Streikevarsel fra Avinor

Har generelt svært lite lyst til å være organisert i et LO-forbund... Men skal se litt nærmere på det etterhvert...

Om de SGS-ansatte er medlemmer i LFF dekker vel LFF faktisk lønnsbortfallet? Noen som vet noe mer om dette - har vurdert å melde meg inn i LFF selv...

Hm... LFF i SA i sin tid var jo bare død og fordervelse, fikk jeg oppfatninga. Det er bare det at det er en god sterk leder hos SAS' LFF.

Men, ja, LFF dekker lønnsbortfallet. LFF kom med mye reklame på det måned før streiken. "Eneste fagforeninga som dekker lønnstapet ...".

Men nå som jeg har kommet mg et annet sted og starter på nytt, så tror jeg ikke at LFF får en % av min lønn ...

Jeg er booket ved 13-tiden til BGO i morgen - blir spennende å se om det blir noen tur på meg.

Og jeg har kansellert ukens Bergen-tur, noe som egentlig er ganske behagelig. Lei av å reise frem og tilbake nå - heldigvis er det snart slutt. Håper uansett at skreiken opphører og at partene kommer til en løsning alle synes er grei.

oljeinstallasjonene klarer seg en uke før det må byttes mannskap og forsyninger må komme.....så tipper tvungen lønnsnemd onsdag morgen ;)

Kommer ikke forsyninger med båt?? Trodde ikke streiken hadde noe å si for supplybåtene.

På søknad kan folk være en uke over vanlig maks, dvs fra 21 til 28 dager. Problemet er når operasjoner må utsettes pga at riktig personell ikke kommer ombord. Da flakser ikke millionene bare fort, da snakker vi om titalls og etter hvert hundretalls millioner.

Selv er jeg på Gullfaks nå, og skal i utgangspunktet i land ca torsdag/fredag. Håper konflikten er løst til da, for ellers kommer jeg sikkert i land i Florø eller Stord, mens mobilen ligger i Bergen. For ei herlig suppe:p

Men det er jo dette som er poenget med streik. Det er jo liten vits med streik om det ikke får konsekvenser.

Men hvorfor må det ha så store konsekvenser for tusenvis av folk som i grunn ikke ha noe med den konflikten å gjøre. Jeg syns det er ganske utrolig at en så lite gruppe mennesker kan ødelegge for så mange andre.
Og det at mann har streikerett betyr ikke at mann må bruke det. Syns det vitner om lite fantasi, det finnes andre måter å vise misnøye på.

Enig med Laurenz her. Det er trist at så ufattelig mange utenfor konflikten rammes, ikke minst flyselskapene som har mer enn nok økonomisk å stri med fra før.
Jeg er absolutt for streikeretten, men at denne konflikten trekker så ut som det ser ut til nå, er helt uholdbart.

oljeinstallasjonene klarer seg en uke før det må byttes mannskap og forsyninger må komme.....så tipper tvungen lønnsnemd onsdag morgen ;)
Som Dag Viking sier under her så kommer da forsyninger som regel med båt.

Kommer ikke forsyninger med båt?? Trodde ikke streiken hadde noe å si for supplybåtene.

På søknad kan folk være en uke over vanlig maks, dvs fra 21 til 28 dager. Problemet er når operasjoner må utsettes pga at riktig personell ikke kommer ombord. Da flakser ikke millionene bare fort, da snakker vi om titalls og etter hvert hundretalls millioner.

Selv er jeg på Gullfaks nå, og skal i utgangspunktet i land ca torsdag/fredag. Håper konflikten er løst til da, for ellers kommer jeg sikkert i land i Florø eller Stord, mens mobilen ligger i Bergen. For ei herlig suppe:p

En uke er vel tid nok til å organisere en båt som kan frakte folk også ut til de forskjellige plattformene. Dessuten kan vel også supplybåtene ta med seg noen få hver, mener å huske at en bekjent av meg fikk tilbudet om å følge en supplybåt til land pga helikoptrene ikke kunne fly. Hvorfor husker jeg ikke.

Men nå kommer neppe streiken til å vare i over en uke.

Jeg er booket ved 13-tiden til BGO i morgen - blir spennende å se om det blir noen tur på meg.

Du har da flere alternativer EB. NSB, buss og bil. Du kommer neppe til BGO med fly.

Jeg antar at Haugesund blir erstatning for Sola, mens Florø og Stord blir for Bergen. Brønnøysund erstatter Kristiansund.

Hørtes logiskt ut.

Nå nærmer det seg vel stans på Sola. Husker ikke hvor jeg hørte det fra, men i følge en kilde stenger Sola fra midnatt, mens i følge en annen stenger den ikke før klokka 0700 i morgen tidlig.

Hva blir riktig her. Og kommer KLM, LH og SK til å få avgårde sine tidlige avganger hhv. AMS, FRA og CPH? Dersom ikke, vil LH og KL maskinene med nattstopp flys ut av SVG i kveld/natt eller blir de stående på Sola itv.?

Sola stenges 07.00. Men streiken utvides ved midnatt. Så alle flyene som står på Sola fjernes før 07.00 i morgen.

Har de cnl alt nå? Før jeg gikk fra jobb i dag hadde te cnl alt frem til 16.00.

Back