Tips og erfaringer med Hilton og HH -

Re: Om erfaringer med Hilton og HH

Jeg kan egentlig skrive en tosiders rapport over min morsomme HH gold opplevelse nå – men skal kutte det ned til dette:

Vi har tre fine ferier foran oss nå, to på Conrad og ett på Waldorf. Da er det jo fint med HH gullkort som jeg brutalt mistet i fjor grunnet at jeg ikke var noen god kunde.

Min snarvei var å bestille et Visa Infinite Card via First Gulf Bank som gir komplementært gullkort hos Hilton (for ett år?) De skal gjøre dette eksklusivt så de måtte booke møte med meg på kontoret mitt og vi hadde avtale en morgen. Fjottene dukket ikke opp så jeg ba de dra dit pepperen gror (som faktisk rent biologisk er vel hjemlandet). De ringte tre ganger og bedyret sin sorg som endte med at jeg booket nytt møte. Der kom to meget vel dressede indiere og hadde et møte med meg hvor navnet mitt ble nevnt 73 ganger. Jeg sa rett ut at eneste grunn for meg til å ta dette kortet er insentivet om HH Gold.

Nå blir vel egentlig historien veldig lang så jeg summerer:

• De må først booke nytt møte da det var forskjellig farge på pennen jeg skrev under sikkerhetssjekken og avtalen med. (de dukket opp)

• De ringte meg 8-10 ganger for tilleggsinformasjon.

• Etter to uker kom feil kort.

• Jeg ba dem dra dit pepperen gror og de påstod at Hotel Club var det samme som HH Gold.

• De kom for signatur for det nye kortet.

• Kortet ble forsøkt levert feil på to forskjellig adresser.

• Kortet kom og jeg prøvde febrilsk å fonne hvordan man fikk dette gullet.

• Ringte First Gulf Bank kundeservice 7 ganger (alle latet som at de skjønte hva jeg var ute etter – og jeg fikk syv forskjellige forklaringer på hvordan dette skulle gjøres.

• Til slutt ringte Supervisor dagen etter og fortalte at jeg skulle gå inn på First Gulf Banks Ferrari Card Sider – dette førte til en link som ba meg ringe Visa Infinite. Jeg ringte dem, og Josh satt meg over til First Gulf Bank igjen hvor jeg snakket med fire fem indiere som nektet å innrømme at de skjønte nada.

• Jeg ba de alle reise dit pepperen gror og manager ringer. Han lurer på hvorfor jeg går inn på Ferrari Card sidene.

• Manager velger da å ta en telefonkonferanse sammen med meg til Visa Infinite som lurer på om det har rablet for oss og setter os over til en ny indier på First Gulf Bank sin kunde service. Manager gjør som han er lært opp til hjemme og legger på når han taper ansikt.

• Ny manager ringer og han inviterer til nok en telefon konferanse (jeg tuller ikke nå) hvor de febrilsk prøver hos Visa og fortelle oss at de har ingenting med Hilton å gjøre. Her begynner jeg å bli ganske frekk og forteller over konferansetelefonen at Visa må for al del ikke la seg bli forbundet med navnet First Gulf Bank.

• Vi gikk et par under i ringen med 9-10 samtaler hvor senere dagen etter ringte en araber fra First Gulf Bank med amerikansk aksent og inviterte med på telefonkonferanse. Jeg tok sjansen og jaggu snakket vi plutselig med en hyggelig amerikansk dame som oppgraderte kortet mitt.

Jeg skal nå slutte å gjøre narr av de som går mann av huse for gratis wifi og noen kanapeer i loungen..

Skjønner hvorfor de trenger mange indere til å jobbe for seg nede i gulfen. :colgate:

Conrad New York

HH Gull

perks:
Bestilte king deluxe suite, som er det vanlige rommet deres.
Oppgradert til riverview suite, den er noe større enn de andre suitene og har god utsikt mot eleven.

HH gullfrokost, ikke så mye å velge mellom, men helt greit.

Sen utsjekk.

Hotellet er nettopp pusset opp, og holder bra standard. Synes dette er et mye bedre hotell enn Waldorf Astoria som jeg bodde på forrige helg.

SudCaravelle, det der kan vel neppe karaktiseres som "gratis" HH Gold hehe… :colgate: når det dukker opp en gang, har du jo jobbet iherdig for det. Angrer ikke ett sekund på å betale 50 daler til Milepoint for gullet i år, tok 10 sekunder rundt regnet.

Hilton Barcelona
2. gang jeg besoeker hotellet. Sist ble jeg oppgradert til Junior Suite.
Fikk dessverre ikke det naa. Fikk rom i 8. etg, hvilket ser ut til aa vaere en slags HHonors etg med noksaa greie rom. Gratis vann paa rommet, frokost i Mosaic-restauranten + gratis internett som ikke fungerte.

Meget skuffet ifht mitt forrige opphold her, da fikk vi lounge, oppgradering og der var ingenting aa utsette.

Hilton Madrid Airport
Booket: Billigste rom, for 12000 poeng + 38,50 EUR
Status: Eh.. Er ikke sikker :drunk:
Fikk: Oppgradert til Presidential Floor (Usikker på forskjellen mellom det og Executive), tilgang til lounge, gratis internett, og frokost.

Da jeg booket var jeg Gold, så ble jeg Silver av naturlige årsaker ved slutten av mars. Så aktiverte jeg jeg en oppgradering jeg fikk via premiummedlemskap på milepoint.com, som jeg hadde funnet ut at jeg skulle vente med å gjøre til jeg ble Silver. Kontoen viser fortsatt Silver, men hotellet mener jeg er Gold (Ikke at jeg protesterte helller).

Det stod forøvrig en vannflaske på rommet.

Hilton Garden Inn Krakow
Med gullkort ble jeg oppgradert fra standardrom til Junior Suite og fikk "personlig" brev ved ankomst som også inkluderte en voucher for gratis film. To flasker gratis vann på rommet hver dag, i tillegg gratis frokost (valgt som "My way" på hilton.com i stedet for ekstra bonuspoeng).

Hilton Gdansk
Gullkort, oppgradert til De Luxe i øverste etasje,( større rom, ellers vanlig Hilton standard ) 5. etasje, med utsikt mot kanalen, gratis frokost og internet. La igjen alle norske myntene på rommet da jeg gikk ut andre dagen, da jeg kom tilbake var de borte.
Litt harde senger. Hotellet var nytt 2010. 3 dagers opphold koster bare litt mer enn 2 dagers, en spesialpris på 300 zlothy/dag. Taxi utenfor hotellinngangen tar 20 zlothy i tillegg for ' å hente ved hotellet '. Normalpris er 55 - 60 zlothy. Beliggenhet Ganske nær gamlebyen.

Hilton Slussen i Stockholm.
Ekte gull. Ingen oppgradering. Påskesjokolade levert til rommet og to gratis drikkekuponger gyldig i hotellets bar. Gratis wifi for alle gjester, uavhengig av status.

Hilton Athens, Aten, Hellas

Booket billigste rom med standard kode for 4 netter. Oppgradert til Executive Floor med tilgang til lounge og frokost. Hel flaske gresk vin og frukt til velkomst. Tilgang til hotellets basseng og spaavdeling er inkludert fra og med sølv, samt Exec floor.

Hotellet har bra beliggenhet rett ved en metrostasjon med ett stopp til sentrum, og har nyere flotte rom. Profesjonell betjening i velkjent Hilton stil.

Noen som vet om det går an å oppgradere romkategori med poeng? Tenker da på å booke rimeligste rom , for å oppgradere til Executive?

Noen som vet om det går an å oppgradere romkategori med poeng? Tenker da på å booke rimeligste rom , for å oppgradere til Executive?

Det skal komme opp tilbud om oppgradering med poeng når rommet er bestilt.

Update på Hilton Hua Hin 3-6. april 2014. Executive room.

Executive loungen på mezzanine-etagen er ikke noe å trakte etter og frokosten der er bare tull med mindre en ikke ønsker mer enn et eple eller frokostblanding. Siden loungen ikke har alkohol ble tre bonger utdelt som kunne benyttes i lobbybaren.

I følge websiden har de valet-parking. Jeg stod der med nøkkel i hånden mens bagasje ble lastet ut. Da det var ferdig forventet jeg at noen skulle ta nøkkelen og gi meg en billett. I stedet fikk jeg beskjed om at "du kan ikke la bilen stå her, ned i garasjen med den".

Det var booket to rom, tre netter. Alt på mitt HH-kort. Total opptjening ble 17913 points fordelt på 8620 base points, 5000 + 3000 weekend reward offer points, 1293 silver vip bonus. Og 862 miles som kanskje havner på Flying Blue (tror jeg det var) -kortet.

Om det er verdt det å bo på Hilton fremfor en halv stjerne mindre et annet sted. Tror ikke det.

Dette gullkortet ble endelig bekreftet og dermed kreerte booke-fingeren to dager på Waldorf Astoria Ras Al Khaimah neste uke. Behagelige 180 kvadratmeter ble valgt og en liten smiskemail om oppgraderingsønske er sendt.

Sender rapport.

http://waldorfastoria3.hilton.com/en/hotels/uae/waldorf-astoria-ras-al-khaimah-RKTWAWA/index.html

Liten nerdesak: sjekker man hotellet paa google maps saa "ligger" det et fly i vannet ved stranden og sidegaten heter Oslogate.

Last edited:

Behagelige 180 kvadratmeter ble valgt og en liten smiskemail om oppgraderingsønske er sendt.

Hva kan man oppgraderes til fra 180 kvm? Uansett så frister det å bytte ut nærliggende Oslogate med alternativet... :colgate:

Hva kan man oppgraderes til fra 180 kvm? Uansett så frister det å bytte ut nærliggende Oslogate med alternativet... :colgate:

180 kvm er faktisk ikke værre enn to connecting rooms a 90 kvm;)

En suite med connecting er å håpe - lar alltid mor sjekke inn da hun har langt høyere hitrate.

180 kvm er faktisk ikke værre enn to connecting rooms a 90 kvm;)

Aha, tenkte ikke på at du hadde to rom. Ser for øvrig at største rom er 270 kvm, så det går vel ann å oppgradere om man hadde hatt et rom på 180.

Om erfaringer med Hilton og HH

Største rom er vel ca 420kvm, så får satse på oppgradering til den vel?

Back