Til Bangkok i Biz i Januar

Jeg vet at bookingklasse U hos Thai på ARN/CPH-BKK gir Premium Economy, vet ikke om det er flere klasser. U-cl gir ihvertfall 100% av miles flown ifølge flysas.com, så noen opptjeningskupp er ikke PE med Thai. STO-BKK og CPH-BKK er hhv. 5167 og 5358 miles.

Jeg vet at bookingklasse U hos Thai på ARN/CPH-BKK gir Premium Economy, vet ikke om det er flere klasser. U-cl gir ihvertfall 100% av miles flown ifølge flysas.com, så noen opptjeningskupp er ikke PE med Thai. STO-BKK og CPH-BKK er hhv. 5167 og 5358 miles.
Stemmer nok, så det er dårlig uttelling i forhold til SAS Y+, særlig dersom du har EBS eller EBG som gir 15% evt. 25% i tillegg.

Fra CPH til BKK gir den 5200 poeng. Det er vel ikke store forskjellen fra ARN? 5400 kanskje?

Det er vel å merke seg at Premium Eco hos TG gir samme antall poeng som vanlig eco.

BF:cool2

Avreisetidspunkt og manglende uttelling poengpolitisk er avgjørende for at Sas blir valgt framfor Thai i neste uke, komfortmessigt er TG´s Premium Eco mye bedre enn Y+ hos Sas.
Fløy business i F-kabinen fra Bangkok til Arlanda i september, strålende flatt og bredt liggesete, masse plass :-)
Noen som vet om oppgradering til Biz med hjelp av Gullkort (uten å svi av poeng) i praksis forekommer lengre ?

Last edited:
Kom meg ikke avgårde med Sas pga. influensa, vurderer nå å fly Turkish Airlines Osl-Ist-Bkk i Biz i neste uke, prisen er helt nede i 16.900,- med full fleksibilitet.
Leste jeg noe sted at THY´s biz klasse ikke gir den sedvanlige 200% EB-opptjeningen ?

Minuset er at på deres hjemmeside er det vanskelig å se hvilken bookingklasse du havner i. Fikk opp en pris på drøye 18 lapper. Da jeg gikk videre fikk jeg beskjed om at prisen var endret, og da havnet den på drøye 16 lapper, men ingen info om hvilken bookingklasse den var i. Noen som har mulighet til å sjekke. For det er jo billig med 16 høvdinger for biz Oslo - BKK! Men man vil jo gjerne ha full uttelling også på bonuskontoen!

Ser at distansen OSL-IST er 1529 miles. Det vil gi 1600 poeng i eco+D og 3200 poeng i J og C. IST-BKK er 4669 miles. Dvs 4700 poeng i Y og D og 9400 i J og C. Dvs tur retur vil gi 12 600 EB poeng i Y og D og 25 200 poeng i J og C.

Men spørsmålet er hvor mye det koster for en billett i J eller C?

Tror dette er J eller C .
Den står bare oppført som ´Business´, med full fleksibilitet/ refusjon, mens fra fx. London kan man velge mellom ´Business´og ´Business restricted´.
Flyr nok ev. direkte Osl-Ist-Bkk, men hadde og vært morsomt å ta turen via London; fly deres nye 77W :-)
Noen som har erfaring med THY´s A-340 Biz-class ?

Last edited:
På wideroe.no får man bookingklasse D til drøye 18 lapper, så jeg ville ikke tatt for gitt at det er J eller C på Turkish egne sider heller.

Yepp, D-klasse, dessverre !
Får tygge litt på det..Business kabin og full fleksibilitet til 16.900,- er ikke verst, men skulle gjerne hatt de ekstra poengene.. Enda bedre tilbud til Singapore; 16.600,- i biz og 5.400,- ! i bookingklasse G. Gir jo bare mikropoeng, men er så billig at jeg vurderer det, EBGullkort gir i alle fall Lounge adgang, i bestebeste fall en oppgradering :-)
A-340 til BKK, nye 777 til SIN, noen som vet om det er noen radikal forskjell på standaren på biz produktet på disse to flytypene ?

LN-MOW: Kan ikke du legge ut hvor mye biz billettene til Turkish koster fra CPH til BKK via IST i D, J og C ?

Flyr i morgen, Norwegian til ARN til 249,- deretter ARN-BKK m. Thai, Business/ 1.klasse kabin til 14.200 t/r !! Bookingklasse D :-)

Timelange økter på nettet... !! :-)
Dumpa over dem ´i siste liten´på Travellink i dag tidlig, aller billigst på travellink.se; 16.500 SEK. Er muligens en feilprising, koster omtrent det samme som deres Premium Ec. produkt, folka på travellink stussa også fælt da jeg ringte dem for å framskynde reisen en dag (kostet 600,-SEK ekstra å gjøre forandring), men enn så lenge ligger de der, hver dag utover ser det ut som, og jeg er bekreftet på sete 1A i morgen :-) Bruk avansert søk; Business; Arn-Bkk. Løp og kjøp :-)

Back