"Stoppa dansken!"

Originally posted by DY
Originally posted by EB
En stund siden det var norsk toppsjef... Reinås vikarierte en stund etter Carlzon - før det var det Knut Hagerup!
Ja kanskje neste blir en norsk kvinne.....Berit Schiøll (litt usikker på skrivemåten men Telenor-dama, ex Flytoget) er kanskje aktuell.......Nikita-direktøren virker som har fått for sterke bånd til Norwegian pga "Kandidaten"
;)
Eller Kaare Frydenberg,toppsjef i posten.Han har vært adm.dir i Aftenposten tidligere+at han har hatt en toppstilling i Pripps,så han har hatt toppstillinger i begge land;)

Håpet må være at neste sjef samler SAS igjen i 1 - ett - selskap!!!

Originally posted by EB
Håpet må være at neste sjef samler SAS igjen i 1 - ett - selskap!!!

Har ikke snart SAS Gruppen brukt nok penger på omorganisering for en stund ? :alien:

Originally posted by TG923
Berit Kjøll

Er forskjell på sch og kj-lyden vet du... ;)
Vet absolutt det, var derfor jeg tok forbehold. Husket bare hvordan jeg har hørt navnet hennes bli uttalt....og flere og flere unge legger dessverre til en "sch"-lyd foran Kj......

Originally posted by amatør
Originally posted by DY
Originally posted by EB
En stund siden det var norsk toppsjef... Reinås vikarierte en stund etter Carlzon - før det var det Knut Hagerup!
Ja kanskje neste blir en norsk kvinne.....Berit Schiøll (litt usikker på skrivemåten men Telenor-dama, ex Flytoget) er kanskje aktuell.......Nikita-direktøren virker som har fått for sterke bånd til Norwegian pga "Kandidaten"
;)
Eller Kaare Frydenberg,toppsjef i posten.Han har vært adm.dir i Aftenposten tidligere+at han har hatt en toppstilling i Pripps,så han har hatt toppstillinger i begge land;)
Jeg håper det blir en dame, og hun må gjerne være norsk.

Hvis en dame er best kvalifisert så ville det vært morsomt og spennende... Hvis ikke håper jeg de velger den beste - uansett kjønn og nasjonalitet. Danske Aller-Gruppen har vel noen spennende damer - likeså min svenske arbeidsgiver har også snart en meget dyktig og tøff kvinnelig toppsjef!!!

Ja selvsagt skal ikke kjønnet bestemme dette, men kvalifikasjoner, men står det sånnn ca likt så ville jeg håpet at SAS valgte en kvinne. Norden er langt fremme i likestillingen (velger vi i allefall å tro) så hvorfor ikke. Har SAS noen gang blitt ledet va en kvinne? Er noen SAS selskaper ledet av en kvinne?

Tror ikke det...desverre!!! Go er vel det eneste som har hatt kvinne på toppen. Southwest har en høyt oppe og Continental har en høyt oppe... Men helt til topps har de ikke nådd.

VENT!!! Snowflake ble ledet av en kvinne!!!

Ja og det gikk jo ikke så bra.......kanskje ikke det beste utgangspunktet heller, selv om SAS påstår noe annet den dag i dag.

Så da må vi kanskje vente noen år...

men SAS hadde jo også en kvinne som "nestsjef" som gikk etter en krangel med Jørgen. Kanskje på tide med et come back for Marie Ehrling?

Ja hun hadde nok gjort en god jobb....og kanskje Siv M. i SASBraathens hadde fått seg en ny jobb også, men hun er ute i permisjon til i mai så det må vente litt;)

Det beste med Marie Ehrling var jo at hun faktisk hadde laang erfaring fra drift av flyselskap. Ikke mange som har det i dag...

Jeg stemmer på Kølla. Berit er ei super dame med bein i nesa. Det eneste journalister og motstandere kunne pirke på henne var at hun "smilte mye".
Når Jørgens tid er over, er Berit som skreddersydd for rollen til å bringe et skandinavisk flyselskap videre.

Jeg husker at SAS hadde som mål at alle skandinavere skulle være stolte over sitt flyselskap, men det virker ikke slik iblant befolkningen idag. :(

Berit Kjøll sitter vel i styret til SAS og kjenner dermed selskapet ganske godt. Hun er kvinne (og uten barn) men har også vært omstridt både på Tusenfryd og på FlyToget...

Ja hun sitter allerede i styret og kjenner derfor SAS konsernet godt. Var derfor jeg foreslo henne;)

Back