Thai til OSL???

Status
Not open for further replies.
Jeg tror skeptikerne blir veldig overrasket her mht det å fylle denne maskinen 5 ganger i uka. Belegget i sommer er allerede meget bra, ved at TG har flyttet alle som hadde utreise fra OSL via CPH/ARN/FRA til direkteruten.

Jeg har mer tro paa OSL enn 747 avgangene til Thai til CPH og ARN. Nordmenn viser at de setter pris paa direkteruter, se bare paa CO til EWR, COs mest loennsomme intercont europarute!

Klart ruten selger og kommer til aa bli en kjempesuksess, men jeg liker ikke aa handle billetter hos Orkideekspressen. Derfor haaper jeg at man snart faar ut fingern og gjoer billetter tilgjengelig via mer populaere kanaler. Jo flere salgskanaler bra prisede billetter er tilgjengelig, jo stoerre suksess faar selvsagt ruten.

Fra ett bedriftsoekonomisk perspektiv er det selvsagt helt hoell i huet aa bruke en slik konfigurert maskin til OSL, saerlig dersom oljeprisen fortsetter oppover. Bruker mye suppe den der kjerra i forhold til antall seter ombord. og 50/50 premium/oekonomiklasse konfig tror jeg alle kan vaere enig i ikke er optimalt...

Fra ett bedriftsoekonomisk perspektiv er det selvsagt helt hoell i huet aa bruke en slik konfigurert maskin til OSL, saerlig dersom oljeprisen fortsetter oppover. Bruker mye suppe den der kjerra i forhold til antall seter ombord. og 50/50 premium/oekonomiklasse konfig tror jeg alle kan vaere enig i ikke er optimalt...

Det har du rett i, men det var jo den kjerra som var disponibel. På ett eller annet tidspunkt begynner finanskrisa å avta, og trafikken tar seg opp igjen. Da ser vi nok annet materiell på ruta vil jeg tro.

Jeg reiste nettopp med Thai's B747 fra BKK til CPH, og den maskinen var ikke veldig full, for å si det sånn. Thai har et godt produkt, og er godt likt av nordmenn generelt. MEN - husk at de aller fleste skal sydover til Phuket og Krabi, og for disse vil det kunne være både tid og penger å spare på å dra direkte med Thomas Cook eller TUI, fremfor transit i BKK. Thomas Cook reduserer også seteantallet sitt i kabinen, selv om de normalt har fylt sin A330-300 med 408 pax.
Når det gjelder A330 kontra A340, viser historien at sistnevnte har vært en dyrere affære kostnadsmessig. Bare spør SAS.
Krabi Airlines blir nok dessverre ikke å se på vingene til/fra Norge.

Får håpe Thai klarer å ta en del av markedet som skal videre til eks. Singapore og Hong Kong, og andre steder i Asia og Oceania det er en viss business-class trafikk... Alikevel, 60 seter vil uten tvil bli vanskelig å fylle uten en del oppgraderinger vil jeg tro.

Er det slik at selskapet Wickstrøm ikke er med på noe samarbeid med TG? Så de hadde annonser i avisene i går for "sine" flyvninger med SQ. Tydelig at de merket presset med TG direkte fra Oslo. De kom også med noen kanonpriser til Østen, men i liten tekst kunne man se at de brøt loven ved at de prisene var uten skatter og avgifter som kom som et tillegg som ble oppgitt til "ca. 2200 kr." Litt unødvendig, men tolket det litt som at de følte prispresset?

Regner med at de ikke likte helt dette ettersom vel de var noen som hadde satset på Krabi Air og her inne på forumet finnes det vel fortsatt bilde av en premie gitt av Wickstrøm på en reise med Krabi...:rolleyes:

Jeg har mer tro paa OSL enn 747 avgangene til Thai til CPH og ARN. Nordmenn viser at de setter pris paa direkteruter, se bare paa CO til EWR, COs mest loennsomme intercont europarute!

Ett exempel styrker inte ett påstående. Prissätter norrmän en direktlinje högre än svenskar och danskar? Jag har ingen anledning att tro det skulle vara så.

Poenget her er vel at svensker og dansker i mange år har hatt direktelinjer til flere long-haul destinasjoner, mens nordmenn stort sett (med unntak av direkte charter) har måttet via f.eks ARN, CPH og FRA for å komme videre.
Og når man tenker på noen avganger til USA, har man som nordmann opplevd å fly sydøstover til ARN eller syd til CPH, for så å fly tilbake nordvestover, over Norge. Litt tungvint, da;-)

At Emirates skulle begynne å fly på OSL er vanskelig å forestille seg. Må kun være en ønskedrøm for de nordmenn som jobber i firmaet fra Dubai?
Emirates har det ikke akkurat fett om dagen de heller, og det er ingen logikk i at de skulle kaste seg inn på det samme trange markedet som Norwegian og SAS kjemper om.

Dubai er i resesjon, og ingen vet egentlig helt hvordan det går der nede. Kassa er tom, og sjeiken har bedt om hjelp fra slektningene i Abu Dhabi. To be continued...
Hadde ryktene vært om Ettihad eller Air Arabia ("Low cost", og veldig aggressive nå om dagen), så hadde jeg bedre skjønt det...

Heller ikke Korean tror jeg blir å dukke opp på OSL (bortsett fra som cargo-fly). Det er grenser for hvor mange nordmenn som booker til Sør-Korea, og Nord-Korea er vel ikke akkurat dagens reisemål?

Hadde ryktene vært om Ettihad eller Air Arabia ("Low cost", og veldig aggressive nå om dagen), så hadde jeg bedre skjønt det...

Heller ikke Korean tror jeg blir å dukke opp på OSL (bortsett fra som cargo-fly). Det er grenser for hvor mange nordmenn som booker til Sør-Korea, og Nord-Korea er vel ikke akkurat dagens reisemål?

Hei Tally-Ho og velkommen!

Siden du er ganske ny her, så les litt i tråden, så ser du hvor "ryktene" kommer fra. Det er mer IC på gang fra OSL, men det er jo klart at finanskrise og andre kriser setter det hele litt i lavgir, for å si det sånn.

Etihad er kanskje ikke noe dårlig tips, forresten.

KE er velkommen.^_^ SEL er også et knytepunkt videre sørover og 777/332 .

Skal selv ha KE PRG-SEL-SYD. Med 33"-34" , et godt altermativ...

Det er grenser for hvor mange nordmenn som booker til Sør-Korea, og Nord-Korea er vel ikke akkurat dagens reisemål?
Nå har vel Nord-Korea lite eller ingenting med Korean Airlines å gjøre, så hva du mente med dette vet vel bare du.
Jeg renger med at dersom Korean Airlines hadde valgt å starte opp en rute til Norge, så hadde det vært etter grundige analyser av markedet. SEL er jo en stor asiatisk hub med viderforbindelser til resten av Asia samt Australia og New Zealand. Så det går sikkert helt greit selv om ikke alle har Seoul som endelig destinasjon.

Nå har vel Nord-Korea lite eller ingenting med Korean Airlines å gjøre, så hva du mente med dette vet vel bare du.
Jeg renger med at dersom Korean Airlines hadde valgt å starte opp en rute til Norge, så hadde det vært etter grundige analyser av markedet. SEL er jo en stor asiatisk hub med viderforbindelser til resten av Asia samt Australia og New Zealand. Så det går sikkert helt greit selv om ikke alle har Seoul som endelig destinasjon.

Tror nok Thai kommer til å ta mesteparten markedet til/fra Australia og New Zealand gitt. Tror det eneste vi vil se av Korean på OSL er cargo..

Status
Not open for further replies.
Back