Tips og erfaringer med Hilton og HH -

Re: Om erfaringer med Hilton og HH

Er det noen som har erfaring med Conrad i Singpaore? Jeg må en natt eller to nedover dit, og har valget mellom å cashe inn noen poeng hos Hilton i Orchard eller Conrad.

Noen som vet om gull gjør at man får noe spesiell oppmerksomhet hos Conrad, også?

-A

Vi hadde Conrad i januar.. Betalte med H H poeng. Sendt rett opp til Executive Checkin på toppen. Fikk velge frokost i den store restauranten i første etasje eller i loungen. Vi valgte nede. Topp service...

DoubleTree by Hilton Hotel Philadelphia Center City: Det stod at jeg var oppgradert til King Deluxe da jeg sjekket inn på nett tidligere i dag. Romnummeret stemmer også, så jeg har nok ikke blitt degradert igjen, selv om jeg sliter litt med å se hva som er deluxe med rommet mitt. Ellers to frokostbonger, og det var det. Ikke en flaske vann på rommet en gang.

Last edited:

På Doubletree i Manchester var forskjellen på Queen rom, som jeg bestilte, og King at king var hjørnerom med en liten sittegruppe og panoramavinduer. King Deluxe som jeg ble oppgradert til var hakket større og på bedre hjørne. Ellers var utstyret på rommet det samme for de 3 nivåene.

attachment.php

Attachments

• IMG_4448.jpg
    IMG_4448.jpg
    75.1 KB · Views: 1,222

Hilton Manchester Airport:
Ble oppgradert til et deluxe room, med et veldig stort bad. Ble tilbudt gratis frokost (continental breakfast voucher) men takket heller ja-takk til 1000 ekstra poeng da jeg hadde andre planer for frokosten. Mer om det senere.

Double Tree Leeds City Centre:
Stod at jeg hadde blitt oppgradert til et king deluxe room paa nettet, men rommet virker veldig standard, annet enn at jeg, i likhet med robertaas ble plassert paa hjoernet :p Luftig rom med gulv-til-tak vindu. En sjokolade og en oel, samt to flasker vann stod klare for konsumering paa rommet da jeg kom inn. Gratis internett og frokost for alle gjester. Skulle bare mangle, eller hva? Gratisfrokosten her er foroevrig mange ganger bedre enn kjoepefrokoster/voucherfrokoster jeg har hatt tidligere.

DoubleTree by Hilton Hotel Philadelphia Center City: Det stod at jeg var oppgradert til King Deluxe da jeg sjekket inn på nett tidligere i dag. Romnummeret stemmer også, så jeg har nok ikke blitt degradert igjen, selv om jeg sliter litt med å se hva som er deluxe med rommet mitt. Ellers to frokostbonger, og det var det. Ikke en flaske vann på rommet en gang.

Oppdatering på frokosten: Bongen gjaldt continental buffet, men man kunne kjøpe seg opp til full buffet for USD 4,50, eller ca. 27 norske kroner.

a54c6970.jpg

Valgte det, og syntes det var helt grei. Litt eggerøre, bacon og home fries for 27 kroner er vel ikke direkte dyrt? Servitøren krysser av for hvilken du velger, og du får evt. en regning på de 4,50 pluss taxes. Ble vel 4,86 eller noe,.

Også fikk jeg et ganske stilig nøkkelkort :colgate:

f39dc56f.jpg

Det her med å sjekke på forhånd om du har fått oppgradering, hvordan funker det? Er det kun når du har booket igjennom hilton sine sider?

Det her med å sjekke på forhånd om du har fått oppgradering, hvordan funker det? Er det kun når du har booket igjennom hilton sine sider?
Tror det praktiseres litt forskjellig i forskjellige deler av Hilton:
-Hos Garden Inn fikk jeg online innsjekking med litt forskjellige typer rom noen dager før innsjekking.
-Hos Doubletree fikk jeg rett etter bestilling hos dem en mail om mulig oppgradering. Jeg kunne der følge linken til noen andre bestillingssider og legge inn ønske om en oppgradering til 0Kr til litt større rom eller noen hundre kr for oppgradering til suite. Om man faktisk fikk oppgraderingen man ønsket ble først avklart ved innsjekking.

Hilton Fashion District New York: Ingen oppgradering, som strengt tatt skyldes at de ikke har noen "finere" rom her - kun "vanlige". Tror de tar lit mer betalt for rom i de høyere etasjene, som kan velges ved booking.

Damen i resepsjonen takket for lojaliteten, og jeg fikk internettpassord og en frokostbong for hver dag. Oppe på rommet, var et brev og to vannflasker.

Frokostbongene gir deg mulighet til å velge en rett fra en egen HHonors-meny, samt en drikke. Skal prøve og få tatt et bilde av den en av dagene.

Litt OT, men viktig for oss gullunger. Dette ticket inn i dag :

"Now, when you stay at any participating hotel or resort from July 1 through September 30, 2012, you will earn Triple HHonors Points on Friday, Saturday or Sunday nights, and Double HHonors Points on Monday through Thursday. So don't forget to book your stay today. You can always count on HHonors to get you to your next getaway faster"

Har fått så mye ekstrapoeng på slike tilbud et par år nå . Jada, har vært aktiv på HH flere år nå, og Silver et par år før "russertilbudet" :colgate:

Har allerede MUC, SEA, PSP og muligens NYC ( avventer ) booket i perioden...

Hva er status i CPH? Er hotellsjefen fortsatt like grådig mtp oppgradering?

Doubletree Oslo, booket Queen Guest Room, fikk oppgradering til King Deluxe Room. Voss vann og sjokolade på rommet.

Attachments

• IMG_2309x.jpg
    IMG_2309x.jpg
    62.4 KB · Views: 362
  • IMG_2310x.jpg
    IMG_2310x.jpg
    65.4 KB · Views: 367

Hva er status i CPH? Er hotellsjefen fortsatt like grådig mtp oppgradering?

Ja, og som gull må man fortsatt booke Deluxe room for å bli oppgradert til Executive room hvis ledig.
Hilton CPH med tysk hotelldir. synes nokså alene blant kjedens hoteller i Europa om å praktisere sin strenge oppgradering policy. Muligens Hilton BER er i samme kategori.

Hilton Frankfurt Airport. Oppgradering til Executive Floor vistes i bookingen allerede dagen før. En dame kom også nettopp med et eple og en flaske eplesaft på døren her.

Last edited:

Hilton Cologne: Oppgradert til King Junior Suite, som i følge damen i resepsjonen var en dobbel upgrade. Stod først en flaske vann her da jeg kom, men etter at jeg om tilbake fra middag stod det enda to (litt mindre) vannflasker her, samt et brev fra Guest Relations Manager.

bedd9a62.jpg

Det gikk så flere minutter før jeg oppdaget hva annet som stod på bordet:

8b633fe5.jpg

Et sjokoladetre :)

Morsomt dette, skulle gjerne hatt statusen litt lengere enn til in vinter.

Morsomt dette, skulle gjerne hatt statusen litt lengere enn til in vinter.

Hvis du klarer å få deg 4 stays eller 9 netter i løpet av en 90 dagers periode så kan du forlenge HH Gold til mars 2014. Gjorde dette selv nylig på en rundtur i statene, det ble en meget rimelig forlenging av status. PS du trenger ikke vært invitert eller noe sånt, bare å signe opp for dette.

https://www.hiltonhhonors.com/landingpages/mvp.aspx

For de som bare vil ha rimelige opphold, så er det verdt å bruke denne koden: PR13CB
Gir ofte 30-40% avslag ift BAR. Ikke tilgjengelig på HH i USA, men ofte på mange hoteller i Europa/Asia. Du får perks du har krav på ift status, kreditert stays og tjener poeng, men du får ikke godskrevet poeng, free nights osv fra promos.

Back