Om de SGS-ansatte er medlemmer i LFF dekker vel LFF faktisk lønnsbortfallet? Noen som vet noe mer om dette - har vurdert å melde meg inn i LFF selv...
LFF kom med mye reklame på det måned før streiken. "Eneste fagforeninga som dekker lønnstapet ...".
Jeg er booket ved 13-tiden til BGO i morgen - blir spennende å se om det blir noen tur på meg.
oljeinstallasjonene klarer seg en uke før det må byttes mannskap og forsyninger må komme.....så tipper tvungen lønnsnemd onsdag morgen![]()
Ja ja, enda mer misvisende info fra LFF, ikke rart at det er så mange som har meldt seg over til FLR det siste året.
Hvordan misvisende?
Eneste fagforeninga som dekker lønnstapet..
Og de har vel flyttet noe av heliene til Haugesund også iflg nyhetene.
Men det er jo dette som er poenget med streik. Det er jo liten vits med streik om det ikke får konsekvenser.
Som Dag Viking sier under her så kommer da forsyninger som regel med båt.oljeinstallasjonene klarer seg en uke før det må byttes mannskap og forsyninger må komme.....så tipper tvungen lønnsnemd onsdag morgen![]()
Kommer ikke forsyninger med båt?? Trodde ikke streiken hadde noe å si for supplybåtene.
På søknad kan folk være en uke over vanlig maks, dvs fra 21 til 28 dager. Problemet er når operasjoner må utsettes pga at riktig personell ikke kommer ombord. Da flakser ikke millionene bare fort, da snakker vi om titalls og etter hvert hundretalls millioner.
Selv er jeg på Gullfaks nå, og skal i utgangspunktet i land ca torsdag/fredag. Håper konflikten er løst til da, for ellers kommer jeg sikkert i land i Florø eller Stord, mens mobilen ligger i Bergen. For ei herlig suppe![]()
Jeg er booket ved 13-tiden til BGO i morgen - blir spennende å se om det blir noen tur på meg.
Jeg antar at Haugesund blir erstatning for Sola, mens Florø og Stord blir for Bergen. Brønnøysund erstatter Kristiansund.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.