Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Da har Wikipedia rett igjen...
Vi hadde et basemøte for long-haul piloter i uka som var, og der ble det fra høyere hold informert om at OSL-BKK-OSL ikke gikk så bra, og at Thai fløy kun for å holde et fly i drift etter ordre fra "oven". Strek 500 er visst ikke det helt store om dagen.

Var det fra høyere hold i SAS? I så fall er jeg ikke overrasket at de sier noe slikt. Å undergrave all IC aktivitet fra OSL er jo tross alt en viktig del av deres stillingsbeskrivelse

Inkludert sine egne muligheter
Vi hadde et basemøte for long-haul piloter i uka som var, og der ble det fra høyere hold informert om at OSL-BKK-OSL ikke gikk så bra, og at Thai fløy kun for å holde et fly i drift etter ordre fra "oven". Strek 500 er visst ikke det helt store om dagen.
Det er mye spekulasjoner ute og går her. Det man må tenke på før man konkluderer at dette er begynnelsen på slutten for Thai sin rute mellom BKK og OSL er:
1. Sommeren i Thailand er ikke høysessong for turister, dermed behøver det ikke å være noe dramatikk i at ruten blir satt ned fra 7 til 5 avganger i uken.
2. At Thai setter inn en A340-500 tyder ikke på at det er problemer med å fylle flyene - enten det er med passasjerer eller frakt.
3. Vent og se til vinterprogrammet for 2010/2011 blir lagt ut - først da kan man se om de kjører ruten opp med daglige avganger igjen, hvilket vil gi en viss indikasjon på hvordan ruten har gått med daglige avganger dette året.
Var det fra høyere hold i SAS? I så fall er jeg ikke overrasket at de sier noe slikt. Å undergrave all IC aktivitet fra OSL er jo tross alt en viktig del av deres stillingsbeskrivelse

Det er flere her på forumet som har erfart at business har vært overbooka så kanskje ikke så håpløst å bytte ut eco med flere business- og eco ekstraseter når høysesongen er avsluttet.
De fly nyere og mer drivstoffvennlige fly, de har mye cargo. så jeg er ikke i tvil. Thai ruten til Oslo er nok en av den mest lønnsomme til Europa.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.
 
	