Tips og erfaringer med Hilton og HH -

Re: Om erfaringer med Hilton og HH

Virker som om folk har peiling her, så jeg slenger ut en påstand og et spørsmål.
Hilton i USA blir bare dårligere og dårligere. Har brukt Hilton Capital på mine besøk i Washington, men det er blitt mye dyrere og langt dårligere de siste ti årene. Også andre Hilton i New York, San Diego osv er blitt gjennomgående dårlige. Alle som har lounger tar betaling for drikke, ofte priser over baren. Ytterst tvilsom mat i loungen, og alle properties jeg har vært på siste par år er nedslitt og med dårlig service hos personalet. Er dette riktig observert? Hva er i tilfelle grunnen?
Og så til det egentlige spørsmålet: hvilken kjede skal jeg så hoppe til i USA?
(Fortsetter nok som Hilton Diamond utenfor USA da jeg synes de leverer bra overalt ellers)

Re: Om erfaringer med Hilton og HH

Hilton satser mere på "middels klasse".
Hyatt satser mere på "høyre klasse".
Men prisene reflekterer jo stort sett det også.
...
Ja ,jeg har aldri opplevd noe "spisenes" på en Hilton Lounge (europa),men de har stort sett bra rom og jeg har alltid blitt oppgradert til executive lounge room når jeg har bestillt det billigste available (på lav-pris dager dvs lite folk på hotellet).
Jeg er HHGold.
Nedslitt og dårlig service er det på hoteller overallt.
Prisen tatt i betraktning synes jeg Hilton er OK.

Anbefaller også litt "over all" lesning på tripadvisor om hotellet du titter på.
Ja...det kommer alltid 1-3 super bra reviews på tripadvisor,etter mange dårlige så man må ta en overall betraktning der på tripadvisor siden (jeg vil gjette) 30% er falske.
Les litt reviews på et hotel du har vært på,og du sjønner fort hva jeg mener.

Last edited:
Hilton Gold Fastrack. 4 Stays.

Husk 4 stays innen 90 dager,etter du har registrert deg. Utchekking og Innshekking på samme hotel på samme dag teller IKKE som 2.
https://www.hiltonhhonors.com/ProcessLanding/ProcessLanding/?lp=mvpftgold

For Gold status, member must be an athletic administrator, athlete, or affiliated with a sports entity, sports related company, sports group or event.

Hilton har visst aldri spurt om Athletic Proof,men medlemsskap i NFF er egentlig nok.

Men vil du være sikker kan du melde deg inn i USGA
1 års medlemskap koster 10$ (20$ for Norge for shipping av medlemskort og goodies).

https://www.usga.org/clubhouse/default/members-join.html

Last edited:
DoubleTree by Hilton Hotel London - Tower of London
Pris: 114 Pund
Status: Gull
Rom Booket: KING GUEST ROOM
Fikk: Samme rom siden alle executive rommene var under oppussing.
Perks: Fikk gratis frokost (var veldig bra), 2 drikke bonger, 2 vannflasker, Wifi og lounge tilgang på hotellet samt late check out til kl.14. Virket som at hvem som helst kunne snike seg inn i loungen siden det var ingen som kontrollerte på hvem som gikk ut og inn av loungen. Mat og alkoholservering (øl og vin) var mellom 17:30 - 20:00. Ellers vil jeg si at hotellet var veldig bra. Lå rett der med Tower of London. Dette hotellet burde heller ha vært et normalt Hilton eller Conrad hotell siden hotellet så veldig bra ut. Bra top roof bar ved utsikt over en del av London.

Hilton Manchester Deansgate
Pris: Billig corporate rate
Status: Gull
Rom Booket: Standard rom
Fikk: Executive rom
Perks: 2 flasker vann på rommet daglig. Veldig bra lounge i 23 etasje med drinks og canapeer 1800-2000.

Re: Hilton Gold Fastrack. 4 Stays.

Husk 4 stays innen 90 dager,etter du har registrert deg. Utchekking og Innshekking på samme hotel på samme dag teller IKKE som 2.
https://www.hiltonhhonors.com/ProcessLanding/ProcessLanding/?lp=mvpftgold

For Gold status, member must be an athletic administrator, athlete, or affiliated with a sports entity, sports related company, sports group or event.

Hilton har visst aldri spurt om Athletic Proof,men medlemsskap i NFF er egentlig nok.

Men vil du være sikker kan du melde deg inn i USGA
1 års medlemskap koster 10$ (20$ for Norge for shipping av medlemskort og goodies).

https://www.usga.org/clubhouse/default/members-join.html

Noen som vet om opphold på bonusuttak kan inngå i de fire?

Håkon

Jeg hadde for noen år siden en overnatting betalt utelukkende med poeng. Den inngikk i antall stays mot fast track mot gull.

Hilton Houston Post Oak
Status: crap
Bestilte: Executive king bed på bonustilbud for gullkunder
Fikk: Executive king bed hjørnerom i toppetasjen

Stort rom med 2 smale balkonger og walk in closet, men de hadde ikke skikkelig dusj (70-tallsvariant med dusj i badekar) og ikkeno kjøleskap på rommet. Matserveringen i loungen holdt som middag igår, men de bruker vel mye krydder i denne staten. Ikke oppvarmet basseng var allerede brukelig.

attachment.php

attachment.php

Attachments

• executive.jpg
    executive.jpg
    83.3 KB · Views: 1,064
  • post oak pool.jpg
    post oak pool.jpg
    153 KB · Views: 1,067
Hilton kjører nå kampanje på 100% mere poeng ved poengkjøp frem til 3. juni. Det betyr fra 2000 poeng for 10 USD til 160.000 poeng for 800 USD. Poengkjøp eller bruk gir ikke status (unntatt fast track hvor bonusopphold kan telle med etter hva jeg har forstått). Man betaler altså til 0,005 USD per poeng.

Mitt siste opphold fikk jeg for spesial gulltilbud for 27.800 poeng natten uten å måtte betale noe skatt og styr i tillegg. Beste tilbud på samme romklasse var ellers 251 USD natta inkludert skatt og styr. Jeg fikk altså rom til 0,009 USD per poeng.

Last edited:
Lett regnet så koster det 200$ for 40.000 pionts.

Så hvist hotellet du vil bo på koster mere en 200$ kan det være lurt å betale med 40.000 points.
(ikke akkuratt lett å få tak i,men good luck).
Resort fee og skatter slipper du hvist du betaler med poeng (de fleste steder).

Hotel Category 5-8 kan ha 40.000 points pr natt.

http://hhonors3.hilton.com/en/earn-use-points/hotel/using/index.html

BTW: Dette tilbudet er tilgjengelig for alle selv om du ikke har fått mail
Men har du ikke fårr mail er grensen 80.000 pionts (pluss 80.000 gratis).

Hilton Munich Park, fikk null HH poeng, og da jeg spurte hvorfor, sa de at den raten jeg hadde booket, allerede var så lav, at den ikke kvalifiserte til noen poeng. Er dette noe nytt ? Jeg har alltid fått poeng for alle stays tidligere, uansett hvor billig (!?) rommet har vært. Den raten jeg bestilte til i München var € 97, som er godt under halvparten av hva disse romprisene ligger på. Jeg har jo opplevd at Swiss, TAP og Austrian airlines også har gitt null poeng for flygninger, fordi billetten var for billig.

Hilton Munich Park, fikk null HH poeng, og da jeg spurte hvorfor, sa de at den raten jeg hadde booket, allerede var så lav, at den ikke kvalifiserte til noen poeng. Er dette noe nytt ? Jeg har alltid fått poeng for alle stays tidligere, uansett hvor billig (!?) rommet har vært. Den raten jeg bestilte til i München var € 97, som er godt under halvparten av hva disse romprisene ligger på. Jeg har jo opplevd at Swiss, TAP og Austrian airlines også har gitt null poeng for flygninger, fordi billetten var for billig.

Du skal få poeng for alle rater.

http://hhonors3.hilton.com/en/earn-use-points/hotel/earning/index.html

Du må seff booke på en av hilton´s egne sider.
Og betale cash (kort),og ikke poeng/cash booking.
Bare mail til kundeservice.
Da kan du få allt mulig rart av poeng (De gjør utrolig mye rart på points utregningene sine).
Bla...jeg fikk 10349 points for 1 natt til 147Euro. 2 x promo. Gold member.
Har også fått for lite en gang (tror jeg) men ofte får du for mye hvist du mailer kunderservice.

Last edited:
Hilton Diagonal Mar Barcelona
Status:Diamond

Hotellet var fullt, men de tok kontakt med meg etter at jeg sendte de mail. De ordnet room på tilbudsraten for fruen m/venninde. Full oppgradering og VIP set up for hele oppholdet. Vin og småretter på rommet hver dag, reserverte solsenger på club puro beach hver dag, exec lounge og frokost. Alt inkludert!
Så positivt overrasket der! Tommelen opp! Fruen var fornøyd.

Hilton Diagonal Mar Barcelona

Status:Diamond

Hotellet var fullt, men de tok kontakt med meg etter at jeg sendte de mail. De ordnet room på tilbudsraten for fruen m/venninde. Full oppgradering og VIP set up for hele oppholdet. Vin og småretter på rommet hver dag, reserverte solsenger på club puro beach hver dag, exec lounge og frokost. Alt inkludert!

Så positivt overrasket der! Tommelen opp! Fruen var fornøyd.

Hvilken pris var tilbudsraten? Solsenger etc etc del diamonfotdel eller romfordel? Bodd der en gang før, og det fremstår som bra for strand/by ferie.

Hvilken pris var tilbudsraten? Solsenger etc etc del diamonfotdel eller romfordel? Bodd der en gang før, og det fremstår som bra for strand/by ferie.

Ble 213 euro natta for 2 stk. Jeg tror solsenger/frukt/vann ved bassenget samt den daglige vinflasken og overraskelsen var en del av Vip-Set up. Fikk det sikkert som en kombinasjon av Diamond og kommunikkasjon med hotellet rundt tidligere opphold. Vi benytter dette hotellet "ofte", vi drar ned igjen om 3 ukers tid. Er godt fornøyd

Ble 213 euro natta for 2 stk. Jeg tror solsenger/frukt/vann ved bassenget samt den daglige vinflasken og overraskelsen var en del av Vip-Set up. Fikk det sikkert som en kombinasjon av Diamond og kommunikkasjon med hotellet rundt tidligere opphold. Vi benytter dette hotellet "ofte", vi drar ned igjen om 3 ukers tid. Er godt fornøyd
Opplevde mye av det samme selv for tre uker siden; 3 enkeltrom til i underkant av €200 pr rom/natt, laveste romkategori. Jeg HHD, de to andre med nysmidd "juksegull". Alle opgradert til Executive level (Jeg fikk et -08 rom som definitivt er de beste. Vin hver dag og samme Puro-treatment. Lørdag kokte det på Puro, med mange "Fredriksen nebb" og plast både på og under huden...

Noen som vet hvor brede twin bed er på Hilton Diagonal Mar Barcelona? Like smale som enkeltsenger i Norge eller mer amerikansk twin bed størrelse?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Back