Polaris
Free Luigi
Stormen Benjamin skapte kanselleringer på både LHR og AMS i dag.
Tipper det vil være litt grums i Hamburg og Køben i morgen. Har bundet fast trær.
Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Stormen Benjamin skapte kanselleringer på både LHR og AMS i dag.
Havnet LGW-TOS flighten også i LLA? Så det gikk en MAX8 flight LLA-OSL samtidig som LLA-TOS flighten. Muligens kun flytting av et fly kanskje. CPH-TOS flighten stod relativt lenge i LLA, men de ventet kanskje på nytt slotvindu i TOS. Formiddagsflighten til Norwegian kom seg ikke ned her i Alta i går og gikk rett tilbake til OSL. I dag var det behov for to forsøk, det siste etter 30 min i holding for banepreparering.Vinteren har satt inntog i nord.
Blant annet fikk D8 CPH-TOS straffrunde via LLA i går, litt refueling og opp til Tromsø etterpå.
Avinor har forøvrig nå satt i gang et ganske strengt slott-regime på TOS for vintersesongen. Reguleres på innkommende flyvninger, og «kom-deg-ut-fort-som-faen» på avganger. Hovedsakelig i helg og peak, men også hvis det blir snø/vintervær m/brøyting etc.
CPH-TOS med SE-RTL diverta til LLA, så kom SE-RYC tom opp fra OSL til LLA og tok med pax videre til TOS. SE-RTL fløy tom til OSL, så tipper på noe teknisk på SE-RTL etter landing i LLA.Havnet LGW-TOS flighten også i LLA? Så det gikk en MAX8 flight LLA-OSL samtidig som LLA-TOS flighten. Muligens kun flytting av et fly kanskje. CPH-TOS flighten stod relativt lenge i LLA, men de ventet kanskje på nytt slotvindu i TOS. Formiddagsflighten til Norwegian kom seg ikke ned her i Alta i går og gikk rett tilbake til OSL. I dag var det behov for to forsøk, det siste etter 30 min i holding for banepreparering.
Vinteren har satt inntog i nord.
Blant annet fikk D8 CPH-TOS straffrunde via LLA i går, litt refueling og opp til Tromsø etterpå.
Avinor har forøvrig nå satt i gang et ganske strengt slott-regime på TOS for vintersesongen. Reguleres på innkommende flyvninger, og «kom-deg-ut-fort-som-faen» på avganger. Hovedsakelig i helg og peak, men også hvis det blir snø/vintervær m/brøyting etc.
En av mange «testflyginger» i trafikkinformasjonssystemet.
Svaret er nei, da de f.eks files som rutefly (J(/G) eller charter (C) for å nettopp teste ut i systemer slike typer flighter.Hvorfor gjøres de egentlig offentlig? Finnes det ikke noe filter? Muttern skrev til meg "i dag kommer fly fra Hong Kong!" og jeg måtte forklare at WGH står for Widerøe Ground Handling.
Både KTW og KRK er ganske vante med tåke, og oftest diverter flyene til den andre flyplassen for refueling/bakketransport.Ikke snø, men tåke i KRK gjorde at 13 fly diverted til KTW ila 2 timer. Må ha vært rimelig stappet der. Vet ikke hva jeg hadde foretrukket, 2 timer i holding som Easyjet hadde fra PAR, eller kaos i KTW
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.