Thai starter CPH-HKT

FlyHi

ScanFlyer Crusty
Fra november starter Thai CPH-HKT 3 gange pr uge med 747.

Hjemrejsen er med Flyskifte i BKK

Så det betyr en 3x ukentlig CPH-HKT-BKK-CPH, itillegg til daglig BKK-CPH-CPH?

Hva vil rutetidene være? Og snakker vi sesong eller hele året?

Har ikke rutetider, men planen er t flyve i vinterprogrammet.

Den var overraskende! Men det er sikkert marked for det!

Det jeg undrer meg over, er at den kun går en vei, og at returen er via BKK. Spørsmålet da er om BKK øker fra 7 til 10 ukentlige BKK-CPH (De ekstra flyene kommer seg vel neppe til CPH tomme?!?) og eventuelt hvilke avgangstidspunkter vi snakker om? Kan det være dagflight fra BKK?

BF:cool2

Den var overraskende! Men det er sikkert marked for det!

Det jeg undrer meg over, er at den kun går en vei, og at returen er via BKK. Spørsmålet da er om BKK øker fra 7 til 10 ukentlige BKK-CPH (De ekstra flyene kommer seg vel neppe til CPH tomme?!?) og eventuelt hvilke avgangstidspunkter vi snakker om? Kan det være dagflight fra BKK?

Der har jo været tale om dette et stykke tid, så jeg vil ikke kalde det en overraskelse.

Ja, det bliver spændende at se afgangstider, og hvordan set-uppet bliver.

Det som forundrer meg er! Hvorfor ikke fra ARN? Det er mange flere reisende til Thailand fra ARN en CPH. :headbang

Det som forundrer meg er! Hvorfor ikke fra ARN? Det er mange flere reisende til Thailand fra ARN en CPH. :headbang
Det er et mysterium. København har vel klart å selge inn den vanlige leksa om at alle svensker og nordmenn uansett med glede reiser via CPH.

Det er et mysterium. København har vel klart å selge inn den vanlige leksa om at alle svensker og nordmenn uansett med glede reiser via CPH.

Tror I ikke at TG har fuldstændig styr på hvor markedet ligger?? Det behøver de ikke CPH til.
Nu er det jo langtfra alle svenskere som ser ARN som deres naturlige lufthavn, en stor del ser faktisk CPH som dette.
Og nu er der jo heller ikke nogen der udelukker at der kommer en lignende rute fra ARN... Men en udvidelse af kapaciteten fra CPH har faktisk været på tegnebrættet i flere år, og det er jo nok ikke ligefrem fordi det går dårligt for TG på CPH.

Last edited by a moderator:
CPH-HKT starter 04NOV11, dep xx3x5x7 2045, arr 1320 +1

”Vi er stolte over, at Thai Airways har valgt at etablere endnu en rute fra København. Der har været hård konkurrence blandt europæiske lufthavne om at få netop denne rute, da selskabet kun har ét fly til rådighed til en ny rute fra Europa i 2011. Valget af Københavns Lufthavn understreger vores position som Skandinaviens største lufthavn og et af de vigtigste Star Alliance hubs i Europa,” siger salgs- og markedsdirektør Carsten Nørland, Københavns Lufthavn.

”Vi forventer, at den nye vinterrute kan tiltrække passagerer fra hele Nordeuropa, da man dermed kan komme til Phuket med færre mellemlandinger. Hvis man f.eks. skal fra Stavanger til Phuket, skal passageren ikke først flyve til Oslo, derfra til Bangkok og så til Phuket. I stedet kan man flyve direkte med SAS til København og så med vores direkte fly København-Phuket,” siger salgsdirektør Flemming Sonne, Thai Airways i Danmark.

http://www.tic.travel/industry-releases/31052011/thai-direkte-fra-københavn-til-phuket

Last edited:
Enda flere heavies på CPH, jaja, det er greit man ikke skal lenger ut i verden for mye trafikk av store maskiner:)

Last edited by a moderator:
MOD

Vennligst diskuter sak og ikke person, og hvem som her hårsåre eller ikke, kan man heller diskutere seg i mellom på msn/tlf/Facebook etc. Generell IC diskusjon fra CPH finnes det også andre tråder her inne om

Det er ryddet opp i noen poster og slettet noen andre /MOD

Last edited:

Nej, TG har erkendt at DY, FeelAir mv kommer til at flyve double daily til både BKK og HKT fra både ARN og OSL, så det eneste sted der var plads i det skandinaviske marked var på CPH-HKT.
/ironi slut

Betyr dette kanskje at flyene kommer til å gå i triangel disse dagene som er aktuell? BKK-CPH-HKT-BKK?

Spennende å se om hvordan det påvirker reisemønsteret fra OSL. Vi har et relativt stor kontor i HK og det er ofte litt "forvirring" med valg av reiserute fra Oslo. Noen velger Cathay, noen Thai fra OSL, og i det siste en del Swiss.

Den skal gå på Frankfurt. Det er kun økonomi som er oppgradert, business og first er uendret.

Det ble jo også bekreftet i en av artiklene at den skulle operere med Biz, Prem Eco og Eco, og da tilsier vel dette at de kommer til å bruke de eldste setene.

Nå har riktignok TG planer om å oppgradere 6 747, dvs de yngste flyene med de eldste setene med 2 fly i 2011 og 4 i 2012. Så da får vi jo håpe at TG fortsetter med å tilby biz reisende F seter, og Prem Eco reisende Biz seter.
Når de i tillegg skal pensjonere et par 747 i 2012 så tipper jeg at resultatet blir at vi vil se 777 på rutene til både CPH og ARN og slutten på visa for Premium Economy.

Men time will show som det heter!

Back