Tips og erfaringer med Hilton og HH -

Re: Om erfaringer med Hilton og HH

Heisann!

Har rundt 150-170 døgn på hotell pr år og en del bookinger med Hilton de neste ukene, og sendte inn forespørsel om mulig matching eller fast-track. Fikk mail fra dem om at de skulle vurdere det og ba meg sende inn papirer på hvor mye jeg reiste, hvor mye jeg hadde bodd på hotell etc.

Fikk svar etter jeg hadde sendt inn oversikten over mine 35 hotelldøgn de siste 2 mnd at jeg "ikke kvalifiserte" for noe fast-track eller matching (Jeg er SAS Diamond......)...

Og dermed utgår alle bookinger på Hilton og deres hoteller, og Club Carlson fikk en mye mer lojal kunde. Makan....

Kim

Jeg fikk challenge ved å sende kopi av IHG Gullstatus. Jeg bor mye mindre på hotell enn deg, men nok til å kvalifisere til gull hos Hilton. Merkelig...

Ganske utrolig at de mener en person med 35 hotelldøgn på 2 måneder ikke er verdig en statusmatch og enda sprøere, ikke en challenge engang? Da må det gå fantastisk godt med det konsernet, hvis de har mulighet til å la slike kunder gå fra seg.

Last edited:

Mulig fordi jeg haddde booket tilsammen 14 netter på Hilton de neste ukene da, at de mener de får "pengene sine" uansett?

Vil i hvertfall unngå de når jeg booker fremover, om det da ikke er møter/konferanser eller liknende..

Men, men ikke noe å gjøre noe med!

Kim

Mulig fordi jeg haddde booket tilsammen 14 netter på Hilton de neste ukene da, at de mener de får "pengene sine" uansett?

Man må isåfall være ansatt i Hilton for å se logikken i det... Men om du ikke har avbestilt disse fjorten nettene, så er du jo nær gullstatus - eller er de fleste på samme hotell?

Det høres ut som om du rett og slett traff feil person på feil tid. Kanskje du skulle gi de en ny sjanse hos en annen saksbehandler?

Nei, jeg har ikke avbestilt, da det ikke er enkelt å få tak i gode rom de dagene jeg er der.

Er 3 forskjellige Hilton Hotell i forskjellige byer i USA som er booket.

Kan nok være at jeg kom til feil person ja.. Vet jeg får Silver bare på de nettene som er booket, men spiller vel liten rolle.

Men velger bare andre løsninger fremover, bruker opp poengene som er opptjent og gir pengene mine til andre kjeder fremover. Helt greit det! Liker ikke cookiesene på Doubletree uansett.. haha.

Kim

Takk.
Egentlig bare pga medlemskap og at begge er nære terminalen.. har tidlig fly neste dag.

Park Inn på LHR er ganske middelmådig. Ikke forvent noe hvis du har gullkort. Men det er lett å komme seg til med gratisbussene som går. Jeg betalte også under 500 kroner for rommet, så sånn sett er jeg greit fornøyd. Hvis prisen er noenlunde lik, vil jeg tro (selv om jeg har erfaring) at Hilton er et bedre valg.

Avsluttet min andre fast track i mars og postkassen inneholdt endelig nytt gullkort etter å ha fått tilsendt et basiskort i mars. Utløpsdato 03/2016 :colgate:

Er det mulig å kjøre flere av samme fast track (f.eks MVP fast track)? Trodde det var slik at fast track var en sånn engangsgreie. Men kan en kjøre en slags fast track for å beholde gullet, eller må en vente til en blir "nedgradert"?

Mitt utgår i mars 2015, og med muligens 35 netter (riktignok ikke bare Hilton-hoteller) i USA neste år (fordelt over 2 turer), så hadde det vært fint å beholdt gullet.

Hvis jeg booker Hilton på Hotels.com får jeg HH poeng og bonus netter på hotels.com ? eller må jeg velge program ?

Hvis jeg booker Hilton på Hotels.com får jeg HH poeng og bonus netter på hotels.com ? eller må jeg velge program ?

Hilton-poeng får du som regel bare hvis du booker direkte på hilton.com

Park Inn på LHR er ganske middelmådig. Ikke forvent noe hvis du har gullkort. Men det er lett å komme seg til med gratisbussene som går. Jeg betalte også under 500 kroner for rommet, så sånn sett er jeg greit fornøyd. Hvis prisen er noenlunde lik, vil jeg tro (selv om jeg har erfaring) at Hilton er et bedre valg.

Ble deluxerom på Hilton med håp om oppgradering til executive :) De har pene summersale priser for tiden.

Det skal vistnok være mulig å velge rom på forhånd.. noen som vet om det eventuellt ødelegger for gold-upgrade?

Kan jo ta de siste erfaringene mine med Hhonors.

Status gull

Conrad Miami, ingen upgrade, gratis frokost

Waldorf Astoria Orlando, ingen upgrade, sa først ok, men så viste det seg at det ikke gikk likevel, fikk 10 drink vouchers i kompensasjon, late check out 16:00

Double Three Richmond, ingen upgrade, gratis frokost

Hilton Washington DC, Upgrade?? Fikk hjørne rom som var noe større, ellers executive lounge access der de hadde frokost, spiste frokost nede første natten da jeg ikke hadde fått med meg at frokosten skulle spises i loungen, kom ikke på tale at jeg fikk den gratis, kranglet med restaurantsjefen og front desken. Har sendt dem en mail men vi får se hva som skjer.

Hampton Inn Newark ingen upgrade, tror ikke de hadde noe større rom, fikk velge 2 artikler de hadde i resepsjonen valgte 2 flasker vitaminvann.

Hilton Midtown New York, ingen upgrade, men vi hadde bestilt president suite, så tror ikke det er noen større rom. Late check out 15:00, lounge access men dette hørte med rommet.

Ikke veldig heldig med oppgraderingene akkurat

Noen som vet om det er en eller annen gull-kampanje på gang? Ser ut til at jeg får tre-fire opphold de nærmeste ukene.

Noen som vet om det er en eller annen gull-kampanje på gang? Ser ut til at jeg får tre-fire opphold de nærmeste ukene.

Har du prøvd å søke etter MVP kampanjen? Den var tilgjengelig tidligere uten noen spesielle restriksjoner. Gull etter 4 opphold over 90 dager.

Hvis ikke vet jeg det er en som sikter seg mot kortholdere av American Express Corporate Cards, men generelt sett så kan det være en risiko å melde seg på slike kampanjer som er ment for en utvalgt gruppe en ikke tilhører (selv om det ikke blir oppdaget alltid). For jeg tror ulike folk hadde fått meldt seg på selv om de ikke hadde dette kortet.

Takker.
Da er jeg registrert. Var noe med sport. Trener litt, så jeg anser meg som innafor. Fire opphold er allerede booket, så får vi se hvordan det går.

Back