Taxfree-kupp

Om det er så spennende vet jeg ikke, men noen ok kjøp i forskjellige kategorier la jeg merke til da jeg var innom taxfree'en tidligere i måneden:
Laroche Chablis Premier Cru Fourchaumes Vieilles Vignes 2015 til rundt 250,- lar seg høre.
Dersom du vil ha riesling med en del sødme er Leitz Dragonstone Rheingau Riesling 2015 til under hundrelappen et godt kjøp, men merk altså da at den er halvtørr.
Ei flaske "hverdagschampagne" i form av Piper Heidsieck til rundt 250,- er kanskje ok. Den er i mine øyne godt overpriset ift kvalitet på Vinmonopolet, men til denne prisen er det jo ikke så verst.
Biondi Santi er en toscansk kvalitetsprodusent. Jeg har ikke smakt akkurat denne, men normalt burde Biondi Santi Sassoalloro 2011 også være verdt et forsøk når man får den til rundt tohundrelappen.

Ei flaske "hverdagschampagne" i form av Piper Heidsieck til rundt 250,- er kanskje ok. Den er i mine øyne godt overpriset ift kvalitet på Vinmonopolet, men til denne prisen er det jo ikke så verst.
Biondi Santi er en toscansk kvalitetsprodusent. Jeg har ikke smakt akkurat denne, men normalt burde Biondi Santi Sassoalloro 2011 også være verdt et forsøk når man får den til rundt tohundrelappen.

Biondi Santi Sassoalloro 2011 - den synes jeg er meget bra, også til denne prisen. Kjøper den nesten fast.

Champagne - det finnes så mye mer bra og spennende på Polet for rundt en 50-lapp mer, spesielt fra små produsenter, så når jeg først skal ha det, et par ganger i året, går jeg heller dit. F.eks. denne: https://www.vinmonopolet.no/vmpSite/Land/Frankrike/Pierre-Gerbais-Cuvée-de-Réserve/p/1745201

Om det er så spennende vet jeg ikke, men noen ok kjøp i forskjellige kategorier la jeg merke til da jeg var innom taxfree'en tidligere i måneden:
Laroche Chablis Premier Cru Fourchaumes Vieilles Vignes 2015 til rundt 250,- lar seg høre.
Dersom du vil ha riesling med en del sødme er Leitz Dragonstone Rheingau Riesling 2015 til under hundrelappen et godt kjøp, men merk altså da at den er halvtørr.

Takker, jeg så denne i Dagbladet jeg også. Prøvde å forhåndsbestille men Biondien var utsolgt.

https://www.dagbladet.no/mat/halv-pris-ekspertenes-beste-taxfree-kjop/68750952

Color Line har et par gode tilbud nå frem til jul:

2 flasker Duval Leroy Champagne for kr 399,-
Zacapa rom 23 år 1 liter; kr 399 (Over 600 på OSL....)

To kjappe om tax free på OSL:

* Hvilken er den rimeligste Champagnen de har der som har den gode smaken diskutert i en annen tråd? Montrachet med kullsyre. (Ikke Gul Enke gjærsmak)

* Noen spesielle kupp i mars?

Takker

To kjappe om tax free på OSL:

* Hvilken er den rimeligste Champagnen de har der som har den gode smaken diskutert i en annen tråd? Montrachet med kullsyre. (Ikke Gul Enke gjærsmak)

* Noen spesielle kupp i mars?

Takker

Smaken er som baken, her er mine to cent.

Drit i taxfree, denne slår alle under 500kr på osl.
Beste under 500 er etter min mening Taittinger Prelude, og skal du ha noe på nivå med Cuvee Louise må du sikkert opp på Bollinger Grande Annee eller Taittinger Comtes (som jo er helt knall).

Skal du spare penger er Lanson Extra Age Rose grei, 215kr under polpris.

Attachments

• 9CB29E47-FAA0-4978-A842-F6ADAD02F31C.jpg
    9CB29E47-FAA0-4978-A842-F6ADAD02F31C.jpg
    70.9 KB · Views: 529
Last edited:
Handler du lokalt på destinasjonen eller er du avholds?😬
Jeg lar ikke mine lepper bli besudlet av fandens munnvann og finner det ganske skremmende å se alle de som ser seg programforpliktet til å kjøpe hele kvoten hver gang de passerer en taxfree. Med den reiseaktiviteten mange har her på forumet så tilsvarer det et ganske så alvorlig helseproblem. :old

Jeg lar ikke mine lepper bli besudlet av fandens munnvann og finner det ganske skremmende å se alle de som ser seg programforpliktet til å kjøpe hele kvoten hver gang de passerer en taxfree. Med den reiseaktiviteten mange har her på forumet så tilsvarer det et ganske så alvorlig helseproblem. :old

Av alle postene du har skrevet her Robert så antar/håper jeg dette var en spøk i de sene nattetimer....
Uansett;
Skål!

Av alle postene du har skrevet her Robert så antar/håper jeg dette var en spøk i de sene nattetimer....
Uansett;
Skål!
piet-hein-den-som-kun-tar-spoeg-for-spoeg-og-alvor-kun-alvorligt-han-og-hun-har-faktisk-fattet-begge-dele-daarligt.png

Uansett;
Skål!

Robert oppfører seg som et vilt dyr! Han verken røyker eller drikker.

Forøvrig finner jeg det vanskelig å stole på folk som ikke drikker! :lol:

For det er sannelig ikke rart at jeg drikker!!

Robert oppfører seg som et vilt dyr! Han verken røyker eller drikker.

Forøvrig finner jeg det vanskelig å stole på folk som ikke drikker! :lol:

For det er sannelig ikke rart at jeg drikker!!
Jeg stoler heller ikke på folk som drikker!
Nå er det jo også slik at det er stor forskjell på «drikke», og hva man drikker. Jeg handler sjeldent mer enn 1-2 flasker vin på osl, og drikker ikke sprit. Føler ikke jeg driver med besudling av den grunn.

Har ikke noe valg enn å kjøpe.
Kommer jeg fra utland uten tobakk og Baileys er jeg arveløs. Hun betaler selv. Jeg må bare kjøpe til henne.

Så jeg arver sikkert noen tomflasker.

Temaet: Ser at standard prisen på tobakken jeg kjøper koster 599 NOK på OSL/BGO. På Arlanda koster den 295 SEK. Rå prisforskjell.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Back