Tåke på Torp og Rygge, Ryanair til OSL

Re: Tåke på Torp RYR til OSL

Lurer på hva de må betale for handlinga? Dette må vel være et stjerneeksempel på selgers marked. De har vel ikke avtale med noen på OSL, og må vel bare betale den prisen som blir forlangt?

De har avtale om handling ved OSL - men det er nok ikke gratis :cool:

S

Selv om tåka i Sandefjord iadg er tykk så er det på langt nær like ille som igår. Idag kan jeg så vidt skimte andre siden av fjorden mens i går kunne jeg ikke se kystlinjen på denne siden. Hvor stor forskjell det er i forholdene ute på torp vet jeg ikke.

Ble det bussing av pax, eller kastet de av pax og reiste videre?

Tenker du på de som kommer til OSL? De ble selvfølgelig transportert til Torp.
Ingen flyselskap som diverter kaster av pax og reiser videre, uten å tilby videre transport til den flyplassen de skulle til.

Eller tenker du på om de venter på folk som eventuelt må busses fra Torp?
I noen tilfeller ventes det, i andre tilfeller går de tomme tilbake. Det er en operasjonell avgjørelse, hvor mange faktorer må tas hensyn til.

Last edited:

IWD6337 går til OSL (TFS-RYG)

Hvem tar Iberworld på OSL?

Last edited:

Vet noen om pax fra Rygge og Torp kom seg opp til OSL eller fløy Ryanair tom fra OSL?

Tenker du på de som kommer til OSL? De ble selvfølgelig transportert til Torp.
Ingen flyselskap som diverter kaster av pax og reiser videre, uten å tilby videre transport til den flyplassen de skulle til.

Eller tenker du på om de venter på folk som eventuelt må busses fra Torp?
I noen tilfeller ventes det, i andre tilfeller går de tomme tilbake. Det er en operasjonell avgjørelse, hvor mange faktorer må tas hensyn til.

Diverted pax er nå forsovet greit. Det var mer de som ventet på utgående jeg lurte på, noen ventes det på, noen reises det ifra... Blir vel det siste son er mest gjeldende når det er FR....

Diverted pax er nå forsovet greit. Det var mer de som ventet på utgående jeg lurte på, noen ventes det på, noen reises det ifra... Blir vel det siste son er mest gjeldende når det er FR....

Jeg vet ikke hva du baserer den siste antagelsen på, men jeg tror nok at Ryanair stort sett tenker og handler likt som de fleste andre i en samme situasjon. Eller kanskje du sitter på noe info som er ukjent for meg.

Tja, synes FR har gjort det greit på RYG i dag:

FR8525 06:40 Avreist 06:33
FR1393 07:00 Avreist 06:53
FR1361 07:50 Avreist 07:40
FR9129 10:45 BUS TO OSLO GARDERMOEN
FR857 10:45 BUS TO OSLO GARDERMOEN
FR1397 11:50 Avreist 11:50
FR8501 11:50 BUS TO OSLO GARDERMOEN
FR9613 13:55 PASSENGERS WITH BUS TO TORP
DY479 14:50 Innstilt
FR2884 15:00 Innstilt.
FR8515 15:15 PASSENGERS WITH BUS TO OSL

Det var ikke så værst av FR på OSL i dag da....
Sist FR kannselerte i HAU var flyplassen stengt pga bombefunn, de visste i god tid i forveien at pax sansynligvis ikke kunne lette ifra HAU, så istedenfor å lande i SVG og kaste av pax der og videre med buss til HAU, så kunne de arrangert buss i nedover også. Hvorfor de gjør på Rygge vet jeg ikke, kanskje pga basen?
Pointet mitt er at det sitter vel en med kalkulatoreren i Irland for vær flight som er forsinket/diverted, og gir f* i den stakkars pax som skal andre veien. Om han har betalt 1,- eller 10.000,- er likegyldig.

Hvorfor de gjør på Rygge vet jeg ikke, kanskje pga basen?
Pointet mitt er at det sitter vel en med kalkulatoreren i Irland for vær flight som er forsinket/diverted, og gir f* i den stakkars pax som skal andre veien. Om han har betalt 1,- eller 10.000,- er likegyldig.

Jeg tror nok du bør se på totalen her. Det at de har base er nok en relevant betraktning. En annen betraktning er at det kan være bedre å forsinke/kansellere 189 pax enn de 1890 andre som skal være med samme fly senere på dagen.

Om man havner på en annen plass og man skulle begynne å busse folk fra TRF til OSL så blir flyet fort stående på OSL 3-4 timer før det kommer seg tilbake. Da får det selvfølgelig store konsekvenser for andre ruter som i utgangspunktet ikke er rammet av forsinkelser. Crewet kan også gå ut på arbeidstid og da vil jo både fly og crew bli stående på OSL til neste dag, med de konsekvenser det får for hele produksjonen.

Vedr. det du nevner med SVG-HAU så kan man jo ikke bare sende folk avgårde i busser flere timer før avgang heller. Folk møter jo opp på avreiseplassen ifht. det tidspunkt de har på billetten.

Jeg tror nok du bør se på totalen her. Det at de har base er nok en relevant betraktning. En annen betraktning er at det kan være bedre å forsinke/kansellere 189 pax enn de 1890 andre som skal være med samme fly senere på dagen.

Om man havner på en annen plass og man skulle begynne å busse folk fra TRF til OSL så blir flyet fort stående på OSL 3-4 timer før det kommer seg tilbake. Da får det selvfølgelig store konsekvenser for andre ruter som i utgangspunktet ikke er rammet av forsinkelser. Crewet kan også gå ut på arbeidstid og da vil jo både fly og crew bli stående på OSL til neste dag, med de konsekvenser det får for hele produksjonen.

Vedr. det du nevner med SVG-HAU så kan man jo ikke bare sende folk avgårde i busser flere timer før avgang heller. Folk møter jo opp på avreiseplassen ifht. det tidspunkt de har på billetten.

Klart det er mange faktorer ute her, men virker for meg med FR, så gir de deg fingeren, og sier snakkes neste gang, skal du ha penger tilbake ring vår tlf som kun koster xx,- min...

Skal ikke FR pax møte opp nesten 2 timer før avreise? Uansett så lever vi i 2011, hvor de fleste nås på tlf/sms/mail rimelig kjapt. Så her er det opp til om selskapet har resurser nok eller er villig til å bruke noen kr for å få dette til.

Klart det er mange faktorer ute her, men virker for meg med FR, så gir de deg fingeren, og sier snakkes neste gang, skal du ha penger tilbake ring vår tlf som kun koster xx,- min...

Skal ikke FR pax møte opp nesten 2 timer før avreise? Uansett så lever vi i 2011, hvor de fleste nås på tlf/sms/mail rimelig kjapt. Så her er det opp til om selskapet har resurser nok eller er villig til å bruke noen kr for å få dette til.
Skjer vel daglig at andre selskap sender SMS til passasjerene med beskjed om å møte fire timer før avreise for å busses til alternativ flyplass med andre ord?
DU kan jo prøve å tenke deg hva FR allerede har betalt i dag for busser og handling, for å få passasjerene frem.

DU kan jo prøve å tenke deg hva FR allerede har betalt i dag for busser og handling, for å få passasjerene frem.

I situasjonen i dag tror jeg bare man skal droppe penge-diskusjonen og se på været og hva som er praktisk mulig. Enkelte forventer at flyselskapene skal trylle frem løsninger i tåka.

Hvem har handler FR på OSL ?

I dag ble Ryanair tatt i mot på en utmerket måte av Flyprat ved Learjet - meget god service - Flyprat og Ryanair sørger for en fornøyd passasjer er hjemme 2 timer tidligere

Vet noen om pax fra Rygge og Torp kom seg opp til OSL eller fløy Ryanair tom fra OSL?

Jeg vet... Eneste passasjerer med Alicante flighten som ble busset til OSL for så å fly derfra til ALC med FR9068. Resten ble kansellert.

Dette skyldes at alle andre crew hadde mulighet til å fullføre sin planlagte arbeidsslynge denne dagen, mens ALC crewet ikke hadde det.

SVETHO - hjemme etter en tåkefull formiddag på Torp...

Back