Tips og erfaringer med Hilton og HH -

Re: Om erfaringer med Hilton og HH

Avsluttet min andre fast track i mars og postkassen inneholdt endelig nytt gullkort etter å ha fått tilsendt et basiskort i mars. Utløpsdato 03/2016 :colgate:

Da er to connecting business rooms på Conrad Singapore booket og de ringte!? for å bekrefte oppgradering til to executive rooms.

De tjener godt på disse gullkampanjene sine - på grunn av dette har så langt booket 32 romdøgn fremover på Conrad og Waldorf.

Da er to connecting business rooms på Conrad Singapore booket og de ringte!? for å bekrefte oppgradering til to executive rooms.

De tjener godt på disse gullkampanjene sine - på grunn av dette har så langt booket 32 romdøgn fremover på Conrad og Waldorf.

Conrad Singapore er fint, loungen er åpen for fri alkohol så fort frokost er ferdig til 23. Altså veldig fint

Vel, så vidt jeg husker åpnet loungen KL 17 for alkohol. Tidligere kaker, snacks resten av dagen ?

Sorry - jeg har enda ikke forstått om man får full pott for begge rommene når man booker to rom i samme bestilling? Fikk et ganske uklart svar fra Hilton.

Athenee Palace Hilton Bucharest
Status: Gull
Bestilt: billigste rom
Oppgradert til: Junior suite på executive etasje
Ellers voucher for wlan, frokost i lounge, voucher for noe som høres ut som lokal alkohol i baren, 2 flasker vann, velkomstbrev. Ellers ble det gjentatt mange ganger i resepsjonen hvor velkommen jeg var.

Har bodd her, same oppgradering .... Fin beliggenhet....;)

Jeg stusser på a det ofte på Tripadvisor og lignende steder er mange som er svært irriterte over at WiFi koster penger.. Hver gang ser du hotel manager eller lignende forklarer at det er gratis i lobbyen osv. som jeg regner med folk fint lite bryr seg om.

Er det noen som faktisk vet hvorfor de gjør dette i 2014? Jeg tenker på hvor mange som da forlater hotellet med en dårlig smak i munnen (selv om turen «bare» er kanskje 3% dyrere)?

Jeg velger svart ofte hotell med tanke på hva du finner øverst rangert på Tripadvisor, men mange Conrad og Hilton hoteller kommer jo lavere ned på skalaen kun på grunn av dette – det må de jo tape mye av det de tjener inn? Jeg ser folk skriver at de ikke gir full score på grunn av Wifi.

Personlig bryr det meg ikke så mye så lenge man lett kan logge seg på uten kode WyRr88rts osv.

Jeg stusser på a det ofte på Tripadvisor og lignende steder er mange som er svært irriterte over at WiFi koster penger.. Hver gang ser du hotel manager eller lignende forklarer at det er gratis i lobbyen osv. som jeg regner med folk fint lite bryr seg om.

Er det noen som faktisk vet hvorfor de gjør dette i 2014? Jeg tenker på hvor mange som da forlater hotellet med en dårlig smak i munnen (selv om turen «bare» er kanskje 3% dyrere)?

Jeg velger svart ofte hotell med tanke på hva du finner øverst rangert på Tripadvisor, men mange Conrad og Hilton hoteller kommer jo lavere ned på skalaen kun på grunn av dette – det må de jo tape mye av det de tjener inn? Jeg ser folk skriver at de ikke gir full score på grunn av Wifi.

Personlig bryr det meg ikke så mye så lenge man lett kan logge seg på uten kode WyRr88rts osv.

Mener det ble sagt i en episode av CNN Business Traveller at forretningsreisene krever et sikrere (dyrere) nett som de dermed tar betalt for. Jeg personlig unngår Hilton pga dette, selvom prisen for wifi sikkert ikke er noe å snakke om.

Kan det skyldes "kulturforskjeller" og forventninger?

I noen markeder, som f.eks her i Skandinavia, har vel alle hoteller Internett inkludert. Mens jeg synes man normalt må betale i f.eks Tyskland.

Har vel kanskje litt med kundegruppet og gjøre også? Er jeg på jobbreise setter jeg det på rommet også er det momentet ute av verden da jobber tar regningen, men på privatreiser er det mer irriterende

Har hatt en del overnattinger på forskjellige Hilton eiendommer i usa den siste tiden og ser at jeg har fått usedvanlig god opptjening.

Ser at jeg feks har fått 8800 GRUNNPOENG for et rom som kostet 200$ pluss tax på Waldorf Astoria Orlando, bodde kun en natt, med alle bonuspoengene fikk jeg totalt 27300poeng.

På Hilton Washington fikk jeg 5000 Grunnpoeng for et rom som kun kostet 101$ bodde her i 2 netter.

Trodde formelen var 10 x room rate i USD = grunnpoeng

Er det noen andre som også har fått godt betalt i det siste?

Conrad Bangkok 11-13 juli
Status: Gold
Booket: King Executive Corner Suite til finfin corporate rate
Gitt: King Executive Corner Suite. Beklaget at de ikke kunne oppgradere pga fullt i høyere klasse men fikk 8 Conrad elefanter som erstatning
Amenities: Ubegrenset med vann på forespørsel, fruktfat samt sjokolade.

Meget bra exeutive lounge med fri fly at drikke og mat i cocktail hours.

Last edited:

Conrad Bangkok 13-14 juli
Status: Gold
Booket: King Standard HH poeng plus cash (1800 Bath) (12000 HH).
Gitt: King Executive Corner Suite.
Amenities: Ubegrenset med vann på forespørsel, fruktfat samt sjokolade.

Meget bra exeutive lounge med fri fly at drikke og mat i cocktail hours.

Hilton Vilamoura 10-12.mai
Status: Sølv.
Booket standard room for 38 Euro + 12000 Hilton Honors points per natt.

For denne prisen her fikk jeg denne overraskelsen her etter at jeg hadde ringt til dem og forlangt en del goder.

Dear Mr.YYYY

I'm extremely happy to welcome you in Hilton Vilamoura in less than one day.

I would like to start apologizing, I've tried to contact you trough the telephone number available in your profile ( +47 XXXXXXXX ) as Hilton Honors Member however for some reason it seams to have a connection failure.

Regarding your special request for your stay in Hilton Vilamoura, I'm pleased to confirm that you have been upgraded, wifi connection will be free of charge during your stay in all public areas and room as well, breakfast will be exceptionally complimentary and also you are able to have 15% in beverages in our Rubi Bar located near the lobby.

If further assistance is needed please do not hesitate in contacting me again, please enjoy your stay with us, the sun is shinning in the Algarve.

Kindest regards,

DINA XXX I Guest Relations Manager

Hilton Schiphol
Status: Blue
Booket: King Executive sommertilbud
Gitt: King Executive
Amenities: Ingen
Executive lounge: Usedvanlig dårlig. Knøtt liten. Tomt for varmmat og dårlig utvalg av snacks og drikke. Ett glass rødvin og rett i restauranten (som heller ikke er allverdens å skryte av.)

Fikk plutselig gullkort i Hilton Honor og er nå litt usikker på om jeg skal velge Hilton eller Radisson ( har cc gold elite) på Heathrow om et par uker.

Hva syns ekspertene?

Hva syns ekspertene?

Nå kommer det litt ann på hvilke hotell dette er snakk om og - kjenner ikke hotellene rundt Heathrow noe særlig, men generelt synes jeg at Hilton er noe flinkere til å gi litt ekstra for HHonors Gold enn CC overfor sine - men det gjelder mye mer for byhoteller enn flyplasshoteller.

Back