Thai reduserer på OSL?

Re: Thai reduserer på OSL?

Tror det kommer en artikkel på det i en av de nærmesta dagene, hvor de refererer til det som ble sagt av Thai i sommer!

Last edited:

Skal sies at A340 er skikkelig eyecandy i min enkle verden. Fornuftig av TG å justere setekapasiteten i forhold til etterspørsel, men ikke for oss som betaler flybillettene selv.

Etter å ha vært en tid her inne på forumet, så virker det som om mange tror at det er et umettet og stadig økende behov for langruter fra OSL. Mange kreative forslag nevnes.

Faktum er at det er utrolig vanskelig å tjene penger på longhauls. Når Thai flyr OSL-BKK, så står det en A330 fra Thomas Cook ved siden av som flyr ferierende til Phuket og Krabi. Og kanskje står det en 767 fra TUI der også, som skal samme vei.

I tillegg har vi alle de som velger å fly via Frankfurt, Amsterdam med Lufthansa eller KLM - for ikke å snakke om de som flyr SAS eller Thai fra en av de andre skandinaviske hovedstedene.

Og inn i dette markedet skal altså Feel Air (eller hva de nå kalles...) samt Norwegian. Det blir interessant. Vi er tross alt bare en befolkning på størrelse med halve London.

Det var kanskje en grunn til at billigselskapet Krabi Air skrinla sine planer om flygninger herfra. (Dette i tillegg til manglende dokumentasjon / økonomi for oppstart).

Tally-Ho

I tillegg har vi alle de som velger å fly via Frankfurt, Amsterdam med Lufthansa eller KLM - for ikke å snakke om de som flyr SAS eller Thai fra en av de andre skandinaviske hovedstedene.

Det er netopp antallet med nordmenn som drar via europeiske hub'er som viser at det er et marked for non-stop ruter fra Oslo til andre kontinenter. Det er klart at markedet blir mettet på et eller annet tidspunkt, og dersom det kommer to selskaper til som skal fly til Bangkok, i tillegg til Thai og et par charterselskap, blir det noen som må vike. Det er derimot et marked for minst én long-haul rute fra OSL til New York, Bangkok, Beijing, Dubai, Seoul og Doha for å nevne noen destinasjoner. Det er kun når det kommer flere flyselskaper som ønsker å konkurere på disse rutene at det blir problemer med å opprettholde lønnsomheten i driften.

Jeg er enig i det du skriver Tally-Ho, og jeg tror at Thailand ble mettet fra OSL da også TG startet sine flyvninger. Tror Feel hadde gjort lurt i å annonsere en annen destinasjon i Asia mtp. på konkurransen i markedet, men den som lever får se.

Tally-Ho

Jeg som sliter for øvrigheta og må betale billettene selv, ønsker selvsagt mer konkurranse på OSL-BKK utfra lommebokøkonomiske årsaker. På min ferd mot CGK er det nesten ingen annen vei enn utenom transitt i Europa. TG er i så måte et kjærkomment tilskudd på OSL, noe som reduserer reisetiden vår med 8 timer. Her må jeg tenke kost/nytte, ene og alene på den høye prisen TG tar.

Ble meg fortalt i dag at byråene ennå ikke får røre bookingene som er gjort før nyheten om reduksjonen, da det i Oslo fortsatt jobbes iherdig med å beholde 772ER og i det minste beholde en del av avgangene på vårparten.

Ble meg fortalt i dag at byråene ennå ikke får røre bookingene som er gjort før nyheten om reduksjonen, da det i Oslo fortsatt jobbes iherdig med å beholde 772ER og i det minste beholde en del av avgangene på vårparten.

Hvilken kilde kom dette fra?

Her må jeg tenke kost/nytte, ene og alene på den høye prisen TG tar.
Skal sies at A340 er skikkelig eyecandy i min enkle verden. Fornuftig av TG å justere setekapasiteten i forhold til etterspørsel, men ikke for oss som betaler flybillettene selv.

Trodde Thai var omtrent det billigeste jeg, i alle fall til Bangkok. Og la oss i alle fall foreløpig droppe www.thaiair.com og wideroe.no i denne sammenhengen, og gå rett på www.travellink.no eller Orkideekspresen.

Trodde Thai var omtrent det billigeste jeg, i alle fall til Bangkok. Og la oss i alle fall foreløpig droppe www.thaiair.com og wideroe.no i denne sammenhengen, og gå rett på www.travellink.no eller Orkideekspresen.
Nå som Orkide og Thai har kampanje, så selger Orkide de billigste billettene, men et søk på finn.no er heller ikke dumt for å sammenligne prisene til ulike reisebyråer... :)

Jeg prøver å bestille Biletter i April til Bankok. Ser ut som alle nettselskapene har kuttet ut direkteruten fra Oslo. Får kun opp CPH eller ARN som fobindelse.
Hva betyr dette? Har de kuttet ut OSL til fordel for de andre?
Er en smule forundret over dette.
Er det noen på forumet som har noen forklaring på dette?

De ligger fullt salgbare i Amadeus ... muligens ikke til prisen du vil ha, men salgbare ... ;)

Snakket med en som jobber på OSL som har fått vite at TG må "gi bort" 772ER
til en ny (? ) rute til Johannesburg. TG fortviler også at de med A345 må oppgradere så mange.... Jeg kan ikke mer enn å formidle "gossipen":spin

Synd at våre venner i TG fortsatt velger å ha en såpass "smal" distribusjonsstrategi.
Codeshare med SAS og gjennomgående priser fra alle norske byer hadde nok fått opp salget også på lavsesong, hvor det hadde vært KL/AF/BA som hadde fått størst nedgang .. tror jeg !

TG fortviler også at de med A345 må oppgradere så mange.... Jeg kan ikke mer enn å formidle "gossipen":spin

Høres bra ut :)
Hvis tur i mars/ april skal jeg bestille laveste pris, og se om et gullkort ev. bringer en fremover i kabinen.

Høres bra ut :)
Hvis tur i mars/ april skal jeg bestille laveste pris, og se om et gullkort ev. bringer en fremover i kabinen.

Kjøpte billett til en venninde i forrige uke, laveste pris på TG 25. mars var ca kr 10.500,-. I følge min gode kontakt på reisebyrået var det i løpet av forrige uke "nesten ingen" seter tilgjengelige på OSL - BKK. Slik var det ikke uken i forveien, da kostet billett på samme dato kr 7.500,-. Så tydelig at det har skjedd noe her... Og det var fortsatt masse billige kampanjebilletter fra ca kr 5.400,-, noe som ikke er tilfelle nå.

Endte opp med KLM til kr 8.000,- i stedet.

Kjøpte billett til en venninde i forrige uke, laveste pris på TG 25. mars var ca kr 10.500,-. I følge min gode kontakt på reisebyrået var det i løpet av forrige uke "nesten ingen" seter tilgjengelige på OSL - BKK. Slik var det ikke uken i forveien, da kostet billett på samme dato kr 7.500,-. Så tydelig at det har skjedd noe her... Og det var fortsatt masse billige kampanjebilletter fra ca kr 5.400,-, noe som ikke er tilfelle nå.

Endte opp med KLM til kr 8.000,- i stedet.

Med bare 2500,- i prisforskjell hadde ihvertfall jeg valgt TG direkte, framfor KLM..:)

Har en venn som er reist til Bangkok forrige uke.. og han sier at flyet er smekkfullt.. så ruten går ganske bra.. :) håper det blir en B744 i framtida..

Back