"sykdom" (?) i Røyken igjen

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date

CK

ScanFlyer Mile High Club
"sykdom" (?) i Røyken igjen

så langt er SK til AMS, DY536 til SVG, BA til MAN og SK1374 til TRD innstilt, men det vil nok bli flere, samt en masse forsinkelser. En ny fin fredag på OSL...:(

Replying to Topic '

Ta en "Reagan" og få på plass militære i Røyken...(...til smittefaren er over i allefall!)

Replying to Topic '

Originally posted by EB

Ta en "Reagan" og få på plass militære i Røyken...(...til smittefaren er over i allefall!)

Tror ikke det finnes i Norge.

Jeg tror det beste ville vært å ta en "Flesland".

Replying to Topic '

Det skjer jo alltid i helgene dette...eller husker jeg feil?

Replying to Topic '

Lurer litt på hvorfor det ikker akseptert at flygelederne kan bli "syke", er jo ingen som regarer når en flyavgang blir kanselert pga "sykdom" blandt crewet..

Replying to Topic '

Når jeg sitter i en gate og venter å reagerer jeg samme hvem som er syk :D

Menne, nok en gang, skal man furte og være sint på noen, så bør man sette av litt furting til Avinor som ikke tenker langt nok?

Replying to Topic '

det er vel det at flere av oss lurer på hvor reell den sykdommen er... særlig siden det alltid ser ut til å skje i helgene, når det er størst trafikk...

Avinor skal selvsagt få smekk fordi de ikke har nok folk i staben som kan komme på jobb når det trengs, og furtete flygeledere i Røyken skal ha en tupp bak når de ikke gidder møte opp og ta ekstraskift dersom det er så mange syke at de ikke har nok bemanning.

Replying to Topic '

CTOT tidene er nå også et faktum på innelandstraffikken.

Kom akkurat fra BGO og måtte vente der i none minutter før vi kunne sette kursen østover igjen.

Stakkars flygeledere! Er det i det hele tatt noen som har sympati for dem lenger? ;)

Replying to Topic '

Sympati?

Flygelederne - Ja!
Ledelsen i Avinor - Nei

Nemli !

Replying to Topic '

Flyvelederne har forlengst markert sine synspunkter. Det som foregaar naa vil jeg kalle trakassering av de reisende og total bom hvis meningen er aa ramme Avinor.

Replying to Topic '

Må si meg noe enig med MOW her !..

Er for det meste PAX som det går utover nå, beklageligvis :naughty:

Replying to Topic '

Det overrasker meg litt at det er så jævla mange trangsynte og naive folk på dette forumet. :sarc

Prøv å se for dere at noen folk faktisk er syke (for det er fortsatt lov i Norge, rajt?), og at de som har fri ikke har lov å komme på jobb fordi de enten har fyllt opp sin 4-ukers overtidskvote, eller kanskje har nådd taket på hva de har lov til å jobbe av overtid i et kalenderår? Eller hva om folk kanskjer er på ferie, fordi det ikke er mulig for alle å ta ut ferie på sommeren?

Men som vanlig vet vel dere at dette er en aksjon. Stå på! :spin:

Replying to Topic '

Jeg tror ikke det EB, selv om du prøver av hele din masse.

Når skal folk på forumet riste av seg tunellsynet?... :sarc

Replying to Topic '

Originally posted by CK

furtete flygeledere i Røyken skal ha en tupp bak når de ikke gidder møte opp og ta ekstraskift dersom det er så mange syke at de ikke har nok bemanning.

Og hva i h.......te er det som gir deg rett til å forlange at flygeledere ikke skal ha noen som helst rett til å disponere fritiden sin selv..........Jeg personlig sitter nå på Røyken (det kan kanskje provosere, men vi har faktisk lovfestet rett til pauser), jeg og i alle fall 4 andre av crewet på ACC og APP er på overtid, vi har omdisponert folk, kansellert trening på enkelte etc...men vi er fortsatt short med 2 på ACC. Kan du og andre grauthuer forsøke å få inn mellom skylappene at de få flygelederene som potensiellt kunne dekket opp disse vakten (dvs. enda har timer igjen) men har sagt nei kanskje har en grunn til det? Det er f.eks noe som heter familie og privatliv....kanskje man har planlagt å dra bort i helgen (den turen som røyk forrige helg og helgen før der fordi mamma/pappa som vanlig måtte jobbe), eller kanskje man omsider skulle gå på kino med barna, ut og spise med kona e.l. ?
Nå har jeg vært flygeleder i 15 år, jeg har med veeldig få unntak jobbet minst annenhver helg, 200-300 overtid (i tillegg til de ekstra timene som er innbakt i arbeidstidsavtalen) hvert JÆVLA år. Jeg har også levd med å være en "skyteskive" for billige vitser om flygeledere og streik/sykdom høh høh høh....i alle år.......
Men altså...et "tupp i ræva" er visst det jeg fortjener..............

Why don't you just go take a nice cup off ..............
[glow tcolor=red, fcolor=black, size=4, strength=3]STFU[/glow]

Replying to Topic '

Hear, hear!

Sitter hjemme, og kan ta meg en øl eller tre med god samvittighet, for jeg måtte si nei til mulig overtid i helga pga jeg har fylt opp kvoten for 4 ukers perioden. Og jeg jobber på en enhet som IKKE er presset på bemanning nå. :wow:

...om noen vil tuppe meg i ræva også, så kjør på, sparker hardere tilbake..... :naughty:

Replying to Topic '

Men M609 klarer å komme med innspill på en balansert måte...det hører jeg mer på enn mange andre! Hvorfor må andre banne for å få frem en enkel sannhet?

Back