STOR overraskelse fra Arendal!

  • Thread starter Thread starter GF1
  • Start date Start date
Dette kan bli veldig bra, og siden Kjevik er "stengt inne" med tanke på videre utbygging, er det helt klart at Gullknapp må bli Sørlandets hovedflyplass.

Husk det kan være farlig å røyke sokkene sine!!!

BF:old
 
Like innlysende som at ruteflyging fra Skien, Notodden og Fagernes er dundrende suksesser!

Nemlig, godt poeng. Flyplassdebattene i Norge er noe av det mest provinsielle jeg kan tenke meg, alle skal ha sin hovedflyplass, koste hva det vil. Og suksessene viser seg på løpende bånd.....:lol:
 
Nei, ikke alle skal ha sin hovedflyplass eller flyplass for den saks skyld.

Hamar, Arendal, Trondheim og Rygge kunne vært med i Nytt På Nytt (NRK): Hvem skal ut? Hamar! Alle bygger eller har planer om utbygging utenom Hamar som ønsker å nedlegge.

Bildet av hedmarkinger som stive pinner burde opprettholdes! Om (Når?) Hamar blir lagt ned slik det ligger i utviklingsplanen for området flyplassen ligger i, så forsvinner den eneste plassen i Hedmark med banelys og fuelanlegg tilgjengelig for alle med nøkkelkort fra statoil(?). Vi har Elverum, men som banelys må man bruke stearinlys, og fuelanlegget vet jeg ikke om man får tilgang på ved hjelp av en slik type nøkkel som for fuelanlegget på Hamar. Rena ligger der den og kan ikke brukes og ikke har den banelys heller?

Hamarsingene sitter vel helst på stranda og tenker at det ikke er så farlig. "Bære en ser Mjøsa".
 
Tidsmessig så tror jeg det er minimalt å spare ved å fly fra Arendal til Oslo kontra det å kjøre bil. Ifølge visveg.no er det oppgitt 3t58min kjøretid mellom Arendal og Oslo og jeg tviler på om total reisetid dør til dør havner under 3t med fly så klarer ikke se behovet for en slik rute. Da gjennstår det eventuelle flygninger til SVG og BGO, og er det virkelig et stort nok marked for dette?
 
Positivt å se at det bygges ut på Gullknapp!
Vet at det er ett firma i Arendal som kommer til å basere en bizjet på plassen der,
og det er også ett marked for feeder-ruter til andre plasser i landet som f. eks. OSL.

Jeg har familie i Arendal, og disse reiser gjerne på ferie noen ganger i året,
og da er det vanligvis bil til Kjevik, fly til OSL - og videre derfra.
Og det er mange som gjør dette.

Forslag er gjerne WF inn med en liten DHC8 noen ganger i uka,
eller kanskje vi kan få se oppstart på ett mindre selskap ut i fra
Arendal - noe a'la Bergen Air Transport?
 
Hyggelig at du er positiv, Speedbird! Som sørlending (men bosatt i Vestfold) er jeg selv meget positiv til at det ser ut til å løsne for Gullknapp. Jeg vet hvor mange år distriktet har jobbet for å få en fungerende flyplass.

Jeg mener å ha hørt at beliggenheten til plassen skal være helt ideell med tanke på fremtidige utvidelser. Også værmessig skal det svært bra.:D
 
Back
Top