Etter aa ha lest gjennom mange svaert gode innlegg fra begge sider er det interessant aa se at hvordan de som argumenterer mot Bonus systemer paapeker at det er belastning for bedriftene ( i form av dyrere billetter, unoedvendig kostbare omveier for aa faa poeng etc. ) og de fleste av disse kommer fra "DY leiren" som jeg faktisk hadde forventet at skulle tale min sak som passasjer :exclaimation
Derimot er det tilhengererne av Bonus systemene "SAS leiren" som paapeker hva dette betyr for meg som passasjer:exclaimation og som bryr seg om mitt staasted..(I hvertfall slik jeg ser det).
Vaar organisasjon er 100% finansiert av innsamlede midler, og jeg har aldri opplevd bedre styrt oekonomi i noen av de bedriftene jeg har jobbet for gjennom 25+ aar i arbeidslivet. Vi kan alltid velge Flyselskap selv ved reiser, noe som er vanlig i de fleste bedrifter her borte, og om en reiserute koster USD100-200 mere kan det likevel vaere en god investering i form av oekt trivsel for den ansatte. Paa samme maate som jeg sitter her i mitt eget kontor med vindu mot Lake Unuion og Space Needle, det er ingen tvil om at et kontorlandskap ville ha vaert mye billigere, men de betydelige ekstra kostnadene ved aa bygge kontorer betaler seg daglig i form av oekt produktivitet.
Saa at jeg kan velge Hawaiian paa min neste jobbreise, fremfor Northwest som ble noe billigere, gjoer at byrden:exclaimation ved aa reise blir noe lettere, ja for det aa reise i jobb er for det meste en byrde(mulig unntak er 4 dager i Honolulu i Januar)....men Sacramento i Juni forblir en byrde fra jeg forlater fergekaia til jeg er tilbake paa fergekaia.....og ikke 10 ville hester ville faatt meg til aa fly via Denver til Sacramento for aa sanke poeng, ikke ville jeg noensinne ha foreslatt det heller, og MD11 jeg tviler sterkt paa at noen Norske bedrifter godkjenner en OSL-CPH-SVG som vel koster 2-3 ganger saa mye som OSL-SVG, hvis de gjkoer det er det bedriften det er noe fryktelig galt med - ikke den reisende med bonus kortet trykket til sitt hjerte......:8:
Naar jeg ser paa hva jeg mottar i posten, via email etc. fra Continental, Lufthansa, Jetblue og Hawaiian, vil jeg tro at en meget stor del av Bonusprogrammenes budsjetter finansieres Markedsfoerings ressurser i de forskjellige flyselskapene, midler som neppe ville bli foert tilbake i form av billigere billetter om Bonus systemene ikke fantes....og det er effektive kampanjer, CO sender meg Latin Amerika, LH Sender Skandinavia og Italia, Hawaiian sender Hawaii(Duh!!) og det virker.....
Saa DY Folket det er hyggelig at dere bekymrere dere for min Organisasjons oekonomi....men hva med meg som bare er en passasjer