jeg får imidlertid beskjed om at det ikke er mulig fordi MCT er 50 minutter. Jeg trodde det var 45 minutter. Hva er korrekt?

Det stemmer at MCT er 50 min. for utland->innland.

Re: Minimum connection time i Oslo

Det stemmer at MCT er 50 min. for utland->innland.

Det er standard MCT, for online forbindelser med SK, så er det 45 min når du kommer inn med narrowbody, og 60 min når du kommer inn med widebody (i praksis SK908).

Kort connection tid på OSL og CPH, noe lurt ?

Hei!
sitter å kikker på tur til New York fra TRD
og da fant jeg ut at connection tid var meget knapp..

noen som har erfaring med så knapp tid ?

fra innenlands til gate 50+ på 45 min ???

Attachments

• sas.jpg
    sas.jpg
    51.6 KB · Views: 791
Re: kort connection tid på OSL og CPH, noe lurt ?

På hjemveien spiller det jo ingen rolle, men det er kjedelig å miste flyet på utreise. Selvom du vil bli booket om på den ene eller andre måten. Jeg tror det skal gå, men ville nok foretrukket litt mer tid, vet jo aldri med forsinkelser.

Jeg fløy nøyaktig den ruten for noen uker tilbake, eller rettere sagt - jeg skulle ha fløyet den ruten.

Jeg rakk for så vidt SK907 og boardet i grei tid, men det hjalp lite da flyvningen likevel ble kansellert..

SK910 var overbooket slik at jeg ble overført til SK908 og fløy via Gardermoen heller enn CPH. Lite flyvninger mellom CPH og TRD, så om du mister hjemflyet må du nok via OSL for å komme hjem i rimelig tid..

Hei Hifiman!

Flydd samme ruten mange ganger de siste par årene og har aldri hatt problem overhodet. Eneste at man kan bli litt svett på hjemturen, men har alltid opplevd at man har ventet på alle pax, da det som regel er en god del da de fleste fly fra USA lander i den tiden og man vil ha med de som har transfer.

Så ville ikke bekymret meg overhodet! Skal gjennom samme både i oktober og November, og behagelig med å slippe å vente alt for lenge på connections!

IRR Ops kan man alltid oppleve, men som sagt aldri hatt trøbbek med "din" reiserute.

Kim

Re: Transfer OSL

Er litt uerfaren på OSL om sommeren, så jeg håper at ekspertene kan gi litt råd.

Skal rekke et fly til ARN (har videreforbindelse derfra 4 timer etterpå) kl. 0920

Kan ta toget slik at jeg er på OSL kl. 07 eller kl. 08

Rekker jeg å sjekke inn bagasje og gå gjennom sikkerhetskontrollen på ca. en time midt i juli?

Ankommer fra CPH og skal til TRD med kun håndbagasje og har 55 min på gjennomgående billett,
da må jeg fortsatt gjennom duty-free opp i andre etasje og ny sikkerhetskontroll ?

Ankommer fra CPH og skal til TRD med kun håndbagasje og har 55 min på gjennomgående billett,
da må jeg fortsatt gjennom duty-free opp i andre etasje og ny sikkerhetskontroll ?

Ja inntil utpå høsten du må gjennom tollen nede

Ja inntil utpå høsten du må gjennom tollen nede
Var det jeg fryktet ja , er vel litt knapp med tid, blir fort litt springing ?
i hvertfall visst jeg får gate 19....
har ingen status eller fast track

Utenriks transit til innenriks oslo

Må man fremdeles hente baggasje i Oslo og ta gjennom tollen og droppe den av igjen i transit i Oslo? Har en knapp halvannen time til innenriksfly, er det noen snarveier man eventuelt kan ta?

Re: utenriks transit til innenriks oslo

Frem til 1.12, men mindre du kommer fra Milano, så må du det

Forstår det slik at det er lurt med Pilot'n og forhold til å se hva som skal til av informasjon til PAX'n...
Det informeres ombord for ankomst OSL, og flyers er laget til de det gjelder.

Rask innenlands transfer på OSL

Tenkte oss en tur til Tromsø.

Rekker man å springe fra Moldeflyet til DY, som ankommer etter rute, 0755, til å rekke DY310 til Tromsø, klokken 0820, mon tro? Har bare håndbagasje, ja. Og DY421 fra Molde pleier som oftest å være ganske mye før rute til OSL.

Back