Har 9 timer i Doho i morgen kveld (lander 1730). Er det tid å dra inn til byen, hva kan man gjøre der om kvelden, noen områder man kan gå rundt i? Er vel kanskje ikke noen bargate, så hvor drar man?
Har 9 timer i Doho i morgen kveld (lander 1730). Er det tid å dra inn til byen, hva kan man gjøre der om kvelden, noen områder man kan gå rundt i? Er vel kanskje ikke noen bargate, så hvor drar man?
Hvor reelt er det tilbudet? Qatar skryter jo om gratis hotell om man har over 8 timers transit og jeg hadde over 8 timer til neste fly dit jeg skulle, men de nektet å betale.Men som nevnt har vel Qatar gratis turer i byen for de som mellomlander en lengre tid. Det er kanskje det greieste.
Hvor reelt er det tilbudet? Qatar skryter jo om gratis hotell om man har over 8 timers transit og jeg hadde over 8 timer til neste fly dit jeg skulle, men de nektet å betale.
Ellers er det ingen "koselig gater" i noen av byene i sandkassen. Villagio shoppingsenter med gondoler og kanaler er et sted å se ellers kan ejg anbefale tiki-baren Trander Vic's rett ved Hilton.
For meg var alternativene med under 8 timers transit:Jeg har fått gratis hotell av Qatar jeg - det som er greia er at det ikke må være mindre enn 8 timer TILGJENGELIG transfer på den aktuelle ruta - dette selv om den korte transferen er ekstremt mye dyrere.
Har bodd på hotellet inne i terminalen. Det ligger til nærmest som en lounge. Husk å få med deg svømmebassenget. Hotellet har ikke noen restaurant eller frokost, det må du skaffe andre steder inne på flyplassen.Er det for sent å fikse hotell på flyplassen nå, hvordan gjør man det? Er hotellet inne i terminalen? Er bonus reise.
Som sagt så er det ikke i det hele tatt lagt opp til at man skal "gå rundt" i disse byene rundt gulfen. De sosiale areanene på kveldstid er shoppingsentre og hoteller og det som finnes av restauranter og utesteder ligger nesten utelukkende på shoppingsentre og hoteller.Er det ok å gå rundt i byen om kvelden, er det noe å se? Det blir jo mørkt. Er ikke så glad i turistturer.
En kort rapport. Transithotell funker ikke for awards. Qatar sightseeing turen varer 2.5 time, jeg hadde 9 timer så fikk tips av tour guiden at jeg kunne dra selv til local market: Souq Waqif. Uber fra flyplassen tok ca 15 minutter.
Det var det fint å gå rundt, akkurat det jeg var ute etter. Også en "bargate" der, dvs ingen alkohol kun shisha pipe og veldig god mat. Gikk en tur rundt utenom der og så litt også, og fant til slutt et hotell der det var en bar og så fikk meg noen øl. Uber tilbake til flypassen 1AM.
Så det er altså ganske greit å ta en tur på egenhånd, selv med kun 5-6 timer ville jeg gjort det. Og detter området var ihvertfall fint å gå rundt i, selv om det var litt turistifisert.
Kor mykje måtte du betale for visumet?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.