Til Bangkok i Biz i Januar

Du får en pris på rundt 16k for Premium Economy på Thai sine nettsider (bookingklasse U). Rundt 30k for Biz (bookingklasse D).

Konklusjonen er vel at det pr nå selges Premium Economy ARN-BKK med TG på Travellink, men Travellink kaller disse for Biz...

Enten har Eirik vært kjempeheldig eller så har Travellink endret billettene han kjøpte fra bookingklasse U til D uten ekstra mellomlegg for han siden de skriver at det er Biz...? Uansett god tur :)

Last edited:
Takk Takk fra Arlanda :-)
Nei, Thai sine nettsider kan dere som sagt bare glemme i så måte.
Noen som faktisk har prøvd å booke denne billetten i biz på travellink ? Jeg fikk overhode ikke opp noen info om bookingklasse før jeg sjekka Amadeus og reisebyrå i etterkant, jeg bare trykte confirm og lot det stå til.. :-)

p.s. Gikk i gjennom samme bestillingsprosedyren på travellink.se nå, foreløper på akkurat samme måte som sist, overhode ingen info om book.klasse underveis, ingen grunn til å tro at det ikke fremdeles blir booket i D .
Lykke til ! :-)

Last edited:
Javisst har jeg prøvd.
Hvis du etter å ha fyllt inn navn og telefonopplysninger etc, og kommer til booking får du opp valgt reise (med navn, flytider, dato osv). Hvis du så trykker på reisevilkår og velger "Se hele billettreglen" får du opp opplysninger om bookingklasse

yepp, fant det..
Hmm.. kan se ut som jeg har vært heldig.. eller at systemet likevel booker en i D hvis en fullfører.. Den som prøver får se.
Uansett en fin vinterdag på Arlanda, fin utsikt fra loungen, Ethiopian 767 rett utenfor, god hvitvin også. HS-TGZ venter ved gaten; strålende feit og flott i solskinnet og Thai´s nye farger :-)

Fant nese-stuen i TGZ her http://www.airliners.net/photo/Thai...hoto_id_DESC_&prev_id=1007129&next_id=0630533

Ble litt nervøs da du sa du hadde byttet til rad 4 når jeg bare ser 3 rader på bildet. Men etter å ha sjekket http://seatexpert.com/seatmap/305/Thai_Airways_Boeing_747-400_(Version_7442)/ ser jeg at det ikke finnes noen rad 3 på denne konfigurasjonen. Hvis de ikke har byttet disse setene til de nye silk-class setene da. Eller den nye first da. Bildene på airliners er 2 år gamle.

God tur! Det får du sikkert uansett!

BF:cool2

Sjekket ARN-BKK med TG på http://www.nettravel.no/onlinebooking.cfm med avreise 20.januar og retur 22.januar i Biz. Valgte avgangen som dukket opp som eneste valg og det stod vel ca 28k. Klikket meg videre og vips så var prisen i underkant av 15k... Bookingklasse U her også, men det står Biz. Dette "trikset" fungerer derimot ikke hos WIAS. Der blir prisen på 28K stående og bookingklasse er D.

Bare for å avklare dette en gang for alle... Hvis man kjøper det som i utgangspunktet ser ut som Biz-billetter, men disse har bookingklasse U... Har man da kjøpt Biz-billetter med Biz-fordeler eller sitter man igjen med PE som man tror er Biz?

Last edited:
Skriv ut et eller annet papir der det står Biz. Menigmann skal da ikke vite forskjell på D og U! Jeg hadde hvertfall sørget for å dokumentere det beste alternativet.

Som jeg skrev her tidligere, U-cl er Premium Economy, har dobbeltsjekket hvor man kan seate seg direkte i en Amadeus terminal og det levner ingen tvil.

Jeg vet at bookingklasse U hos Thai på ARN/CPH-BKK gir Premium Economy, vet ikke om det er flere klasser. U-cl gir ihvertfall 100% av miles flown ifølge flysas.com, så noen opptjeningskupp er ikke PE med Thai. STO-BKK og CPH-BKK er hhv. 5167 og 5358 miles.

Bare for å avklare dette en gang for alle... Hvis man kjøper det som i utgangspunktet ser ut som Biz-billetter, men disse har bookingklasse U... Har man da kjøpt Biz-billetter med Biz-fordeler eller sitter man igjen med PE som man tror er Biz?

Står det U som bookingklasse så er dette Premium Economy.
Tror dere kan argumentere dere blå ved innsjekk og gate, men det blir ikke noe biz-reise til denne prisen og med U i billetten ;-)

Reiste selv nedover til BKK på fredag i Biz med TG. Et greit bra produkt, men ikke mer... Meget bra seter, mens mat, service, etc etc er slik det må være, men det er ikke lenger den "WOW" effekten TG hadde for mange år siden dessverre. Vil vel nesten påstå at når det gjelder servicegrad så er SK og LH på langrutene et lite hakk bedre.

S
Reiste selv nedover til BKK på fredag i Biz med TG. Et greit bra produkt, men ikke mer... Meget bra seter, mens mat, service, etc etc er slik det må være, men det er ikke lenger den "WOW" effekten TG hadde for mange år siden dessverre. Vil vel nesten påstå at når det gjelder servicegrad så er SK og LH på langrutene et lite hakk bedre.

Enig !
Premium Ecconomy klassen derimot er bra valuta for pengene, måtte ´prøvesitte´den og en halvtime på veien over :-)
En fin liten bonus var at Thai hadde satt inn A-330 fra Bangkok til Krabi, ikke hverdagskost på den ruten. Luftig, fin biz.kabin, god plass, fine seter.
10.400 eb-poeng tikket inn for strekningen ARN-BKK. D klasse billetten min er gyldig i 3 måneder, forandringer kan gjøres vis Travellink for SEK 600,- , kan kun benyttes på Thai, og kun re-routing via CPH. Om mulig hadde jeg sjekket ut A346 biz produktet via Zurich eller skifta til Sas hjemover, men ikke denne gangen altså :-)

Last edited:
Fant nese-stuen i TGZ her http://www.airliners.net/photo/Thai...hoto_id_DESC_&prev_id=1007129&next_id=0630533

Ble litt nervøs da du sa du hadde byttet til rad 4 når jeg bare ser 3 rader på bildet. Men etter å ha sjekket http://seatexpert.com/seatmap/305/Thai_Airways_Boeing_747-400_(Version_7442)/ ser jeg at det ikke finnes noen rad 3 på denne konfigurasjonen. Hvis de ikke har byttet disse setene til de nye silk-class setene da. Eller den nye first da. Bildene på airliners er 2 år gamle.

BF:cool2

Thai bruker 747 maskiner som har den gamle konfigurasjonen med 14 First/Biz seter fordelt på radene 1,2 og 4 til Stockholm og København.

Last edited:
Back