Tips og erfaringer med Hilton og HH -

Re: Om erfaringer med Hilton og HH

Kan man starte oppsamlingen til de 4 tilbake i tid? Jeg har jo akkurat bodd på Hilton.

Og man man bestille gjennom en spesiell link? Jeg har allerede bestilt flere opphold.

Ser ut til at man kan starte tilbake i tid, men denne var en showstopper: "Offer valid at all U.S. Hilton®, Doubletree®, Embassy Suites Hotels® and Hilton Garden Inn® hotels and at select U.S. Hilton Grand Vacations Club® locations, Hampton Inn® and Hampton Inn & Suites® hotels."

Man må altså ha alle overnattingene i USA.

Forsøkte å velge dagen før jeg begynte ferien, men det gikk ikke. Hadde jeg bare visst dette for halvannen uke siden. Har hørt om det, men var ikke klar over at man kunne fornye status med den også.

Og angående at det gjelder bare i USA, så mener jeg å ha lest på Flyertalk at det er dde billige MVP-prisene som kun gjelder der. Gull etter fire stays mener jeg man får etter fire stays hvor som helst i verden.

Martin, har en bekjent som har fått godskrevet stays fra Europa også på dette, så det virker å fungere. Disse MVP ratene som tidvis kan være ganske bra får man kun i USA etter hva jeg har lest. Brukte MVP rates i NYC, gode besparelser men begrenset tilgang.

40k poeng ekstra ramlet inn på konto etter 4 stays :) Sent, men godt! Begynner å bli fyldig beholdning nå....

Har ca 14k poeng etter diverse opphold på Hilton for noen år siden. Har kun EB som flyprogram og kan ikke veksle inn disse til EB etter det jeg har funnet ut. Noen som har noen smarte forslag til hvordan disse poengene kan brukes? Er vel for lite til en ren hotell overnatting, klarer jeg å bruke poengene og cash feks?

Har ca 14k poeng etter diverse opphold på Hilton for noen år siden. Har kun EB som flyprogram og kan ikke veksle inn disse til EB etter det jeg har funnet ut. Noen som har noen smarte forslag til hvordan disse poengene kan brukes? Er vel for lite til en ren hotell overnatting, klarer jeg å bruke poengene og cash feks?

Ja, det går an. Bare til å lete etter det riktige hotellet som f.eks. tillater at du kan bruke cash + opptil 14000 poeng for overnatting.

Oki, takk for det. Har sett litt på "use points", men finnes det en liste over hotellene som tillater det? Ser primært etter hotell i london til høsten.

Edit: Er ingen av hotellene i london jeg finner som har natt så lavt som 13000 poeng, de fleste ligger en del høyere. Er det noen som kunne vært interessert i poengene mot noe annet ? =)

Last edited:

Jeg og en annen bodde på Hilton Warsaw i 3 dager for 2 uker siden. Ganske bra hotell. Hotellet ble bl.a. okkupert av en del Uefa representanter pga fotball EM.

Takket være gullkortet mitt ble vi oppgradert til executive room med lounge tilgang der vi kunne forsyne oss med gratis mat og drikke. Vi fikk også 4 drikke bonger hver. Frokosten var inkludert. Vi kunne benytte oss av treningssenteret med svømmebasseng og jacuzzi helt gratis. Så opp i opp tror jeg at vi tjente på Hilton oppholdet vært. Vi betalte totalt 2000 kr for 3 netter i twin-bed room.

Oki, takk for det. Har sett litt på "use points", men finnes det en liste over hotellene som tillater det? Ser primært etter hotell i london til høsten.

Edit: Er ingen av hotellene i london jeg finner som har natt så lavt som 13000 poeng, de fleste ligger en del høyere. Er det noen som kunne vært interessert i poengene mot noe annet ? =)
En idé er å kjøpe seg de poengene du mangler for en natt.. evt for points + cash option, men du må selvsagt regne på om det lønner seg.

På Hilton Tokyo ble jeg oppgradert fra King til King Tower Suite Deluxe, men ingen executive var ledig. Fikk to drinker i baren som plaster på såret :P

Finnes det noen kjappe veier til gold nå?

har funnet dette og dette, men det faller vel ikke innenfor min kategori, som fritidsreisende..

Finnes det noen kjappe veier til gold nå?
QUOTE]

Det er vel bare å søke litt her på forumet for en passende URL, og deretter lese seg opp på adekvat informasjon. For å ikke å bli bannlyst som alt for spekulativ, velger jeg å kun poste referanse til oppbyggelig sommerlektyre fra Wikipedia, så får den enkelte ta kreativiteten videre til nye høyder derfra. http://en.wikipedia.org/wiki/Luhn_algorithm

Da har jeg hatt 6 netter på Hilton Beijing Wangfujing.

Innsjekk 05:30 om natta - null problem.
Hilton Twin Deluxe til Hilton Executive Twin på 16. etasje - null problem
Executive Lounge tilgang - null problem.

Ellers et meget bra hotell, fantastisk store rom (50kvm er minste!), god service, serviceinnstilte concierger som ikke utelukkende bare anbefalte hotellresturantene (!).

HHonors Gold fungerte flott her iallefall, og hotellet er rangert som det 5. beste i Bejing etter tripadvisor så dette er noe av det bedre Hilton har å hoste opp..

Hilton London Docklands Riverside:

Ingen upgrade, men selvfølgelig gratis frokost og internett samt konfekt, vann og en liten flaske vin på rommet.

Ellers et helt greit hotell. Hyggelig betjening, greie rom og fin utsikt over til Canary Warf.

Hilton Kastrup. Gratis internett, ellers intet. Ikke det helt store Hilton hotellet om man ønsker oppgradering.

Hilton Helsinki Strand - oppgradert fra standardrom til King Executive. To vannflasker og sjokolade på rommet, og gratis internett. Var innom loungen for en liten matbit og alkohol før vi skulle ut og spise. Kjapp frokost i restauranten før avreise flyplassen neste morgen.

Hilton CPH - policyen deres bekreftet igjen med oppgradering til Deluxe og ikke Executive fra standardrom. Gratis Internett og kun to vannflasker på rommet, intet ekstra her heller. Men til det positive, meget lekkert rom med liten chaise lounge samt pult og stol, separat dusj og badekar. Voucher til frokost i restauranten, og det er den beste hotellfrokosten jeg har hatt på en stund, prikken over i'en med god belgisk vaffel =)

Hilton Kastrup. Gratis internett, ellers intet. Ikke det helt store Hilton hotellet om man ønsker oppgradering.
Paa Hilton CPH maa man bestille Deluxe-rom om man skal bli oppgradert til Exec. Har blitt oppgradert 4 av 4 ganger jeg har bodd der.

Hilton CPH - policyen deres bekreftet igjen med oppgradering til Deluxe og ikke Executive fra standardrom.
Korrekt. Et Deluxe-rom koster et par hundrelapper ekstra, men gir tilgang til lounge.

DoubleTree by Hilton Amsterdam Centraal - 2 rom oppgradert fra billigste kategori til Queen Deluxe City View inkl frokost for begge rom, gratis minibar og internett, late checkout. Dette som HH Diam.

Back