Streik i Norwegian (statustråd)

Status
Not open for further replies.
Re: Streik i Norwegian (statustråd)

MODERATOR

Det er nok en gang ryddet i tråden. Dette er en statustråd om streiken, alle andre diskusjoner om det arbeidsfaglige kan tas her:

http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=130524

Da vi begynner bli lei rydde tross flere beskjeder i tråden kan syndere fremover risikere miste poste muligheter i tråden

/MODERATOR

Aegean A320 SX-DGB er på vei nordover som DY8890 ..

Small Planet har nå også en A320 i produksjon for DY .. LY-SPB er nå på vei Roma-Arlanda.

Nok en Hi-Fly A330 er på vei nordover .. CS-TRI .. DY8953

LY-VEO A320 flög DY1550 OSL-BUD, returen tog LN-DYU då hon varit på maintence i BUD, men var det "LY-VEO´s" piloter som flög -DYU till OSL då?

Tvilsomt, men det kan være de satt på ned. :)

DAT flyr også AMS-CPH med A320 ser jeg .. den godeste Jesper gjør gode penger på streiken ;)

Meget interessant debat fra NRK i går:

http://www.nrk.no/kultur/norwegian-debatt-ga-seerrekord-1.12245199

Lille detalje: Bjørn Kjos udtaler tal som man gør på dansk, eksempelvis 35 = fem og tredive i stedet for tretti-fem. Værtinden er noget sværere at forstå med hendes (tror jeg) nynorsk-dialekt. Også meget uvanligt set i forhold til Danmark er det, at folk får lov til at tale færdig i programmet. I danske debatter afbryder folk hele tiden hverandre. Personen fra Bergen taler med en meget speciel dialekt, synes jeg. Næsten med svensk/skånske træk.

Last edited:

Og da kommer EuroAtlantic med en 772:

DY8891 06.03.2015 LIS OSL CSTFM 1530 1930
DY6790 07.03.2015 OSL ALC CSTFM 0725 1110
DY6791 07.03.2015 ALC OSL CSTFM 1210 1550
DY6814 07.03.2015 OSL LPA CSTFM 1650 2235
DY6815 07.03.2015 LPA OSL CSTFM 2335 0500/1

SX-DGB ser ut til å være på vei til HEL .. Hi-Fly til ARN CPH, etter kursen å dømme.

Last edited:

Nok en Aegean A320 er på vei nordover .. SX-DVT .. DY8971

euroAtlantic på vei opp fra Lisboa med CS-TFT Boeing B763 som DY8893

Er det noen som ser hvilket selskap som evt skal fly DY1836/1837 SVG-LPA-SVG i morgen?

Er det noen som ser hvilket selskap som evt skal fly DY1836/1837 SVG-LPA-SVG i morgen?

Tatt fra nettsiden til Norwegian

Siste oppdateringer
6. mar 18:29 Additional info: We recommend the night train departing tonight at 23:37 from Stavanger. Tickets can be refunded or rebooked on our homepage or you can contact us by phone. We apologize the inconvenience.
6. mar 18:29 Correction: Norwegian regrets to inform that DY1836, Stavanger-Las Palmas, 07.March is cancelled due to industrial action. You have been rebooked to DY6814 departing from Oslo Airport, 7th of March at 17:50. Please make your own transport arrangements to Oslo. Norwegian will reimburse transport to Oslo. Please be aware that you are obligated to choose the cheapest option available. More info will follow.
6. mar 18:27 Additional info: We recommend the night train departing tonight at 22:59 from Bergen. Tickets can be refunded or rebooked on our homepage or you can contact us by phone. We apologize the inconvenience.
6. mar 18:26 Norwegian regrets to inform that DY1836, Bergen-Las Palmas, 07.March is cancelled due to industrial action. You have been rebooked to DY6814 departing from Oslo Airport, 7th of March at 17:50. Please make your own transport arrangements to Oslo. Norwegian will reimburse transport to Oslo. Please be aware that you are obligated to choose the cheapest option available. More info will follow.

Så da blir det CS-TFZ HiFly A330.

euroAtlantic på vei opp fra Lisboa med CS-TRN Boeing B763 som DY8892

Må si jeg har mistet oversikten. Hvor mange streikebrytere har Norwegian leid inn nå?

Enda en Euroatlantic på vei B763 CS-TFT

Last edited:

Må si jeg har mistet oversikten. Hvor mange streikebrytere har Norwegian leid inn nå?

- Avion Express
- Small Planet
- DAT
- Czech
- HiFly
- EuroAtlantic
- Jet2
- White
- Privilege Style
- Aegean
- Air Berlin
- Germania
- SmartLynx
- Titan

... har jeg glemt noen? Så WestAir fløy dansk innenriks, men det var vel muligens for DAT ..

Nok en Czech A319 er på vei nordover .. (ARN?) .. OK-REQ, DY8998.

CS-TFT skal tydeligvis til ARN .. -TRN ligger på samme airway og skal trolig samme sted.

- Avion Express
- Small Planet
- DAT
- Czech
- HiFly
- EuroAtlantic
- Jet2
- White
- Privilege Style
- Aegean
- Air Berlin
- Germania
- SmartLynx
- Titan

... har jeg glemt noen? Så WestAir fløy dansk innenriks, men det var vel muligens for DAT ..

Nå er også XL Airways France på vei nordover med 737-800 F-HAXL (posisjoneringsflight), så da kan vel de også legges til listen.

Espen

Status
Not open for further replies.
Back