Til/fra/transfer/stopover i Doha

Ja, det blir nok flyplasshotellet. Det viser seg at de har en annen pris hvis man kun er der 5-8 timer, noe som passer perfekt. Og prisen for det tilsvarer ca et billig hotell i byen pluss visum og taxi

Re: Generelle spørsmål om å reise med Qatar

Har 9 timer i Doho i morgen kveld (lander 1730). Er det tid å dra inn til byen, hva kan man gjøre der om kvelden, noen områder man kan gå rundt i? Er vel kanskje ikke noen bargate, så hvor drar man?

Har 9 timer i Doho i morgen kveld (lander 1730). Er det tid å dra inn til byen, hva kan man gjøre der om kvelden, noen områder man kan gå rundt i? Er vel kanskje ikke noen bargate, så hvor drar man?

Ja det er tid, kanskje enklest med QR gratis by-safari, da de fikser visum og transport, er vel OK temperatur nå på tyvetallet på kvelden.

Alkohol serveres i Qatar kun på vestlige hotell. Men som nevnt har vel Qatar gratis turer i byen for de som mellomlander en lengre tid. Det er kanskje det greieste.

Men som nevnt har vel Qatar gratis turer i byen for de som mellomlander en lengre tid. Det er kanskje det greieste.
Hvor reelt er det tilbudet? Qatar skryter jo om gratis hotell om man har over 8 timers transit og jeg hadde over 8 timer til neste fly dit jeg skulle, men de nektet å betale.

Ellers er det ingen "koselig gater" i noen av byene i sandkassen. Villagio shoppingsenter med gondoler og kanaler er et sted å se ellers kan jeg anbefale tiki-baren Trander Vic's rett ved Hilton.

Hvor reelt er det tilbudet? Qatar skryter jo om gratis hotell om man har over 8 timers transit og jeg hadde over 8 timer til neste fly dit jeg skulle, men de nektet å betale.

Ellers er det ingen "koselig gater" i noen av byene i sandkassen. Villagio shoppingsenter med gondoler og kanaler er et sted å se ellers kan ejg anbefale tiki-baren Trander Vic's rett ved Hilton.

Jeg har fått gratis hotell av Qatar jeg - det som er greia er at det ikke må være mindre enn 8 timer TILGJENGELIG transfer på den aktuelle ruta - dette selv om den korte transferen er ekstremt mye dyrere. Har ikke prøvd turtilbudet deres. Men ja det er en litt frustrerende og forvirrer kundene.

Jeg har fått gratis hotell av Qatar jeg - det som er greia er at det ikke må være mindre enn 8 timer TILGJENGELIG transfer på den aktuelle ruta - dette selv om den korte transferen er ekstremt mye dyrere.
For meg var alternativene med under 8 timers transit:
-reise tilbake dagen før fra feriestedet og overnatte rett ved flyplassen før reisen startet.
-reise fra feriestedet senere på kvelden, overnatte rett ved flyplassen før reisen startet og komme meg på jobb en dag senere
Det hadde altså ingenting med pris å gjøre.

Takk for tips. Så vidt jeg kan se er min connection føste mulige i morgen, OSL DOH PVG.
Er det for sent å fikse hotell på flyplassen nå, hvordan gjør man det? Er hotellet inne i terminalen? Er bonus reise.

Er det ok å gå rundt i byen om kvelden, er det noe å se? Det blir jo mørkt. Er ikke så glad i turistturer.

Last edited:

Er det for sent å fikse hotell på flyplassen nå, hvordan gjør man det? Er hotellet inne i terminalen? Er bonus reise.
Har bodd på hotellet inne i terminalen. Det ligger til nærmest som en lounge. Husk å få med deg svømmebassenget. Hotellet har ikke noen restaurant eller frokost, det må du skaffe andre steder inne på flyplassen.

Er det ok å gå rundt i byen om kvelden, er det noe å se? Det blir jo mørkt. Er ikke så glad i turistturer.
Som sagt så er det ikke i det hele tatt lagt opp til at man skal "gå rundt" i disse byene rundt gulfen. De sosiale areanene på kveldstid er shoppingsentre og hoteller og det som finnes av restauranter og utesteder ligger nesten utelukkende på shoppingsentre og hoteller.

På dagtid kan man også gå litt langs stranden.

En kort rapport. Transithotell funker ikke for awards. Qatar sightseeing turen varer 2.5 time, jeg hadde 9 timer så fikk tips av tour guiden at jeg kunne dra selv til local market: Souq Waqif. Uber fra flyplassen tok ca 15 minutter.
Det var det fint å gå rundt, akkurat det jeg var ute etter. Også en "bargate" der, dvs ingen alkohol kun shisha pipe og veldig god mat. Gikk en tur rundt utenom der og så litt også, og fant til slutt et hotell der det var en bar og så fikk meg noen øl. Uber tilbake til flypassen 1AM.

Så det er altså ganske greit å ta en tur på egenhånd, selv med kun 5-6 timer ville jeg gjort det. Og detter området var ihvertfall fint å gå rundt i, selv om det var litt turistifisert.

En kort rapport. Transithotell funker ikke for awards. Qatar sightseeing turen varer 2.5 time, jeg hadde 9 timer så fikk tips av tour guiden at jeg kunne dra selv til local market: Souq Waqif. Uber fra flyplassen tok ca 15 minutter.
Det var det fint å gå rundt, akkurat det jeg var ute etter. Også en "bargate" der, dvs ingen alkohol kun shisha pipe og veldig god mat. Gikk en tur rundt utenom der og så litt også, og fant til slutt et hotell der det var en bar og så fikk meg noen øl. Uber tilbake til flypassen 1AM.

Så det er altså ganske greit å ta en tur på egenhånd, selv med kun 5-6 timer ville jeg gjort det. Og detter området var ihvertfall fint å gå rundt i, selv om det var litt turistifisert.

Var faktisk ikkje klar over at det var Uber tilgjengelig i Doha :)
Synes forøvrig at Doha er ein dødskjedelig by (men det er vel litt smak og behag), så mine 8+ timar opphold vert alltid tilbrakt på hotell.

Kor mykje måtte du betale for visumet?

QATAR - tips og råd?

Skal en tur til Malé i juli, sannsynligvis med Qatar. Blir forhåpentligvis i biz, i hvert fall en vei. Som ruta ser ut nå får vi syv-åtte timer å slå i hjel i Qatar. Er det noen som har noen tips og råd om laaaang mellomlanding i Qatar; er det greit å ta buss/taxi inn til sentrum å rusle rundt -trengs visum? - lounge(r) - noe annet?

Re: QATAR - tips og råd?

Visum kjøper man med kort i passkontrollen. Qatar er ekstremt varmt i juli ikke et sted å rusle rundt... ;) det finnes ok kjøpesenter i sentrum bortsett fra det er Qatar litt kjedelig.

Jeg hadde en tilsvarende reise i januar hvor vi hadde noen timer imellom flightene, mener at så lenge du flyr Qatar hele veien så får man nå gratis transittvisum. Vi reiste med 2 ulike selskaper og kjøpte bare visum ved ankomst. Kort vei inn til byen. Veldig, veldig varmt (opptil 45-50 grader i juli).
Vi dro til Museum of Islamic Art (vakkert bygg) og Souq Waqif (krydder, kafe, resturant, osv). Begge kan anbefales.
Alternativt tilbyr Qatar Airways og turistmyndighetene en gratis bytur 4 ganger pr dag. http://www.qatarairways.com/global/en/offers/doha-city-tour.page

Og har is du flyr biz har de egen kø for det til immigrasjon.
Loungen er dog særdeles bra, og hadde i det minste før, god champagne.

Transfer Doha

Reiser med Qatar fra OSL-BKK imorgen med flybytte i Doha.
Har 1 time fra vi lander til neste fly fly til BKK går.Er dette knapt med tid eller går det greit,forutsatt at ting er i rute selvfølgelig.
Har aldri reist via Doha før men hører at noen sier det tar laaang tid mens andre sier det er en veldig grei flyplass.
Noen med erfaring?

Bør gå greit.
Du må gjennom en sikkerhetskontroll, men jeg har kun opplevd den som rask og effektiv.

Lounge DOH

Ramla over 4.250 pr. pax for en helg i feb ( min bursdag ) med QR 350-900 og 350-1000 til SIN , en av våre favorittbyer. Falt utafor og kunne ikke holde meg..

Sist var det Diners Lounge. Men de er jo døde nå, etter 49 år med meg... Andre anbefalinger og pris ?

Back