Re: KL1204 OSL-AMS diverted til Torp, og kjører av på gresset 28DES24
Jeg støtter deg fullt ut.
Den som markersfører seg som ekspert, må og kjenne sine egne begrensinger.
Dersom ikke ekspertisen er knyttet til selve hendelsen, bør en avstå fra å kommentere fremfor å slenge om seg med synsing og selvfølgeligheter.
I dette tilfellet hadde Dagbladet krigsoverskrifter i nettutgaven med bilder av et flammehav og teksten "Brukes over hele verden" med referanse til flyeksperten, og at Norwegian bruker flytypen.
Formålet til Dagbladet var å skaffe klikk og ikke å gi faktainformasjon om ulykken.
Om Dagbladet har bedt om en "ekspertuttalelse" eller om de fikk en uoppfordret SMS, er ukjent. Opplysende var uttalelsen ikke.
Syns det vitner om at media har en total mangel på respekt for det alvorlige som faktisk har skjedd jeg.
Når Tore fra Toten eller Birger fra Bergen får en helt ukritisk plattform å uttale seg på så viser det at det eneste som er viktig for disse mediehusene er "klikk". Journalismen er ikke lenger i førersetet i en redaksjon, men sensasjonelle overskrifter.
Da er det vel ikke så rart om personer på ett flyforum slenger av gårde ett sleivspark hit å dit.
Hvem gidder egentlig å uttale seg til media? Se forsiden hos to av de store mediehusene. De har Frank Løke som er singel igjen(?) som en av toppsakene...
Jeg støtter deg fullt ut.
Den som markersfører seg som ekspert, må og kjenne sine egne begrensinger.
Dersom ikke ekspertisen er knyttet til selve hendelsen, bør en avstå fra å kommentere fremfor å slenge om seg med synsing og selvfølgeligheter.
I dette tilfellet hadde Dagbladet krigsoverskrifter i nettutgaven med bilder av et flammehav og teksten "Brukes over hele verden" med referanse til flyeksperten, og at Norwegian bruker flytypen.
Formålet til Dagbladet var å skaffe klikk og ikke å gi faktainformasjon om ulykken.
Om Dagbladet har bedt om en "ekspertuttalelse" eller om de fikk en uoppfordret SMS, er ukjent. Opplysende var uttalelsen ikke.
Last edited: