Tips og erfaringer med Hilton og HH -

Re: Om erfaringer med Hilton og HH

Jeg trodde gullstatusen utløp ved nyttår, og at jeg kun var sølv fra da av, men gull vises fortsatt som min "current status" når jeg logger inn på min HHonors-konto?

Jeg trodde gullstatusen utløp ved nyttår, og at jeg kun var sølv fra da av, men gull vises fortsatt som min "current status" når jeg logger inn på min HHonors-konto?

Man har 3 mnd buffer så du har mest sannsynlig exp 03/2013, det står trykket på det fysiske kortet hvis du har det. Hvis du fulgte jukse-gull oppskriften og gjorde dette etter nyttår ifjor (=2012) som jeg gjorde, har man exp 03/2014. Lurer på om man faller helt ned til basic level hvis man ikke rekvalifiserer, andre får korrigere hvis man bare faller til sølv.

Okei takk for kjapt svar! Juksa meg til gull i desember 2012, så da er det vel bare til mars 2013 jeg har gull, deretter sølv.

Hilton Saratoga Springs, New York

Bestilte laveste pris, men ble oppgradert til en mini-suite (separat spiseområde). Var på forhånd valgt som "Guest of the day" hvilket betydde gratis frokost (full English), gratis parkering og en gratis film. Usikker på om HH-statusen hadde betydning i den "kåringen", men i sum ble det veldig bra.

Fikk gull hos Hilton etter snarveien i fjor, og har elska det. Men er det noen lur måte å få opprettholdt det på? Har ikke sjans på antall stays eller nights. Er EBG og er gull hos Club Carlson og Best Western.

Fikk gull hos Hilton etter snarveien i fjor, og har elska det. Men er det noen lur måte å få opprettholdt det på? Har ikke sjans på antall stays eller nights. Er EBG og er gull hos Club Carlson og Best Western.

Hei! Følg denne linken hvis det fortsatt funker: https://hiltonhhonors.com/mvp/Home/Index
Da kan du rekvalifisere deg til gull med 4 stays/9 netter innenfor en valgfri 90-dagers periode. Benytter meg av dette selv og regner med å rekvalifisere uten problemer når jeg nå i januar skal to uker på ferie i Florida. Jeg er usikker på om hhonors matcher club carlson gull siden gullet hos hhonors gir noen flere fordeler som f.eks gratis frokost. Det skader uansett ikke å sende en mail og spørre.

Da har jeg lest gjennom hele tråden for å finne svar på noen spørsmål. Noen svar fant jeg, noen ikke og noen nye spørsmål dukket opp.
Prøver meg derfor her:

Er det noen som erfaringer med Hilton Brussels City?

For de som bare vil ha rimelige opphold, så er det verdt å bruke denne koden: PR13CB
Gir ofte 30-40% avslag ift BAR. Ikke tilgjengelig på HH i USA, men ofte på mange hoteller i Europa/Asia. Du får perks du har krav på ift status, kreditert stays og tjener poeng, men du får ikke godskrevet poeng, free nights osv fra promos.

Denne ga 50 Euro avslag på romprisen, men den kommer da opp som corporate rate. Må man forvente å svare på noen spørsmål ang denne koden ved innsjekk?

Som veldig mange andre går gullkortet mitt ut 03/13. Må man forhåndsregistrere seg for å benytte seg av dette Any Where Weekend opplegget, hvor man kunne få gull igjen på 8 netter?

Er det noen som erfaringer med Hilton Brussels City?

PR13CB: Denne ga 50 Euro avslag på romprisen, men den kommer da opp som corporate rate. Må man forvente å svare på noen spørsmål ang denne koden ved innsjekk?

Må man forhåndsregistrere seg for å benytte seg av dette Any Where Weekend opplegget, hvor man kunne få gull igjen på 8 netter?

Ikke bodd på Hilton Brussel, men leste meg opp ifm. en booking i høst jeg til slutt kansellerte. Fikk hyggelig epost dagen før av hhonors ansvarlig på hotellet med litt praktisk info og hvilke perks jeg ville få, er ikke executive level, får full frokost.

Vedr. PR13CB er det ikke noe krav om spesielt ID-kort og man skal heller ikke få spørsmål ved innsjekk.

Ingen forhåndsregistrering, merk at gullkravet har økt til 20 stays, dvs 10 stays á minst to netter til salgsraten for å sikre gull bare på de oppholdene. Man må dog forhåndsregistrere seg for doble poeng bonusen i Q1.
Double Stay Credit:* For eligible Any Weekend, Anywhere stays as outlined above, of at least 2 nights, and booked through Hilton Worldwide direct booking channels with valid HHonors membership number, HHonors members will receive a Double Stay Credit, which will count toward tier status only.

Hei! Følg denne linken hvis det fortsatt funker: https://hiltonhhonors.com/mvp/Home/Index
Da kan du rekvalifisere deg til gull med 4 stays/9 netter innenfor en valgfri 90-dagers periode. Benytter meg av dette selv og regner med å rekvalifisere uten problemer når jeg nå i januar skal to uker på ferie i Florida. Jeg er usikker på om hhonors matcher club carlson gull siden gullet hos hhonors gir noen flere fordeler som f.eks gratis frokost. Det skader uansett ikke å sende en mail og spørre.

Tilbudet er dessverre gått ut på dato. Kommer melding "We're sorry.This promotion is now over."

Har booket meg Hilton Dusseldorf om en måneds tid. Ser at de har lagt inn DeLuxe rom mellom vanlig room og Executive room. Sist jeg bodde der ble jeg oppgradert til Exec level, så er litt spendt på om det samme skjer denne gangen. Blir vel siste gang jeg får dradd nytte av gullkortet tenker jeg!

Tilbudet er dessverre gått ut på dato. Kommer melding "We're sorry.This promotion is now over."

Denne linken virket i dag: https://hiltonhhonors.com/ProcessLan...XQ9ltLjPERHQ==

Men vær obs på at du kan ikke velge startdato her, så det gjelder for de neste 90 dagene etter registrering.I tillegg ser det ut som det bare gjelder Carlson Wagonlit medlemmer, hva nå enn det er. Men ikke sikkert det betyr noe i praksis.

Last edited:

London Hilton on Park Lane, bestilte billigste rom (King Hilton Guest Room) til £159/natt, fikk Park Lane Suite til £1013/natt.

Dette er riktignok som Diamond. Fikk også bekreftet oppgradering til minimum Mayfair Suite ved neste opphold.

Jeg må si jeg har fått grei uttelling av HH Diamond så langt, men kommer nok neppe til å kvalifisere meg til dette nivået igjen på normalt vis... :D

Homewood Suites (!) by Hilton, Lake Mary
To flasker vann, et par kjeks og et velkomtbrev fra management.

Ellers må jeg si det er veldig bra at både frokost hele uken samt middag mandag-torsdag er inkludert i prisen!

Ikke bodd på Hilton Brussel, men leste meg opp ifm. en booking i høst jeg til slutt kansellerte. Fikk hyggelig epost dagen før av hhonors ansvarlig på hotellet med litt praktisk info og hvilke perks jeg ville få, er ikke executive level, får full frokost.

Vedr. PR13CB er det ikke noe krav om spesielt ID-kort og man skal heller ikke få spørsmål ved innsjekk.

Ingen forhåndsregistrering, merk at gullkravet har økt til 20 stays, dvs 10 stays á minst to netter til salgsraten for å sikre gull bare på de oppholdene. Man må dog forhåndsregistrere seg for doble poeng bonusen i Q1.

Tusen takk for nyttig informasjon! Det ble Hilton i Brussel. Rapport kommer.

Hilton Brussel City
Status: Hilton Gold
Oppgradert til Deluxe room uten kostnad. (De har merkelig nok ikke Excutive floor)
Mottok én drinkvoucer som kan brukes i hotellets bar.
Beskjed om mulighet for gratis frokost i hotellets restaurant.
Fri WIFI til så mange enheter jeg trengte.

Fin uttelling!

Booket nettopp en natt på Hilton i Berlin for den nette summen av 119 euro. Fikk med engang beskjed om at "You are eligible for a upgrade as little as 34 euro" er det ikke meningen at man skal få upgrade gratis da?

I tillegg er det dyrere å oppgradere enn å bare kjøpe rommet i utgangspunktet. Standard 119 og deluxe koster 149 euro.

Venter man og ser eller?

Tilbud om oppgradering får alle som bestiller på nett.
Bestill billigste rom og sats på oppgradering ved ankomst.

Ok, så da foretar man seg ikke noe på nett?

Med HHG skal det i utgangspunktet ligge inne en forespørsel om upgrade til executive room. Altså om du klikker på ruten hvor det står "Show my custom upgrade", så er det allerede krysset av for executive for 0 euro.

Last edited:
Back