Sååå er det torsdag igjen da

Re: Sååå er det torsdag igjen da

Mornings! Et spørsmål til MOW og andre USAnere: Vurderer el-myndighetene aldri å grave ned kablene? Det virker som hver gang orkaner og/eller tornadoer kommer oppigjennom trekker de bare på skuldrene og henger restene av ledningsnettet på plass igjen i nye stolper. Noen god grunn til dette?

Her i vest graves det ned kabler, lokalt på øya er det nå utrolig sjelden at strømmen er borte, har vel brukt Generatoren 3 ganger siden den ble kjøpt inn i 2019.

Utenfor huset vårt er ikke engang stolper, allt ligger i bakken. Det er 2 grunner til at det graves ned, unngå strømbrudd og unngå at det antennes skog branner ! De store tragiske skogbrannene i Nord California ble startet av kabler og e-verkene har tapt alle erstatnings sakene (noen har måtte slå seg konkurs)

God ettermiddag fra Kongsberg. I går ble jeg endelig utskrevet fra Riksen etter å ha tilbragt 10 dager der. Det var helt fantastisk å sove i egen seng igjen. Det har en tøft opphold denne gang med 2 PTC runder, 1 ERCP runde samt litt småtterier som MR inni mellom. Både etter PTC inngrepene og ERCP inngrepet var jeg rimelig dårlig etterpå. Vi fant ut at det var like greit å få tatt alt på samme innleggelse enn å bli skrevet ut og komme tilbake etter en uke eller to. Inngrepene ser ut til å være vellykkede og legene er meget fornøyd med resultatene, så det er bra. Det var mange litt yngre pasienter der denne gang (min alder) og til tider var det riktig sosialt der inne. Leger og sykepleiere tok seg som alltid godt av meg når jeg er der inne.

I motsetning til hva DC-8-63 opplever så slipper en å tenke på egenandeler og slikt. Hadde vi hatt samme vilkår her ville det ganske sikkert tikket inn en regning på 2500 $ da et 10 dagers opphold med diverse inngrep neppe ville kommet på under 25 000 $

Hei fra balkongen i Guardamar. Behagelige 23,7 røde i øyeblikket. Men temperaturen har vært oppe i 34 tidligere i dag. Sitter her med en øl etter det obligatoriske besøket på den argentinske grillrestauranten et stykke ned i veien her. Her kommer kelneren rundt og skjærer av kjøtt direkte fra grillen! Nam nam. Ferien må nytes til det fulle!

God morgen fra Rimini. Har har det vært et par late dager med mye god mat og drikke. Besøkt lokale restauranter både på stranda og inne i byen. Har fått med oss lokale spesialiteter som pinsa og piadina og selvfølgelig litt god lokal skinke. Hadde egentlig tenkt å være her en dag til, men siden regnet kom sent i går kveld blir torsdagen en kjøredag i stedet.
249e2305ff41e1a746c628445c446d1d.jpg

I stedet for å poste et bilde av et pizzastykke, tenkte jeg dere heller kan få førsteutgaven av Countach[emoji846]

Det er herlig at det går en svart LM002 (som i bakgrunnen) i Grimstad i en nokså kjent familie, har selv sett den opptil flere ganger på indre grusveier og det er altså så herlig å se at bilen brukes!:D

God sen kveld fra 1337, reiste opp etter jobb fra sørlandet og skal møte mor i morgen for å forsøke å få tankene over på annet etter at hennes mann (og min flotte "bonuspappa") gikk bort i helgen. Tar henne med i stallen for å hilse på det nyeste tilskuddet til familien før konsert med Lindsey Stirling i morgen. Ha en fin siste rest av torsdagen og nyt fredag og helg.

Back