Legger denne som en egen tråd, men om noen vil den skal forsvinne inn i den store tråden, so let it be:
Ble litt overrasket når jeg leste dette i DN24
Viktig og stå samlet, men vil ikke eventuelt slike sympatiaksjoner ramme fremfor å gavne de stridene?
Skulle Parat f.eks ta ut WF og SK i en sympatiaksjon, risikerer en ikke da at staten vil gå inn med tvungen mekling, og vil en ikke da risikere at en ikke får gjennomslag får noen ting?
Mitt inntrykk fra tidligere kamper hvor tvungen mekling har vært brukt er at de stridene har oppnådd veldig lite utover det de gikk til brudd på.
Ble litt overrasket når jeg leste dette i DN24
Sammen er de villige til å bruke de virkemidler som skal til for å sikre anstendige arbeidsforhold og hindre sosial dumping i luftfarten.
Det kommer frem i en pressemelding som ble sendt ut fredag kveld:
Norsk Flygerforbund og Parat ble i dag enige om å støtte pilotene i Norwegian, som i disse dager kjemper for at selskapet skal tilby de ansatte ordnede og ryddige arbeidsforhold gjennom fast ansettelse. De to organisasjonene organiserer samtlige piloter i Norge.
- Norwegian-flygerne står ikke alene. Deres kamp angår i realiteten alle flygere. Norsk Flygerforbund er beredt til å kjempe for faste ansettelser og ryddige arbeidsforhold sammen med våre kolleger i Norwegian. Vi vurderer nå hvilke virkemidler som er nødvendige for å nå frem, sier Aleksander Wasland, leder i Norsk Flygerforbund.
Han utelukker ikke sympatiaksjoner.
Viktig og stå samlet, men vil ikke eventuelt slike sympatiaksjoner ramme fremfor å gavne de stridene?
Skulle Parat f.eks ta ut WF og SK i en sympatiaksjon, risikerer en ikke da at staten vil gå inn med tvungen mekling, og vil en ikke da risikere at en ikke får gjennomslag får noen ting?
Mitt inntrykk fra tidligere kamper hvor tvungen mekling har vært brukt er at de stridene har oppnådd veldig lite utover det de gikk til brudd på.