Thai oppgraderer sine 747-400. Nytt interiør!

Re: Thai oppgraderer sine 747-400. Nytt interiør!

Skal sjekke etterpå, regner at det er under online-checkin man finner denne informasjonen.

Det er bare å sjekke seatmap nå det. Tok en vilkårlig sjekk på BKK-LHR 01MAY og begge TG avgangene har 9 seter i F.

Ser det også er 9 seter på min flight i mai, herreminjesus som jeg gleder meg! :)

Det er bare å sjekke seatmap nå det. Tok en vilkårlig sjekk på BKK-LHR 01MAY og begge TG avgangene har 9 seter i F.
Hvor finner jeg seat map for min flight? Finner verken på Check Your Booking eller på Flight Info.

Du kan f.eks. gjøre en dummy booking på flyselskapets hjemmeside, får ofte opp seat map før siste steg i prosessen. Funket fint på Thai sin side når jeg testet nå. Ofte brukt expedia og orbitz før, men fikk ikke opp TG seat map denne gang.

For de som har KVS/Expertflyer så er det vel mulig å slå opp der, jeg har tilgang til Amadeus direkte så vant til å sjekke der.

Supert! Gjorde en dummy booking hos Thai, skulle vise seg at den lenge fryktede "all series" hadde ni seter denne flighten og :)

EDIT: Gjelder TG606 BKK-HKG, som oftest opereres med gammel config.

Last edited:

Mulig de har en begrensing på 9 seter på alle 747 flighter, for å ikke overbooke First ?

Mulig de har en begrensing på 9 seter på alle 747 flighter, for å ikke overbooke First ?

Høres ut som en mulighet. Lufthansa slutta å selge 16 seter i 747ene sine lenge før oppgraderingen av F var fullført (alle som skulle oppgraderes er vel kanskje ikke ferdig enda?).

Noen som vet hvilken versjon som er mest vanlig å bruke på ARN/CPH nå?
Det er vel bare 1 eller 2 744 igjen med den eldste setekonfigurasjonen og den bruker etter det jeg forstår mest på HKG ruten. Så da må vel det meste gå med den nye? Mye for penga der, som andre også har poengtert i så fall.

Noen som vet hvilke reg som fortsatt har gammel config?

Har en tur midt i mars hvo seatmap viser 10 seter BKK SYD.. Men. Har så mange turer med "hytte" framover det gjør ingenting ...

Har en tur midt i mars hvo seatmap viser 10 seter BKK SYD.. Men. Har så mange turer med "hytte" framover det gjør ingenting ...
Slik så kabinen ut midt under flighten da jeg fløy samme strekning.
Kan ikke klage på å ha så mange m2 for meg selv.
Seatmapen på flighten min viste 10 seter rett før boarding så man veit aldri hva man får

8223125224_65aa74edfb_b.jpg

Last edited:

Hvorfor så opptatt om man får et fly med 9 eller 10 seter? Det er vel ikke hardproduktet i F som Thai sliter med, både den halvgamle 744 og 77W henger tålig bra med i forhold til konkurrenter. Mat og service er derimot mest miss og litt hit, og det er uavhengig av antall seter.

Nettopp Dag, faktisk enig... OZ er min abs favoritt, faktisk foran LH . Gleder meg til TG . Lest så mye rart ...

Hvorfor så opptatt om man får et fly med 9 eller 10 seter? Det er vel ikke hardproduktet i F som Thai sliter med, både den halvgamle 744 og 77W henger tålig bra med i forhold til konkurrenter. Mat og service er derimot mest miss og litt hit, og det er uavhengig av antall seter.

Ikke helt enig! Bildet over viser vel kabinen i en Biz oppsett (lilla puter og nakketørkle (eller hva det nå heter). F har gult.

Hadde jeg fått setene på bildet som biz, ville jeg vært fornøyd, men som F var de ikke spesielt hyggelige i forhold til de nyere. Hadde begge deler t/r HKG i sommer, og jeg følte jeg satt trangt og dypt i de gamle setene (nei jeg er ingen pygme!:D), bordet var skjevt og tv skjermen mikroskopisk og kunne ikke stå av seg selv uten at jeg holdt på den. Underholdningen gikk i loop, så jeg vil vel mene at på en lenger tur, så har det betydning hvis man har betalt for F.

Når det gjelder maten og servicen kan jeg ikke si meg mer enig. Drikkevarene derimot synes jeg de gjør bra!

Ikke helt enig! Bildet over viser vel kabinen i en Biz oppsett (lilla puter og nakketørkle (eller hva det nå heter). F har gult.

Hadde jeg fått setene på bildet som biz, ville jeg vært fornøyd, men som F var de ikke spesielt hyggelige i forhold til de nyere. Hadde begge deler t/r HKG i sommer, og jeg følte jeg satt trangt og dypt i de gamle setene (nei jeg er ingen pygme!:D), bordet var skjevt og tv skjermen mikroskopisk og kunne ikke stå av seg selv uten at jeg holdt på den. Underholdningen gikk i loop, så jeg vil vel mene at på en lenger tur, så har det betydning hvis man har betalt for F.

Når det gjelder maten og servicen kan jeg ikke si meg mer enig. Drikkevarene derimot synes jeg de gjør bra!

Jeg skriver halvgamle, dvs den med enkle seter. Den på bildet er den gamle, som har 14 seter. Den nye F er sikkert milevis foran den gamle, men ser ikke helt den store forskjellen på om det er den nye eller den halvgamle, dvs 9 eller 10 seter.

Hadde 3 turer med TG 747 i U-klasse i januar; BKK-ARN på ordinær nattavgang var ´halvgammel/halvmoderne´ konfig., mens ARN-Phuket og BKK-ARN dagflight var med eldste type. F(C)-kabinen viste kun 10 seter fram til dagen før avreise hjemover (gammelt oppsett i flyet forøvrig), så tydlig at de safe´r i tilfelle flybytte.

Noen som vet hvilken versjon som er mest vanlig å bruke på ARN/CPH nå?
Det er vel bare 1 eller 2 744 igjen med den eldste setekonfigurasjonen og den bruker etter det jeg forstår mest på HKG ruten. Så da må vel det meste gå med den nye? Mye for penga der, som andre også har poengtert i så fall.

Noen som vet hvilke reg som fortsatt har gammel config?

HS-TGB, F og G har foreløpig gammel 14F konfigurasjon. Ryktes at -TGG er neste til å bli oppgradert og det er ikke registrert noen flighter på flightradar24 med -TGG i det siste, så det kan tyde på at den er inne til rekonfig. :)
Er jeg den eneste som faktisk kunne tenke seg å prøve denne gamle 14F? Syns den virker komfortabel :)

kilde: FT

Har lest igjennom denne tråden og lurer på et par ting:

Med forbehold om flybytte:
1. Er det slik at hvis Seatmap viser 9 i F på den spesifikke flygningen så er det ny F?
2. Hva er forskjellen på halvmoderne F og ny F? Er noen av flyene bare oppgradert "litt" eller? Trodde at hvis de tok inn flyene så oppgraderte de dem fullt ut.

Har lest igjennom denne tråden og lurer på et par ting:

Med forbehold om flybytte:
1. Er det slik at hvis Seatmap viser 9 i F på den spesifikke flygningen så er det ny F?
2. Hva er forskjellen på halvmoderne F og ny F? Er noen av flyene bare oppgradert "litt" eller? Trodde at hvis de tok inn flyene så oppgraderte de dem fullt ut.

1. Ja.

2. Se vedlagte bilder for "halvmoderne F og ny F.

Thai_new_F_747.png
Thai_First_Class_oldnew.jpg

Back