• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Svane sørget for delay igår

TigerBlack

ScanFlyer ettellerannet..
Svane sørget for delay igår

Denne svanen gjore så ett par fly måtte gjøre aborted landing igår. Men jeg fikk da bilde av den :)

(Kraftig zoomet da den fløy rett over rullebanen)

Attachments

• IMG_0037_filtered1.jpg
    IMG_0037_filtered1.jpg
    64 KB · Views: 29
Re: Svane sørget for delay igår

Definitivt mer elegant enn de vanligste gjester på OSL (les 737'er). Ligner i grunnen litt på den Q4000 vi så 1ste April.

Den liknet mistenkelig på pipippen et visst nederlandsk selskap bruker. Jeg fant ikke igjen den helt like posituren, men tatt fra en annen vinkel: :p
zwaan.jpg

Kanskje KLM har sendt noen medarbeidere med fjær for å spolere for konkurrenter ?:p

Herlig bilde... Med svanene har KLM fått til noe helt unikt...:up:

Er enig med EB. KLM har klart å få til noe helt spesielt med svanene. Mange tenker nok på KLM når de ser svaner.... Vet ikke om andre selskaper osm har klart å få til noe liknende.

Frontier har att alle andre dyr...

Originally posted by EB
Frontier har att alle andre dyr...
Joda....og Norwegian har med døde nordmenn, men tenkte mer på at et selskap forbindes med ett spesielt dyr som KLM, Lacoste etc

I siste Airliner World står det noe om at "fuglen" til Lufthansa er et av verdens best kjente varemerker...(...sikkert innen luftfart!)

KLM og svaner? Den koblingen har jeg faktisk aldri sett eller tenkt over....så jeg veit ikke hvor genial den egentlig er? Er det bare jeg som ikke har fått det med meg? Eneste jeg forbinder med KLM er en blå og en hvit farge og noen firkantede kjedelige bokstaver.

Originally posted by LN-BRK
KLM og svaner? Den koblingen har jeg faktisk aldri sett eller tenkt over....så jeg veit ikke hvor genial den egentlig er? Er det bare jeg som ikke har fått det med meg? Eneste jeg forbinder med KLM er en blå og en hvit farge og noen firkantede kjedelige bokstaver.
Ehhh...hallo. Da kan du ikke ha fulgt særlig med. Alle TV-reklamene til KLM, papirer og internettsider er jo fulle av svaner. Sjekk ut f.eks internettsiden, billetter, inflight mag, avisannonser etc og du vil finne mange svaner.
Har du lagt merke til at SAS har røde motorer:D

Ja, koblingen er vel opplagt for dere som følger med, men spør du mannen i gata spørsmålet "Hvilket dyr forbinder du med KLM?", så tviler jeg sterkt på at du får "Svane" til svar. Så da spørs det hvor genialt det egentlig er likevel.

Dessuten tar du feil...SAS har blå motorer!

Ja, koblingen er vel opplagt for dere som følger med, men spør du mannen i gata spørsmålet "Hvilket dyr forbinder du med KLM?", så tviler jeg sterkt på at du får "Svane" til svar. Så da spørs det hvor genialt det egentlig er likevel.

Dessuten tar du feil...SAS har blå motorer!
Tror faktisk en god del av dem som reiser med KLM vet at "svanen" er et symbol på KLM.
Eller om en ser et bilde av en svane og får spørsmål om hvilket flyselskap en da tenker på...tror ganske maneg vil si KLM.

SAS har vel ikke blå motorer.......??

For ordens skyld, her er en KLM 747-406 med svanen tatt på AMS i mai 2003
PH-BFW.jpg

Nye svaner kommer rett etter 17. mai :biggrin

Originally posted by DY

SAS har vel ikke blå motorer.......??

Det var en spøk ;) ...jeg vet motorene har samme farge som Icelandair :p
Da går jeg også ut fra svane-kommentaren også var spøk.

Back