Thai A345/346 Biz til Bangkok

. Ønsket meg A345 men T7 er en ny flytype for meg, så det blir nok bra det også..:D

Fikk 777´n allerede i 1997; tur til Statene, tre fluer i ett smekk; fikk med meg to solokonserter med Dan Fogelberg i Illinois, ferie i Miami og spikra Sas´s fantastiske ´Star Alliance 1. år´s jubileumstilbud; fly en´ tur med alle selskapene i alliansen (SK, LH, UA, AC og TG på det tidspunkt) og få billetter til bruk på hele rutenettet til nevnte selskaper for to personer, altså 10 intercon-billetter om ønskelig !
Brukte tid, energi, kreativitet og bonuspoeng på å få til en en så billig og praktisk reiserute som mulig (og dette var før i alle fall jeg fikk internett; satt med trykte tidtabeller og tok en telefon når nødvendig) :) : LH billigbillett t/r Oslo til Zurich via Frankfurt, hoppet av i FRA på utreisen; fløy bonustur i Biz med UA (T7) derifra til Chicago og videre til Toronto, overnatta der. Neste morgen var det videre med Air Canada til Miami på et kombinert AC/UA Air-pass, A320 og en særdeles flott tur, AC er et av selskapene som har imponert meg mest i turistklasse.
Etter 4 dagers Florida-ferie bar det tilbake til ORD ombord i en UA 757, deretter propellfly videre til Springfield IL og første Fogelberg-konsert. http://www.youtube.com/watch?v=PJcz7KCh85s
Greyhound-buss opp til Peoria neste dag for konsert # 2. Dagen etter var det igjen tilbake til Chicago igjen for å starte hjemturen (Biz-bonus). Fløy da først UA´s 777 ´Working Together´til Washington (WT mener jeg var første T7 i luften, og samme maskin jeg et par år tidligere besøkte på Farnborough Airshow, før første maskin var levert til UA) Krysset Atlanteren over til Amsterdam i en annen UA T7, før kort tur med Thai MD-11 til Zurich på student-billett; eneste muligheten til å ´jukse´med TG; unngå Asia-tur :). Hjemover til Oslo igjen med Lufty, Sas hadde jeg allerede flydd mye med i promotion-perioden.
Mission accomplished; brukte drøye 7.000 kr. og 80.000 bonuspoeng på å få dette prosjektet i boks.
Følte meg nesten litt snytt da en journalist i VG også hadde gått i dybden og publiserte tilnærmet lik reiserute et par uker senere, med det resultat at ´gud og hverman´hev seg på .. :D
Ryktet sa at vedkommende i Sas Eurobonus som var ansvarlig for tilbudet (og utgiftene dette påførte Sas) fikk sparken etter dette, men muligens bare oppspinn (?)

EDIT : ser nå at dette er rimeligt langt fra mitt eget topic, men sånn kan det gå når en poster nattestid etter ALT for mye lutefisk og tilhørende drikke .. :)

Last edited:
Back