Streikevarsel fra Avinor

Sola stenges 07.00. Men streiken utvides ved midnatt. Så alle flyene som står på Sola fjernes før 07.00 i morgen.

Så SK1871, SK1873 (CPH), LH3163 (FRA) og KL1196 (AMS) kommer til å gå som normalt?

Ser at det skal gå en charter til Palma også DK733 med avreise 0600. Vil den og komme seg avgårde?

DY521 til OSL som normalt går 06.50 er flyttet til 06.30. SK og LH flighter har jeg ikke kjennskap til.

SAS og Lufthansa har fremskjøvet en del avganger fra SVG i dag slik at alle maskinene har forlatt flyplassen før kl 0700 da all trafikk stanses.
Thomas Cook til Palma vil gå kl 0600.

Da ble det en "fridag" da Vede, sikkert ikke den eneste....men for pax'n sin skyld så håper jeg at det blir en snarlig løsning på konflikten.

Last edited:
WF og SK har iallfall kanselert alle avganger til Alta fram til 1500 i dag, 20/5. SK4434 gikk som SK9ettellerannet fra Alta til Tromsø kl 2300.

Da ble det en "fridag" da Vede, sikkert ikke den eneste....men for pax'n sin skyld så håper jeg at det blir en snarlig løsning på konflikten.

Det ble visst det ja. Syns jeg ikke noe særlig om. Håper denne streiken er over fort som faen.

Fortsetter det slikt tror jeg Avinoransatte kan bli det nye hat-objektet blant folk.

Bare synd streiken ikke får noen konsekvenser for de streikene:(

Last edited:
Ja ja, enda mer misvisende info fra LFF, ikke rart at det er så mange som har meldt seg over til FLR det siste året.

Synes jeg har lest at LFF dekker hele lønnstapet og ikke bare deler av den....Vet ikke om andre organisasjoner bare gir "dagpenger". Da min mor ble tatt ut i streik fikk hun bare "lommepenger" av sin organisasjon...typ 300 kr pr dag

Prøver å finne ut hvilke flyplasser som taes ut i streik ved neste utvidelse, men finner intet hos Avinor eller NTL på nettet.

Regner med at det varsles om opptrapping av streiken men når og hvor?

Og tvungen lønnsnemd? Tja, tippet mitt sier i kveld.....

Hilsen
FK27
Friendship Forever!

Prøver å finne ut hvilke flyplasser som taes ut i streik ved neste utvidelse, men finner intet hos Avinor eller NTL på nettet.

Regner med at det varsles om opptrapping av streiken men når og hvor?

Er det flere da ??

Vi har gjort hva vi kan. Nå er det Avinor som sitter med løsningen for å få slutt på denne streiken, sa informasjonssjef Stein Erik Syrstad i LO Stat til NTB mandag kveld.

Vel, det ligger i en streiks (eller lockout) natur at den utvides til en av partene gir seg. Det er derfor det streikes. Hvis ikke forhandlingene gjenopptaes vil -naturlig nok- NTL ytterlige trappe opp...

Men det er jo regler for varsling som andre her på forumet kjenner bedre til.

Skal fly t/r CPH, TRD og BGO på torsdag, akkurat nå ser det jo ut at BGO ryker.....

Hilsen
FK27
Friendship Forever!

Dessverre, med en regjering som er i lomma på LO så tviler jeg på det:angry:

Jeg tror den forrige regjeringen ville gjort akkurat det samme som denne i dette tilfellet. Det er ikke vanlig å gripe inn så tidlig.

Uansett, det som ofte avgjør om en streik blir vellykket eller ikke, er hvorvidt de streikende oppnår sympati fra opinionen, og da særlig hvis det er innenfor offentlig sektor. Her får man sjeldent presset arbeidsgiver økonomisk, men i en streik kan man gjøre det gjennom media - og oppnår man sympati, har man alt å vinne. Men, jeg tror ikke arbeidstakergruppene oppnår mye sympati i denne streiken... Et problem er jo at de totalt har abdisert fra det offentlige rom.

Her nevnes det når folk jobber, og at de jobber annenhver helg og 12 timers vakter. Dette betyr vel i så fall at de har fri annenhver uke. Det nevnes det ingenting om. Er jo greit å ta med fordele også, ikke bare ulempene!

Det skal vel også nevnes at de arbeidstagerne som er organsiert i YS, har akseptert tilbudet og mener at det var et bra oppgjør..... Samme jobben, samme tilbudet. En gruppe fornøyd og en gruppe i streik....

Jeg vet også at LO sentralt anbefalte å godta tilbudet som det nå streikes om, men de ble ikke hørt. Og nå må de jo støtte sine egne forbund i streiken.....

S

Ja, er det ikke flott at det går ut over liv og helse? Du vinner vel ikke VM i formulering, Someone, men jeg skjønner hva du mener. Jeg håper også denne hersens streiken er over snart.

Leste du artiklene???

Helsetilsynet overvåker konflikten og rapporterer hver dag. Og sier rett ut at hvis ambulanseflyene stopper, da reagerer de. MAO de som sendes med rutefly er ikke innenfor denne definisjonen. Og i tillegg sier LO Stat at man vil være flex med tanke på dispensasjon.

Så hvis WF setter opp en maskin med pax fra helseforetakene så vil nok dispensasjonen komme raskt.

S

Joda, men jeg satte det bare litt på spissen

Selv om man må ha en streikerett, så må man også akseptere at det innebærer konsekvenser når man streiker. Til nå i streiken har jo de fordømte streikene kun rammet 3.parten, og det er utrolig at man faktisk kan streike uten at det får konsekvenser for de som streiker :angry:

EDIT:
Kreftpasienter får ikke behandling

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2433683.ece

Last edited:
Back