Reiseleder søker desperat trøst i en tung stund

Reiseleder søker desperat trøst i en tung stund

Ha ha ha- alltid like moro å lese kommentarene til slike saker. Det finnes bra mange av "verdensmestere"som vet alt......( eller i dette tilfellet- ingenting ) :-) Åhh herre min skaper.....

Re: Reiseleder søker desperat trøst i en tung stund

Ingen reiseforsikring?? :O Min reiseforsikring krever minimum 2t mellom connection-flights uten gjennomgående billett / 2 forskjellige flyselskap iallefall. Travel guard Chartis heter de.

Nå sies det i artikkelen at det var lagt inn 2 timer for eventuelle forsinkelser. Såvidt jeg kan se lander DY375 13.10 mens TP761 går 14.40, så her trenger noen en kalkulator ;)

Forøvrig parkerte DY 14.22 mens TP gikk fra gate 15.00.

Hadde han booket SAS, og vist begge billetter på innsjekk i TOS hadde både bagasje og pax blitt gjennomsjekket helt til Portugal. Da hadde de klart det med lett gangmarsj fra innland til utland, og ikke belastet verken seg selv eller resten av infrastruktturen med bagasje ut og inn + ny sikkerhetssjekk ....

.. få som fortjent..,men genial innledning på tråd.

Hadde han booket SAS, og vist begge billetter på innsjekk i TOS hadde både bagasje og pax blitt gjennomsjekket helt til Portugal. Da hadde de klart det med lett gangmarsj fra innland til utland, og ikke belastet verken seg selv eller resten av infrastruktturen med bagasje ut og inn + ny sikkerhetssjekk ....

Dette blir en smule hyoptetisk og en forherligelse av nettverkselskapenes fortreffelighet. Skulle de flydd SAS så måtte de reist 08.30 i stedet for 11.15. Dette har nok hatt betydning når de valgte reisetid og selskap.

Litt OT; Det er ikke alltid utsatt avgang er like populært. Det er ikke skjelden jeg har vært på tur nordover hvor vi har ventet på et reisefølge fra utlandet som er sen inn, og når de kommer er de så nedlesset i taxfreeposer at enhver skjønner at de har ikke hatt det travelt på veien gjennom OSL. Men det er nå engang oss nordlendinger på utenlandstur da ;)

Det tror jeg ikke stemmer så mye med sannheten... Da undergraver de jo en gang for alle det med gjennomgående billetter og at prisen blir høyere med dette,slik at folk ikke booker to separate billetter til en lavere pris. Hvis så er tilfelle...ja da blir det ganske mye billigere å reise med SAS framover.... Regner med jeg kan quote deg på denne Odd ;) ;)

Dette blir en smule hyoptetisk og en forherligelse av nettverkselskapenes fortreffelighet. Skulle de flydd SAS så måtte de reist 08.30 i stedet for 11.15.

Men så holdt det ikke med 11:15 så da hjalp det lite...

DY TOS-OSL .. TAP OSL-LIS ....

De kan mene hva de vil, men DY er ihvertfall uten formelt ansvar her.

Dette blir en smule hyoptetisk og en forherligelse av nettverkselskapenes fortreffelighet. Skulle de flydd SAS så måtte de reist 08.30 i stedet for 11.15. Dette har nok hatt betydning når de valgte reisetid og selskap.

Ja, de valget nok det eneste rette og slapp slik forherligelse.

DY TOS-OSL .. TAP OSL-LIS ....

De kan mene hva de vil, men DY er ihvertfall uten formelt ansvar her.

Det er selvsagt surt for guttene (og sikkert ikke kjekt for den som har booket billettene - jeg innbiller meg at det er en del litt misfornøyde foreldre rundt omkring på Stakkevollan...), men DY er vel ikke bare uten formelt ansvar men også uten annen form for ansvar?

Man kan vel kanskje tro at de fleste familier har en helårsreiseforsikring (?). Hvis så er tilfellet, fungerer denne også når kun et barn i familien reiser på egenhånd (eller i gruppe som her)? Min egen reiseforsikring krever minimum 2 timer ved separate bookinger (eller minimum 1 time på tjenestereise), men dette var vel ikke oppfylt i dette tilfellet uansett?

Last edited:

Ja, de valget nok det eneste rette og slapp slik forherligelse.

Skal man ikke reise point-to-point, er det lite å forherlige med alternativet ihvertfall .. ;)

Var det guttene som måtte plukke opp regninga i går for flyet til Portugal?? Var ingen av selskapene "fornuftige" nok til å høre på reiselederen? :colgate:

Back