Tips og erfaringer med Hilton og HH -

Re: Om erfaringer med Hilton og HH

Oppgradert til Diamant fra Club Carlson Concierge! Woho

Jeg fikk akkurat epost fra HHonors om match til HH Diamond fra Hyatt Platinum (tok noen dager fra jeg sendte inn forespørselen her: https://hhonormystatus.hiltonapps.com).

Nå blir det tilbake til Hilton når jeg er på tur i London (hvis London Hilton on Park Lane har fornuftige priser)... :)

Hilton Belfast
Staus: Juksegull
Booket: Hilton King ett eller annet
Fikk: King Executive og noe. Kjører på til lunch som hovedmåltid på restaurant når jeg får sånn oppgradering og slækkern med småretter og rødvin til kvelds i loungen.
Helt ok hotell. Noe utdatert bad. Herlig utsikt fra rom og lounge.
Frokost? Jajøss, jeg hadde ferie :D

Statusmatch Best Westen Diamond til HHonor Diamond. Sendte kun inn bilde av kortet på den statusmatch hjemmesiden. Står ikke engang når BW kortet utgår på det.

Må vel sies å være grei match :)

Just an update.
Nå gikk HH Status match ut 11 jan.
Det er vist absolutt umulig å få det nå.etter 11 jan.

"new" Hilton Amsterdam Airport.
Status "Gold".
Booked Regular Twin
Upgraded to
Twin Executive w Airport View.

Just an update.
Nå gikk HH Status match ut 11 jan.
Det er vist absolutt umulig å få det nå.etter 11 jan.

Dette er teksten om man går inn på lenken jeg la ut:
Hilton HHonor My Status

The Hilton HHonor My Status website is no longer accepting entries.

Hilton Helsinki Airport
Pris: 85 Euro
Status: Gull
Rom Booket: KING ROOM
Fikk: KING BEDDED EXECUTIVE ROOM
Perks: Fikk gratis frokost (var veldig bra), Wifi og lounge tilgang på hotellet. Siden jeg kom til hotellet kl.22:30 om kvelden så argumenterte jeg med hotellet noen dager på forveien om at jeg ikke ville få anledning til å nyte de fleste mat og drikke (alkohol) fasilitetene om kvelden i loungen. Hotellet var så grei med å legge en rødvin og en hvitvin flaske (begge 0,1875L) i rommet mitt sammen med sjokolade og frukt da jeg ankom der om kvelden. Siden loungen stengte kl.23 og jeg ankom loungen rundt kl.22.40 klarte jeg å karre og argumentere meg til et glass konjakk og et glass whiskey som hun hadde ryddet vekk i lageret 40 min tidligere. Snakk om Finsk service. Ellers late check-out til kl.14.

Ellers var hotellet ganske bra. Rett ved siden av og gå avstand til T2 i Helsinki Airport. Personalet var fantastiske og rommet var bra. Anbefaler folk å overnatte der. Fikk full valuta ved oppholdet.

Hilton Helsinki Airport
Pris: 85 Euro
Status: Gull
Rom Booket: KING ROOM
Fikk: KING BEDDED EXECUTIVE ROOM
Perks: Fikk gratis frokost (var veldig bra), Wifi og lounge tilgang på hotellet. Siden jeg kom til hotellet kl.22:30 om kvelden så argumenterte jeg med hotellet noen dager på forveien om at jeg ikke ville få anledning til å nyte de fleste mat og drikke (alkohol) fasilitetene om kvelden i loungen. Hotellet var så grei med å legge en rødvin og en hvitvin flaske (begge 0,1875L) i rommet mitt sammen med sjokolade og frukt da jeg ankom der om kvelden. Siden loungen stengte kl.23 og jeg ankom loungen rundt kl.22.40 klarte jeg å karre og argumentere meg til et glass konjakk og et glass whiskey som hun hadde ryddet vekk i lageret 40 min tidligere. Snakk om Finsk service. Ellers late check-out til kl.14.

Ellers var hotellet ganske bra. Rett ved siden av og gå avstand til T2 i Helsinki Airport. Personalet var fantastiske og rommet var bra. Anbefaler folk å overnatte der. Fikk full valuta ved oppholdet.
Veldig bra hotell, har fått oppgradert rom alle ganger jeg har bodd der. Den gangen jeg hadde booket rom for kollega i tillegg oppgraderte de det også.

Hvilket Hilton brand hotell anbefales i NYC, da helst i Times Square/Broadway området?
Fruen har aldri vært i NYC før, og jeg vurderer å ta henne med ifbm SAS sitt business salg i slutten av mars - april'ish.
Hotell fasiliteter som spa/svømmebasseng hadde vært toppers, men intet absolutt krav.
Service/rom/standard spiller mye større rolle. Er HHonors Diamond.

Gode begrunnede tips mottas med største takknemlighet :)

Hvilket Hilton brand hotell anbefales i NYC, da helst i Times Square/Broadway området?
Fruen har aldri vært i NYC før, og jeg vurderer å ta henne med ifbm SAS sitt business salg i slutten av mars - april'ish.
Hotell fasiliteter som spa/svømmebasseng hadde vært toppers, men intet absolutt krav.
Service/rom/standard spiller mye større rolle. Er HHonors Diamond.

Gode begrunnede tips mottas med største takknemlighet :)

Har bodd på Waldorf Astoria, Hilton Midtown og Conrad New York. Sistnevte er milevis foran de to andre i mine øyne, selv om det ikke ligger i midtown.
Er ikke så fan av midtown heller da ;)

På Hilton Midtown hadde jeg en 200m2 suite i toppetasjen, men jeg kan ikke si så mye positivt om selve hotellet selv om jeg hadde et kongerom. Stort upersonlig hotell, service er heller ikke på topp, merker fort at dette ikke er 5*.

Waldorf Astoria har mye historie, men er generelt slitt.

Conrad er ganske nytt, konge kvalitet på seng, fasilteter på rommet, store fine bad, man merker at det er brukt kvalitetsmaterialer når de bygget det/ pusset det opp.

Om man ikke trenger "all mulig overdådig resepsjon og annet stæsj" så er Hilton Garden Inn Central Park South Midtown West på 54st bra. Bodde der for to år siden, og fikk det da til USD150/natt, og det ble valgt pga. beliggenhet og pris. Spiste ikke på hotellet, men er en diner på Broadway rundt hjørnet for hotellet, samt en del puber i nærheten også så man kan få innpå en pint før leggetid.

Hm jeg er Diamond og har fått tilbud om å sjekke inn online for opphold i morgen. Spørsmålet mitt er om jeg burde gi blanke i det for å få oppgradering? Noen som vet om sjansene påvirkes? Dette er Doubletree by Hilton Morrison i Dublin,

Hm jeg er Diamond og har fått tilbud om å sjekke inn online for opphold i morgen. Spørsmålet mitt er om jeg burde gi blanke i det for å få oppgradering? Noen som vet om sjansene påvirkes? Dette er Doubletree by Hilton Morrison i Dublin,

Ja.
Fra erfaring og dette er også mye diskkutert på flyertalk.
Du må IKKE sjekke inn online i dag (dagen før).
Da kan tydligvis ikke "front desk" oppgradere deg,fordi du har VALGT det rommet du valgte i dag.
Vanligvis...Sjekk online check inn i morgen (eller senere i kveld).
Du blir vanligvis (på hilton i allefall) oppgradert online når hotel manager har telt opp og ryddet i morgendandagens bestillinger.

Blir du ikke oppgradert online,sjekk inn hos front desk.

Dette er riktig, men med ett lite unntak: som diamond får man ofte tilgang på hele den ledige romporteføljen unntatt topp-suiter. Så hvis man kjenner propertyen kan man gå inn og sjekke om yndlignsrommet er ledig eller ikke. Men vanligvis - IKKE velg rom uten at du vet hva alternativene er.

Har erfaring emd at den online innsjekkingen automatisk tildeler det dårligste rommet så man må sjekke litt før man velger. Om utvalget er dårlig kan man vente litt til flere rom blir tilgjengelig online. Har også fått bedre rom i resepsjon etter å ha sjekket inn online.

Så her kan absolutt alt skje, det eneste som er sikkert er at det rommet som automatisk velges ved online innsjekking ikke er det beste som er tilgengelig da.

Har alltid sett på rommet de tilbyr på online. Droppet det gang på gang og fått bedre ved ankomst. Ofte sen ankomst og. Da et bedret rom tilgjengelig. Har aldri booket inn online.

Senest Doubletree Gallery1 sist uke , FLL, bestilt King, fikk to store King, flott utsikt etc.

Også sist i SFO.."

Back