Thai reduserer på OSL?

Re: Thai reduserer på OSL?

Da kan jeg bekrefte at avgang er flyttet fra tirsdag til mandag for min del. Denne endringen er dukket opp først i morges på amadeus.

Da har Wikipedia rett igjen... :-)

Vi hadde et basemøte for long-haul piloter i uka som var, og der ble det fra høyere hold informert om at OSL-BKK-OSL ikke gikk så bra, og at Thai fløy kun for å holde et fly i drift etter ordre fra "oven". Strek 500 er visst ikke det helt store om dagen.

Synes vi hørte snakk om stor suksess på Thai ruten sist høst... hmm
At de nedjusterer til sommerprogram virker på meg naturlig.

PS: Er det ikke slik at de får bedre cargo kapasitet med A345?

Vi hadde et basemøte for long-haul piloter i uka som var, og der ble det fra høyere hold informert om at OSL-BKK-OSL ikke gikk så bra, og at Thai fløy kun for å holde et fly i drift etter ordre fra "oven". Strek 500 er visst ikke det helt store om dagen.

Var det fra høyere hold i SAS? I så fall er jeg ikke overrasket at de sier noe slikt. Å undergrave all IC aktivitet fra OSL er jo tross alt en viktig del av deres stillingsbeskrivelse ;)

Var det fra høyere hold i SAS? I så fall er jeg ikke overrasket at de sier noe slikt. Å undergrave all IC aktivitet fra OSL er jo tross alt en viktig del av deres stillingsbeskrivelse ;)

Inkludert sine egne muligheter ;)

Får ikke det til å passe overens med det som beskrives som mer eller mindre fulle fly (med mindre det betales vesentlig dårligere fra OSL enn fra CPH og ARN - hvilket jeg tillater meg å tvile på), så hvor har de dette fra?

Årsaken til at man valgte å begynne på OSL med A345 var at det var det longhaul-materiellet som var tilgjengelig. Og jeg forstår ikke helt hvorfor de skulle sette inn større setekapasitet med 777 dersom ruta gikk så dårlig.

"Aldri så galt at det ikke er godt for noe" sa noen en gang.

Jeg får fly A345 og ferien blir 2 dager lengre.

Ting er visst ikke hugget i stein helt ennå!
Får vite at reservasjoner ikke skal endres ennå da Oslo kontoret jobber med å beholde en del av avgangene og få tilbake den store maskinen.

Antar kontoret er Thai sitt og den store maskinen er 772ER.

Time will show.

Det er mye spekulasjoner ute og går her. Det man må tenke på før man konkluderer at dette er begynnelsen på slutten for Thai sin rute mellom BKK og OSL er:

1. Sommeren i Thailand er ikke høysessong for turister, dermed behøver det ikke å være noe dramatikk i at ruten blir satt ned fra 7 til 5 avganger i uken.

2. At Thai setter inn en A340-500 tyder ikke på at det er problemer med å fylle flyene - enten det er med passasjerer eller frakt.

3. Vent og se til vinterprogrammet for 2010/2011 blir lagt ut - først da kan man se om de kjører ruten opp med daglige avganger igjen, hvilket vil gi en viss indikasjon på hvordan ruten har gått med daglige avganger dette året.

Det er mye spekulasjoner ute og går her. Det man må tenke på før man konkluderer at dette er begynnelsen på slutten for Thai sin rute mellom BKK og OSL er:

1. Sommeren i Thailand er ikke høysessong for turister, dermed behøver det ikke å være noe dramatikk i at ruten blir satt ned fra 7 til 5 avganger i uken.

2. At Thai setter inn en A340-500 tyder ikke på at det er problemer med å fylle flyene - enten det er med passasjerer eller frakt.

3. Vent og se til vinterprogrammet for 2010/2011 blir lagt ut - først da kan man se om de kjører ruten opp med daglige avganger igjen, hvilket vil gi en viss indikasjon på hvordan ruten har gått med daglige avganger dette året.

Helt enig. For meg kommer det uansett ikke som en overraskelse at de går ned i frekvens om sommeren.

Hehe, ja jeg sliter litt mer å sette troverdigheten på sin plass her:lol:

Men jeg tviler ikke et sekund på at FBU4EVER har hørt dette. I følge han selv er han jo ikke helt ukjent med fenomenet.....

Last edited:

Har ikke A345 også eco extra, eller hva thai kaller det, noe som 777 ikke hadde? Den klassen pleier jo å være populær ut fra scandinavia. Skulle vært interessant å sett hvordan premiumklasser kontra eco fordelte seg når eco extra forsvannt. Jeg ville tippe mesteparten derfra ville kjøpe eco om de måtte velge mellom det og biz.

Det er flere her på forumet som har erfart at business har vært overbooka så kanskje ikke så håpløst å bytte ut eco med flere business- og eco ekstraseter når høysesongen er avsluttet.

Det er flere her på forumet som har erfart at business har vært overbooka så kanskje ikke så håpløst å bytte ut eco med flere business- og eco ekstraseter når høysesongen er avsluttet.

Det samme slo meg. I såfall svært bra for osl egentlig, som får et svært godt tilpasset produkt!

Jeg prøvde å booke en billett til Shanghai på Onsdag med thai, men der var helt fullt, så det blir Finnair isteden, der er det masse billetter på biz.
Prisen på billettene er en del høyere, fra Oslo en CPH, ARL. De fly nyere og mer drivstoffvennlige fly, de har mye cargo. så jeg er ikke i tvil. Thai ruten til Oslo er nok en av den mest lønnsomme til Europa.

De fly nyere og mer drivstoffvennlige fly, de har mye cargo. så jeg er ikke i tvil. Thai ruten til Oslo er nok en av den mest lønnsomme til Europa.

Det tviler jeg meget sterkt på, men potensialet for denne ruten ligger helt klart for meg.

Husk at Athen som har hatt Thai i mange år, fortsatt ikke er i nærheten av frekkvensen fra Osl. Thai hadde aldri økt til daglige i vinterhalvåret om markedet og betalingsviljen ikke fantes!

Back