Streik i Norwegian (statustråd)

Status
Not open for further replies.
Re: Streik i Norwegian (statustråd)

Nå satt de i forhandlinger til klokken 0300 i natt. Norwegian viste ikke vilje til å møte NPU på noen av punktene...

Jeg greier ikke å se det som noen god unnskyldning til ikke å stille, forutsatt at man faktisk har til hensikt å bli enige om noe.

Garantert mer digital markedsføring disse dager enn som var planlagt.

Opprettelsen av de ny datterselskapene tyder vel på at NAN blir slått konkurs, og alle pilotene dermed mister jobben.

Så må de søke nytt i det nye selskapet selv. betyr vel også at det fort kan ta tid å få et fullverdig rutetilbud på bena igjen. Er vel regler og vilkår å ta hensyn til, og om ingen norske piloter søker må de vel utenlands å starte en prosess?

EDIT: Ser de legger de nye selskapene under NAN ja, da holder de vel det flytende nå...

Kim

Last edited:

Iflg NRK er dette datterselskaper av NAN .. så noen konkurs er vel da uaktuelt.

Då har Star Tour leigd inn et annet fly for å få oss sørover. PVG7882 fra Privilege. Noen som vet noe om dette flyet og selskapet. Funnet noe på nett , men en del er litt kryptisk sidan eg ikkje er inne i flyterminologien.

Hvad betyder dette for piloterne?

Ved virksomhetsoverdragelse så skal man vel få med seg dagens avtaler.
Normalt (lov) så skal vel også den ansatte akseptere ny kontrakt med ny arbeidsgiver skriftlig innen 2 døgn (?) (alltid spennende når dette skjedde i min bransje, hvem hadde fått nok, ofte gikk de beste/flinkeste ut og fant seg noe annet)

En annen sak at da kan vel det "nye" selskapet selges for Kr 1,- til Espen nårsomhelst uten at de ansatte kan si noe som helst til det.. ?

En annen sak at da kan vel det "nye" selskapet selges for Kr 1,- til Espen nårsomhelst uten at de ansatte kan si noe som helst til det.. ?

Det var min tanke også. Interesting times indeed ....

Her er vel poenget å skille ut piloter fra de nordiske land for å håpe at de svenske og danske går tilbake til jobb. Har vel vært noen av dem som ikke er fornøyd med å streike så de norske pilotene skal få bedre pensjon enn de selv har (ja satt på spissen)..
Om alt går galt så kan de jo slå det norske datterselskapet konk og fylle inn rutene med andre underleverandører......

Det var min tanke også. Interesting times indeed ....

Second that.

Virker som det smalt en sikring hos mr. Kjos i dag, og at det smalt litt for kraftig. Kjos er pissed, og kanskje rullgardinen er gått ned for godt. Innen 2 år er alle pilotselskaper solgt og pilottjenestene blir leid inn. Får inderlig håpe jeg tar feil...

Forøvrig er det noe som heter at gründere skal gi seg før selskapet blir for stort, fordi man som gründer er for emosjonelt involvert. Kanskje noe i det...?

Gitt at dette f.eks løser seg ila kvelden/morgendagen (noe som er svært lite trolig), når kan man anta at trafikken er tilnærmet tilbake til normalen?

En B737-700 från Air Berlin ska flyga ARN-MUC ikväll enligt norwegian.se

D-ABLA nu påväg in mot ARN som DY4502 från MUC, går sedan returen DY4501 ARN-MUC

Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back