Thai til OSL???

Status
Not open for further replies.
Heller tvert om , knøtt liten snarvei ;)

Someone, du glemmer at jorda er rund og Sydney er langt øst.

OSL-BKK-SYD 16.180 km, OSL-SEL-SYD 16.104 km...

To eks til som kan illustrere dette:

OSL-BKK-HKG 10.366 km OSL-SEL-HKG 9.788 km

OSL-BKK-MNL 10.868 km OSL-SEL-MNL 10.311 km...

Vel, Bizflyer, du kan sikkert få en rask forbindelse til MNL på Biz den veien også ! Bare sjekk ut deres Bizklasse....

god morgen fredag 22 mai

Idag leste eg i stavanger aftenbladet i papirutgaven. der er en liten notis angående om den nye thairuten fra oslo.. Der står at ruten starter fra 15 juli...

Eg antar at aftenbladet har skrevet feil måned!? eller har Thai utsatt ruten med en måned ?

Dette er det som står på siden til Thai pr nå:

Den nye ruten starter 15. juni, med 5 ukentlige avganger på mandag, onsdag, fredag, lørdag og søndag.
Avgangstiden fra Oslo er kl. 14.55, med ankomst Bangkok neste morgen kl. 06.20 lokal tid. Avgangstid fra Bangkok er kl. 00.35 lokal tid, med ankomst Oslo samme morgen kl. 07.00 lokal tid.

Tror nok Thai kommer til å ta mesteparten markedet til/fra Australia og New Zealand gitt. Tror det eneste vi vil se av Korean på OSL er cargo..

Mulig du har rett i at vi ikke får se Korean annet enn som cargo på OSL, men jeg vil vel ikke se på det som SÅ utenkelig heller. Halve Norge er jo medlemmer av flying blue, så jeg regner med at Sky Team medlem KE hadde vært mer attraktivt for mange nordmenn enn TG.

Mulig du har rett i at vi ikke får se Korean annet enn som cargo på OSL, men jeg vil vel ikke se på det som SÅ utenkelig heller. Halve Norge er jo medlemmer av flying blue, så jeg regner med at Sky Team medlem KE hadde vært mer attraktivt for mange nordmenn enn TG.

Nå ser jeg vel for meg (uten å ha tallene) at det fremdeles er flere i Norge som har bonuskort i Stjernealliansen enn i Luftteamet. Og svært mange har begge, eller til og med i Enverden også. ;)

At det er flere som har i stjerne-alliansen er det vel ingen som har benektet. Men at det er mange som har flying blue kort er det ingen tvil om. Det er jo en hel hærskare av nordmenn som reiser til Asia via Schipol hver dag.

Leste på et annet forum at Thai skal bytte ut A340-500 med enten B767 eller B747. Noen her som har hørte eller lest om dette i det siste, eller som kan sjekke amadeus for å se hva det sier?

Leste på et annet forum at Thai skal bytte ut A340-500 med enten B767 eller B747. Noen her som har hørte eller lest om dette i det siste, eller som kan sjekke amadeus for å se hva det sier?

For det første: Thai har ingen 767, for det andre: søker man på vinterprogrammet ser man at Thai ligger inne med daglig 340-500.......men jeg har også lest et sted at jorden er flat:rolleyes:

Thai har ikke og har aldri hatt B767, så det er iallefall helt utelukket.
I følge Amadeus er det A340-500, og det er ganske sikkert det som kommer til å bli brukt. I allefall i første omgang.

Thai Airways 15. juni på OSL?!

Hallo. Jeg lurer fryktelig på hva slags fly Thai har tenkt å fly med, på deres nye direkteute fra OSL til Bangkok. Og er det noen som vet tidspunktet for arrival/departure fra OSL? Har veldig lyst til å få med meg denne "begivenheten", men siden det er på en mandag er tidspunktet greit å vite siden jeg er opptatt til kl. 15 , og det tar 1 time for meg å reise til OSL. Innspill og hjelp?

Re: Thai Airways 15. juni på OSL?!

Hallo. Jeg lurer fryktelig på hva slags fly Thai har tenkt å fly med, på deres nye direkteute fra OSL til Bangkok. Og er det noen som vet tidspunktet for arrival/departure fra OSL? Har veldig lyst til å få med meg denne "begivenheten", men siden det er på en mandag er tidspunktet greit å vite siden jeg er opptatt til kl. 15 , og det tar 1 time for meg å reise til OSL. Innspill og hjelp?

En ting er ihvertfall sikkert, kommer dem, blir det ikke noe 345

Men Tommy tok feil, og 345 skal brukes

Re: Thai Airways 15. juni på OSL?!

Thai Airways said:
The operation will start on 15th June, 2009 and there will be 5 weekly departures on Monday, Wednesday, Friday, Saturday and Sunday. Departure time from Oslo is 14.55 hrs. with arrival Bangkok at 06.20 hrs. local time on the following day. Departure time from Bangkok is 00.35 hrs. with arrival Oslo at 07.00 hrs. local time on the same day.
The schedule has been adjusted to fit with domestic flights in Norway, as well as with THAI’s flights between Bangkok and regional routes in Asia and Australia/New Zealand.

THAI will use one of its newest aircraft, Airbus 340-500. The seat capacity is 215, divided into 60 flatbed seats in Royal Silk Class, 42 seats in Premium Economy Class, and 113 seats in Economy Class. The seat pitch is 60 inches in Royal Silk Class, 42 inches in Premium Economy Class and 36 inches in Economy Class. All seats are equipped with personal in-flight entertainment screens. The cargo capacity is 15 tons, equivalent to 80 cbm.

Tror alt du lurer på er her

14 dager igjen til første avgang, og det er fortsatt ikke lastet opp priser i Amadeus slik at partnere som SAS, LH og andre kan selge seter på dette flyet .. makaløst ..!

Takk for svar
Har noen tenkt å være på OSL kl. 07.00 for å få henne med seg, eller er folk mer opptatt av avgangen? -Fillern også, jeg må være "syk" fra skolen isåfall :P

14 dager igjen til første avgang, og det er fortsatt ikke lastet opp priser i Amadeus slik at partnere som SAS, LH og andre kan selge seter på dette flyet .. makaløst ..!

Glem ikke at det gir glødene håp til enkelte av rutens motstandere om at den aldri dukker opp:p

Status
Not open for further replies.
Back